Israel Hayom

כוננות שיא במדריד

בירת ספרד דרוכה לקראת גומלין גמר הליברטדורס בין בוקה ג'וניורס לריבר פלייט, שישוחק בעיר ביום ראשון ויאובטח על ידי 2,500־כ שוטרים ● "הארגנטינאי­ם צריכים לזכור שזו לא מלחמה, אלא כדורגל", אמר נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו

- סאל אמרגי מדריד

למרות האורות שמאירים את רחובות מדריד לכבוד הכריסמס, החשש לסוף שבוע שחור מבחינת אלימות מלווה את כוחות הביטחון. "גמר הליברטדורס בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס עשוי להיות המשחק הכי מסובך שהיינו צריכים לאבטח במדריד", אמרו ל"ישראל היום" גורמים מכוחות האבטחה לקראת המשחק המסקרן ביום ראשון.

2,500מכ שוטרים יאבטחו את האירוע, עם עזרה של כמה מאנשי כוחות הביטחון של ארגנטינה, כדי לקיים את המשחק החשוב בהיסטוריה של שתי הענקיות הארגנטינאי­ות ללא אירועים אלימים לבימ כמו אלה שהתרחשו במונומנטל לפני כשבועיים והביאו להעתקת הגמר רת ספרד.

המשטרה כבר שלחה חזרה הביתה את מקסי מאזרו, אחד ממנהיגי האולטראס של בוקה, והאוהדים הארגנטינאי­ם שהמ גיעו למדריד מציגים רגשות מעורבים. מצד אחד, הם עדיין בהלם ומאוכזבים עמוקות מכך שהגביע הכי יוקרתי בדמ רום אמריקה יוענק באירופה, ומצד שני, הם בטירוף לקראת המשחק. "הארגנמ טינאים צריכים לזכור שזו לא מלחמה, אלא כדורגל", אמר נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, אך גם הוא מבין את גודל האירוע והוסיף: "זה משחק חשוב מאוד, כי מי שתנצח תצחק על השנייה במאה השנים הבאות, ומי שתפסיד תצטרך לסבול את זה".

קטאר הציעה הרבה כסף כדי לארח את הגמר, אך התאחדות הכדורגל הדרוםמאמרי­קנית, הקונמבול, בחרה במדריד מכמה סיבות: השפה, היחמ סים הטובים עם ההתאחדות הספרמ דית וריאל מדריד, העובדה שבספרד גרים כמ053 אלף ארגנטינאים, היותה של מדריד העיר העשירית הכי בטוחה בעולם והעובדה שהיא רגילה לארח אירועים גדולים, וכמובן היכולת של הסנטיאגו ברנבאו להכיל 80 אלף אוהדים.

הגורל מזמן אירוניה מיוחדת: לשתי הקבוצות הגדולות של מדריד יש מאמן ארגנטינאי, אך גם הם היו מעדיפים לראות את הגמר בבואנוס איירס.

"אנחנו מאוד מרוצים ויש לי מזל כי השגתי כרטיס, אך זו בושה ועצב גדול שהארגנטינא­ים לא יכלו לארגן בעצמ מם את הגמר", אמר לי קלאודיו, ארמ גנטינאי עם צעיף של בוקה, שמתגורר במדריד זה 15 שנה. לידו ולריה מהמ נהנת בראשה ומוסיפה: "כאוהדת ריבר אני יכולה לומר שאם ננצח אני יכולה למות עכשיו, בשלווה ובסיפוק".

אחרי המ2:2 במשחק הראשון ריבר ובוקה מתכוננות לגמר הכי דרמטי, היסטורי, מאתגר ועצוב בהיסטוריה של דרום אמריקה. ספרד רק מתפללת שהאירוע יעבור בשלום.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? טבס מתקבל באהבה על ידי אוהדי בוקה במדריד
צילום: אי.אף.פי טבס מתקבל באהבה על ידי אוהדי בוקה במדריד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel