Israel Hayom

ה עתידית"

-

לאחר הסיור, ביוניפי"ל פרסמו את מול בערב הודעה שמאשרת את קיומה של מנהרה בסמוך למטולה. בכך למע שה ניתן משנה תוקף לטענות הישרא ליות על הפעילות האסורה של חיזבא ללה, וכעת גם ממשלת לבנון תתקשה מאוד להכחיש אותה.

בהודעה שפרסם כוח שמירת הש לום של האו"ם נאמר כי "מפקד הכוח ביקר ביחד עם צוות טכני במקום הנמ צא סמוך למטולה, בצפון ישראל, שבו גילה צה"ל גילה מנהרה הסמוכה לקו הכחול. על בסיס הבדיקה של האתר, יוניפי"ל יכול לאשר את קיומה של מנהרה במקום. בהתאם לכך, יוניפי"ל נמצא כעת במגעים מול הצדדים במ טרה להביא לטיפול בעניין במהירות. חשוב מאוד להבין מה התמונה הרחבה של המאורע המשמעותי הזה. יוניפי"ל יעביר את הממצאים הראשוניים שלו לרשויות הרלוונטיות בלבנון".

"מנהרה לדוגמה"

עוד במסגרת המאמצים הדיפלומ טיים של ישראל, לאחר מיפוי מנהרת הטרור שנחשפה ביום שלישי, בצה"ל מתכוונים לחסום אותה ולהפוך אותה ל"מנהרה לדוגמה", כלומר להביא אליה כתבים, שגרירים, נספחים וכל מי שיכול לסייע ללגיטימציה היש ראלית ברחבי העולם.

הגורם המדיני הבכיר אמר כי אחת הסיבות ליציאה למבצע "מגן צפוני" בעת הזו היא בשל "דלף מידע" ביש ראל. לדבריו, "אם חיזבאללה היה יודע שאנחנו יודעים על המנהרות, הוא היה יכול להשתמש בכלי הזה".

הגורם המדיני הבכיר אמר עוד כי בשונה ממנהרות חמאס, המנהרות בצ פון הן רחבות ונועדו לאפשר לחיזבא ללה "להעביר כוחות גדולים לשטח ישראל, למשל לתוך יישובים, ולהיכנס למסעות הרג וחטיפה". הוא ציין כי דרך המנהרות אפשר להעביר גם טר קטורונים ואופנועים.

דברי הגורם המדיני סותרים, לכאורה, את התדרוכים הרשמיים של הצבא מהימים האחרונים, של פיהם המנהרות של חיזבאללה עדיין לא היו מבצעיות ולא היוו איום על אזרחים וחיילים. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר אתמול בהקשר זה כי "היו מנהרות שחייבו את הפעולה שלנו בעת הזו".

במסגרת ניסיונות האיתור, צה"ל עובד כעת בשטח בשלוש גזרות עי קריות: מול הכפר כילא, מול לבונה ומול רמיה. צה"ל עדכן מראש כי המ בצע צפוי להימשך כמה שבועות, בין השאר, לנוכח הקושי באיתור מדויק של המנהרות ואתגר החפירה בקרקע הייחודית שבגבול לבנון.

אתגר נוסף שצפוי שצה"ל להת מודד איתו בסוף השבוע הקרוב הוא מזג האוויר החורפי, אך על פי דובר צה"ל תא"ל מנליס, הצבא נערך לכך מראש. מעבר למאמץ התודעתי מדיני והמאמץ ההנדסי לאיתור, למיפוי ול נטרול המנהרות, צה"ל ממשיך להיות במוכנות גבוהה ותגבר כוחות לקראת אפשרות של הידרדרות בגזרה.

בד בבד עם מבצע "מגן צפוני", במ ערכת הביטחון לא שוכחים כי הבעיה האמיתית בלבנון היתה ונותרה מפע לי הנשק המדויקים. בישראל מקווים שבאמצעות המאמצים הדיפלומטיי­ם המתנהלים, ואשר יתנהלו עוד בעתיד, יהיה אפשר לפגוע אנושות בפרויקט ולעכב אותו. במערכת הביטחון יוד עים כי אם המהלך לא יצלח, תידרש ישראל, אולי, לתקוף אותם מפעלים - והדבר עשוי להתפרש בצד השני כהכרזת מלחמה ישראלית.

"משקרים וחופרים"

בתוך כך, צה"ל מוביל קמפיין ברשת בערבית ופונה ישירות לתוש בי לבנון, שחיזבאללה משתמש בהם ומסכן אותם. כך, למשל, דובר צה"ל בערבית אתגר אתמול את כתבת ערוץ אל ג'דיד, שניסתה להגחיך את הט ענות על המנהרה שנחפרה ממפעל הבלוקים בכפר כילא לעבר ישראל. "הבעיה היא שהכתבת ביקרה איפה שהתחשק לה, ולא איפה שצריך", כתב דובר צה"ל בערבית, "אני מאתגר אותה ואת ערוץ אל ג'דיד ללכת לבקר במקום הנכון והמסומן. בואו נראה אם חיזבאללה יאפשר זאת".

בפוסט אחר פנה דובר צה"ל בער בית לראש ממשלת לבנון, וכתב: "סעד אל חרירי, חיזבאללה ממשיכים לשקר לך ולציבור בלבנון. מעל לקרקע הם משקרים ומתחת לקרקע חופרים". הדובר פנה גם לשר החוץ הלבנוני והזמין אותו לבחון את הפעילות במ פעל בכפר כילא, ששימש לפרויקט המנהרות של חיזבאללה. "שר החוץ הלבנוני ג'ובראן באסיל רגיל לשקר לאנשים ולזלזל בהם", כתב הדובר, "אולי הגיע הזמן לסיור ליד מפעל הבלוקים בכפר כילא?"

 ?? צילום: חיים צח/לע"מ ?? רה"מ נתניהו עם השגרירים בצפון
צילום: חיים צח/לע"מ רה"מ נתניהו עם השגרירים בצפון
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? חיילי צה"ל בגבול הצפון, אתמול
צילום: דובר צה"ל חיילי צה"ל בגבול הצפון, אתמול
 ??  ?? חשיפה הסברתית
חשיפה הסברתית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel