Israel Hayom

חשמל לכולם

- חדשות הרכב מערכת "אוברדרייב"

רנו זואי, החשמלית הקטנה של היצרנית הצרפתית, היא החשמלית הזולה ביותר שנמכרת היום בישראל 125) אלף שקלים(. בימים אלו היא מקבלת סוללה גדולה יותר, מנוע חזק יותר וטווח נסיעה שצמח מ 160 ק"מ ל 300 ק"מ.

מעבר לשינויים אלו לא השתנתה הזואי והיא עדיין מציעה מראה ייחודי ומרווח פנים מצוין. המנוע החשמלי החדש חזק ומעניק תאוצה חזקה ושקטה ממצב של עמידה עד למהירות ביניים, משם קצב צבירת המהירות מתמתן. אפשר לשייט איתה בכ 110 קמ"ש בלי מאמץ, אבל מי שרוצה לחסוך בצריכת החשמל שלו יידרש לבחור במצב ,"ECO" המגביל את המהירות ל 96 קמ"ש.

בנסיעה משולבת הצלחנו לעבור איתה כ 170 ק"מ כשעל מד הצריכה נותרו עוד 100 ק"מ. סה"כ טווח של כ 250 ק"מ בנהיגה אמיתית על כבישי ישראל - קרוב מאוד להצהרות היצרנית.

טעינה מלאה אורכת כשעתיים ודורשת עמדת טעינה ביתית ייעודית 6,000) שקלים( או אחת מאלו הפזורות במרחב הציבורי. ברנו טוענים שבמהלך 2019 יוקמו עוד מאות תחנות טעינה ברחבי ישראל, כאלו שייהפכו את הנסיעה לכל יעד לפשוטה יותר. גם בלי אלו, בהנחה שרוכשים עתידיים יתקינו עמדת טעינה מהירה בביתם, טווח הנסיעה נראה יותר ממספק לשימוש רגיל.

בשורה התחתונה, רנו זואי היא מכונית יקרה למדי בהשוואה למכוניות סופרמיני קונבנציונל­יות. היא גם חסרה אבזור בטיחות מתקדם ביחס לחלק מהן. אבל מי שרוצה להיפרד מתחנות הדלק ולהצטרף לטרנד החשמלי, לא ימצא אופציה אחרת בטווח המחירים הזה.

 ?? צילום: יצרן ?? מכונית יקרה למדי
צילום: יצרן מכונית יקרה למדי
 ?? צילום: יצרן ?? טווח משופר. רנו זואי
צילום: יצרן טווח משופר. רנו זואי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel