Israel Hayom

איגור ניצל בזכות אבחנה מהירה במיון

איגור בן ה 48 סבל מסיבוך של מפרצת אבי העורקים ● בניתוח מורכב - הוא קיבל את חייו בחזרה

- גדי גולן

חייו של איגור, שסבל מקרע חמור של אבי העורקים בליבו, ניצלו הודות לאבחון מהיר במיון סו רוקה וניתוח מציל חיים שעבר.

איגור גרימברג ,(48) נשוי ואב לש לושה, התקבל במיון סורוקה כשהוא סובל מכאבים בחזהו, אך מהר מאוד הבין הצוות הרפואי במיון שאיגור בס כנת חיים וכי מדובר בקרע של האור טה - סיבוך של מפרצת אבי העורקים.

איגור היה בדרכו לעבודה כאשר החל לחוש כאבים בבית החזה. הוא שב לבי תו לנוח, אך הכאב בחזהו הלך והחריף. בהמלצת בני משפחתו החליט להיבדק במרפאה, ומשם פונה באמבולנס למח לקה לרפואה דחופה בסורוקה, עם כאב עז בבית החזה, שהעיד על התקף לב.

ערנותה ואבחנתה המהירה והמ דויקת של ד"ר יוליה פמינה, מתמחה במיון, שחשדה כי הכאב מעיד אחרת, הובילו להחלטתה לבצע בדיקת ,CTA שאישרה שהכאב נובע מקרע של כל אבי העורקים. בשל החשש לחייו, הובהל גרימברג מה מיון ישירות לחדר ניתוח.

הטיפול הצליח הודות לאבחון המהיר של ד"ר פמינה ולטיפול של ד"ר אורן לב רן, רופא בכיר במחלקה לכירורגיית לב חזה בסורוקה, וד"ר ירון ישי, כירו רג בכיר במחלקה לכירורגיית לב חזה. בניתוח המורכב הוחלפו השסתום ואבי העורקים, שהוא העורק הגדול ביותר בגוף היוצא ישירות מהלב ומוביל דם לכל איברי הגוף. קרע של אבי העורקים הוא סיבוך נדיר וקטלני. ד"ר אורן לב רן סיפר: "הת מותה ממצב זה גבוהה מאוד וגדלה ביחס ישיר לזמן ממועד הקרע בשיעור של 1% לשעה. זה ניתוח מורכב ביסודו, והפעם הניתוח היה מו רכב עוד יותר. לאחריו מצבו של גרימברג התייצב במהירות. לאבחנה המהירה ולטיפול המיידי היה ללא כל ספק חלק משמעותי בהצלת חייו".

 ??  ?? איגור )במרכז( עם הרופאים שהצילו את חייו
איגור )במרכז( עם הרופאים שהצילו את חייו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel