Israel Hayom

תוקפי יהודים בעיר דוד ייחקרו מחדש

בהוראת הפרקליטות: תחודש חקירת תקיפתה של משפחה יהודית מחברון

- אפרת פורשר

משטרת ירושלים חידשה לא חרונה את החקירה בתיק העוסק בחשד לתקיפת בני משפחה יהודית על ידי מקומיים בעיר דוד. התיק נחקר תחילה בחשד לקטטה בין כל המעור בים בעקבות תלונות הדדיות שהגישו כל הצדדים ונסגר לבסוף. בעקבות ערר שהוגש לפרקליטות, הוא נפתח מחדש.

מדובר באירוע שהתרחש בספטמבר אשתקד. ארבעה בני משפחה, תושבי היישוב היהודי בחברון, הגיעו בבוקר לתפילת סליחות בכותל המערבי. הם החנו את רכבם בעיר דוד והלכו לכו תל. כשחזרו הבחינו שאחד התושבים מתעסק עם רכבם.

בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום נראים חילופי מילים בין הצדדים הנמ שכים כמה שניות. לטענת בני המשפחה, האיש התלונן על שהם חנו מול המכו לת שלו וגידף אותם. מנגד, טען האיש כי לאחר השיח ביניהם נכנס אחד מבני המשפחה אל הבית שלו, קילל ותקף אותו. כך או כך, בשלב מסוים נכנסו בני המשפחה אל המכונית והחלו בנ סיעה, ואז הגיע קרוב משפחה של בעל המכולת ושפך על אחד מנוסעי הרכב מה שעל פי החשד היה קפה רותח. בתגובה יצאו בני המשפחה מהמכונית וקטטה פרצה בין הצדדים. בתיעוד ממצלמות האבטחה רואים כיצד המקומיים תוק פים באגרופים ובמכות את בני המשפ חה. בעל המכולת וקרוב משפחתו נעצרו ונלקחו לחקירה. בחקירתם הכחישו כי תקפו את בני המשפחה, והגישו תלונה נגדית שלפיה הם אלו שהותקפו. כמה חודשים לאחר התקרית קיבלו הצדדים הודעה כי התיק נסגר. באמצעות עורך דינם מארגון חוננו, חיים בלייכר, הגישו בני המשפחה היהודית ערר לפרקליטות, אשר התקבל לאחר שנקבע כי ההחלטה לסגור את התיק ניתנה שלא כדין על ידי לשכת החקירות במשטרה. זאת משום שאין זה מסמכותה לסגור תיקי חקירה בעבירות מסוג זה. לאחר שהתיק הועבר ללשכת התביעות במשטרה, הוא הוחזר מחדש לתחנה החוקרת, לחקירה נוספת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לאחר שהוגש ערר והתקבל, הוחלט להוסיף ולחקור את המקרה".

 ?? צילום: מצלמות אבטחה ?? הקטטה בעיר דוד
צילום: מצלמות אבטחה הקטטה בעיר דוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel