Israel Hayom

שלב ההוכחות

מתן בלטקסה נרכש על ידי מכבי ת"א כפוטנציאל גדול, אבל לא קיבל אפילו דקת משחק אחת בליגה ● בבני יהודה, שאליה הגיע בהשאלה, הוא פורח ● במוצ"ש, בקרב הצמרת בין הקבוצות, תהיה למגן הזדמנות להעמיד את הצהובים על טעותם

- שי ארצי

לפני כשנתיים רכשה מכבי ת"א את מתן בלטקסה מהפועל פ"ת תמורת 700 אלף שקלים. המגן השמאלי, שנחשב אז לפוטנציאל גדול, לא הצליח לעמוד בציפיות עד לעונה הנוכחית, שבה הוא פורח בבני יהודה.

ג'ורדי קרויף היה אחראי להחתמתו של המגן כמנהל המקצועי של מכבי, אבל כמאמן לא ממש ספר את בלטמ קסה ולא נתן לו אפילו דקת משחק אחת בליגה. השחקן הבין את מצבו ויצא בינואר להשאלה בהפועל עכו, שאיתה ירד ללאומית. "ידענו שבעכו יהיה לו קשה לבלוט, אבל הוא היה חייב לשחק", אמר גורם במכבי.

גם העונה הנוכחית לא נפתחה בצומ רה חלקה עבור בלטקסה, שלא יצא עם מכבי למחנה האימונים בפולין, אלא הושאר בארץ עם שאר השחקנים שלא היו בתומ כניות לעונה.

השלב הבא היה מבמ חנים באשדוד, שוויתרה עליו, ולשכונת התקווה הוא הגיע כשחקן סגל ולא כמי שמיועד לפמ תוח בהרכב (אגב, הוא לא היה חלק מעסקת מאור קנדיל, כפי שרבים נומ טים לחשוב). "הציעו לנו אותו כשהוא התאמן באשדוד", מספרים בבני יהודה, "לא ממש היינו צריכים שחקן בעמדה הזאת, אבל החמ לטנו לקחת אותו". גורם המעורה בפרטים הוסיף כי המאמן יוסי אבוקסיס כלל לא התלהב להחתים את בלטקסה, שהפך מאז למגן השמאלי המוביל שלו. איך זה קרה? בן תורג'מן נפצע בתחימ לת העונה, בלטקסה קיבל את ההזדמנות, לקח אותה בשתי ידיים ומהממ חזור הראשון לא זז מההרכב. "מקרים כמו של מתן קורים בכדורגל כל הזמן", אמרו בשכונה, "הקרדיט הוא רק לשחקן".

ל"ישראל היום" נודע כי בני יהודה בדקה לאחרונה אם יהיה אפשר לרכוש את בלטקסה ממכבי, אך נענו בסירוב. "הלוואי שהיינו יכולים לרכוש אותו, אבל כרגע מבחינת מכבי אין על מה לדבר", העידו במועדון. למרות הסימ רוב של הצהובים, ייתכן שהנושא יישמ קל שוב בתום העונה - אולי במסגרת עוד עסקת חליפין בין המועדונים, שנמצאים בקשרים הדוקים ועושים המון עסקאות בעונות האחרונות.

ברק יצחקי, שאחראי לסקאוטינג במכבי, והמנכ"ל בן מנספורד, עקבו אחרי בלטקסה כמה פעמים העונה ובמ מכבי טוענים כי הדלת פתוחה בפניו לקראת העונה הבאה, כפי שקרה עם המושאלים שחזרו לקבוצה העונה: "מתן עשה התקדמות גדולה והוא גם אישיות נהדרת. אנחנו מגיעים לראותו אותו, ובסוף נחליט אם יחזירו אותו". בינתיים המגן חווה עם בני יהודה עונה נהדרת, ובמוצ"ש, בקרב הצמרת בין המועדונים, תהיה לו הזדמנות להוכיח לסגנית האלופה שטמ עתה כשלא השאירה אותו בסגל. בתוך כך, קרלוס קוויאר בספק גדול להתמודדות. במכבי, המאמן ולאדן איביץ' צפוי להמשיך עם הרוטציה ולהחזיר להרכב חלק מהמ כוכבים שקיבלו מנוחה נגד אשדוד.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? בלטקסה. בני יהודה בדקה אפשרות לרכוש אותו, מכבי סירבה
צילום: אלן שיבר בלטקסה. בני יהודה בדקה אפשרות לרכוש אותו, מכבי סירבה
 ??  ??
 ?? צילום: עמי שומן ?? שחקני מכבי ת"א. יחגגו גם במוצ"ש?
צילום: עמי שומן שחקני מכבי ת"א. יחגגו גם במוצ"ש?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel