Israel Hayom

כתב הגנה

אחרי שאיבדו יתרון ונקודות במשחקים מול מכבי נתניה והפועל חיפה, בהפועל ב"ש מודאגים מהחלק האחורי לקראת בני סכנין בשבת ● "אם ההגנה מופקרת אי אפשר לשמור על שער נקי"

- ליאב נחמני

כשהצוות המקצועי של הפועל ב"ש ניתח את ה־4:4 המטורף מול הפועל חיפה, אף אחד לא דיבר על טעות פרסונלית של שחקן זה או אחר. היתה הבנה ששחקנים טעו בכל אחד מהשערים שספגה הקבוצה, אבל הבעיה של המאמן ברק בכר היתה משחק ההגנה הקבוצתי.

"אי אפשר לחטוף ארבעה שערים מטמ עות של שחקן אחד", הסבירו במועדון והוסיפו: "זה אומר שכמעט כל השחקמ נים לא עבדו נכון במשחק ההגנה, חלקם במיקום וחלקם לא צופפו והשאירו שטמ חים פנויים. שחקנים שקיבלו מטלות טקטיות לא עמדו בהן, וזה נמשך לשרמ שרת שלמה של טעויות שכולן קשורות אחת לשנייה".

הטעויות הללו באו לידי ביטוי עוד לפני המשחק האחרון בסמי עופר. מאז מונה ברק בכר למאמן הקבומ צה לפני שלוש שנים וחצי, העונה זו התקופה שבה ספגה ב"ש הכי הרבה שערים. עד המחזור המ21 הספיקה האלופה לצבור 14% שערי חובה - עלייה של 30 אחוזים מאותה התמ קופה אשתקד. לפני שנתיים בשלב הזה של העונה הנתון עמד על חמישה שערי חובה בלבד, ובעומ נה הראשונה של בכר על הקווים ספרו בב"ש תשעה כדורים ברשת אחרי 12 משחקי ליגה.

מעבר לכך, המשחק מול הפועל חיפה הוא הראשון בעידן בכר שבו ספגה ב"ש ארבעה שערים במשחק אחד. בב"ש מציינים עובדה מעניינת - לאורך כל התקופה של בכר חוליית ההגנה של הקמ בוצה כמעט זהה, להוציא שחקן אחד או שניים דוגמ מת חאתם עבד אלחמיד. שיר צדק, בן ביטון, לואי טאהא ומיחאי קורהוט היו שם ברוב התקופה, אך ברמה האישית, בשיחות פנימיות הובהר לשחמ קנים כי עליהם להרים את רמת המשחק. צדק שוחח לאחרונה עם ברק בכר לגבי מעמדו, ומול הפועל חיפה הוא כבר פתח בהרכב. לאחרונה זומן הבלם לנבחרת ישראל והורגשה עלייה הדרגמ תית ביכולתו, אך אז הגיע המשחק האחמ רון שבו כל הקבוצה שכחה את ההגנה.

"כשכל הקבוצה לא עושה הגנה, הבימ טחון של שחקני החלק האחורי יורד", הסבירו בב"ש, "הביקורת על ספיגות שערים מגיעה ישירות לבלם, למגן או לשוער, אבל לא תמיד הם הכתובת. אם ההגנה מופקרת אי אפשר לשמור על שער נקי".

במשחק מחר מול בני סכנין בטרמ נר צפוי בכר לערוך שינויים בחוליית ההגנה, אולי כדי לרענן את השחקנים בשבוע שבו משחקים שלושה משחקים, אבל כדי לשמור על שער נקי ב"ש צרימ כה לחזור להיות קבוצה.

 ??  ?? אלחמיד וביטון לא מבינים איך חטפו רביעייה בסמי עופר
אלחמיד וביטון לא מבינים איך חטפו רביעייה בסמי עופר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel