Israel Hayom

"ניצול ציני של הרפתנים": מנהיג הוועד - אינו רפתן

אחרי שנאבק לביטול הסכם החלב: מתברר כי דביר גואטה כלל איננו רפתן ● כן מינה את אחיו לעורך הדין של הוועד ● ועד הרפתנים: "זוטות חסרות בסיס"

- אריאל ויטמן

מאז נחתם הסכם החלב בין המדינה לרפתנים באוקטובר, קבוצת רפתנים ששמה "ועד הרפתנים" פרשה מהתאחדות מגדלי הבקר ונלחמת נגד ההסכם.

הם הגישו עתירות לבתי משפט, הגימ עו לוועדות הכנסת, מימנו מחקרים של כלכלנים בכירים וקיימו אירועי מחאה כאלה ואחרים - במטרה להילחם בהסכם שלטענתם לא מתחשב מספיק בצורמ כי הרפתנים המושביים. הם אף החתימ מו כמ003 רפתנים על עצומה הקוראת לביטול ההסכם.

ראוי לזכור כי במסגרת ההסכם הממ דינה התקפלה באופן חד וברור וחזרה בה מאיומיה לפתוח את השוק ליבוא, הממ שיכה עם "תכנון השוק", מכסות החלב נשארו, הגידור בין היבוא ליצוא נשמר וכן נקבע מנגנון שבוחן אם ההורדה המינורית במכסי היבוא משפיעה לרעה על הרפתנים, ואם כן נועד לעצור את המהלך. כמו כן, המדינה תיתן, במסגרת ההסכם ההיסטורי, 4%50 מיליון שקלים לרפתנים כדי להתמודד עם הצורך להמ תייעל, וגם רפתנים שירצו לפרוש מהמ תחום יקבלו פיצוי משמעותי.

"יביא לקריסת הענף"

ל"ישראל היום" נודע כי דביר גואטה, ממנהיגי הוועד ומי שייצג את ועד הרפמ תנים בדיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, כלל אינו רפתן והוא עובד בחמ ברה למימוש זכויות רפואיות. עוד נודע כי הוועד גובה כאלף שקלים מרפמ תן כדי להצטרף למאבק, וכי אחיו של גואטה, עו"ד יניב גבע, הוא זה שמייצג את הוועד בעניין בפני בתי המשפט. כך יוצא שגואטה גובה כסף מרפתנים בממ צוקה ומעביר את הכסף לאחיו, שמייצג את הוועד בבתי המשפט.

גורמים בכירים בענף מסרו כי פעומ לותיו של גואטה "הן ניצול ציני של הרפתנים במושבים. בשביל פרסום הוא יביא לקריסה של כל ענף החלב וליבוא חופשי של מוצרי החלב". מוועד הרפתנים נמסר בתגובה כי "מעניין שהכתב המלומד בחר להתעמ סק בניסיונות להסתיר את זעקות החמ קלאים, שהממשלה שהוא מנסה לייצג בעיתונו רומסת ברגל גסה. במקום להמ תייחס לכך שמחצית מהרפתנים במושמ בים כבר מאוגדים תחת הוועד, ואליהם מצטרפים קיבוצניקים רבים שלא ייתנו להסכם השערומ רייתי והלאמחוקי הזה לעבור בממ בוחר העיתון החשוב דינה לעסוק בזוטות חסרות בסיס. דביר גואטה הוא בהחמ לט ממנהיגי המאבק, ובן למשפחת רפתנים גאה. אביו ודודו בעלי מכסות גידול. עו"ד יניב גבע הוא אחד מעורכי הדין המובילים בישראל בנושא המושמ בים, וגם הוא כאמור ממשפחת רפתנים. הכספים שנאספים על ידי הרפתנים כדי לקיים את מאבקם מוצאים באופן מבוקר על שכירת כלכלנים מהמובילים בממ דינה, על מימון מחקרים וסקרים כדי להציג מתווים הגיוניים לענף הרפת, וכן על הוצאות משפטיות לא מעטות ועוד".

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג׳יני ??
צילום: אייל מרגולין/ג׳יני
 ??  ?? דביר גואטה
דביר גואטה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel