Israel Hayom

גשמים, הצפ

החורף הגיע במלוא עוזו ברחובות חולצו כ 50 ילדים מגן שהוצף שיאנית המשקעים: ראשון לציון סיכום ביניים - והתחזית להמשך

- דן לביא, שלומי דיאז ועדי חשמונאי

החורף כבר כאן: לאחר ממטרים מקומיים שירדו בלילה שבין רביעי לחמישי, ירדו אתמול החל מש עות הבוקר גשמים עזים ברציפות - מהצפון ולאורך מישור החוף ועד קו יבנה - מלווים בסופות רעמים, לצד רוחות ערות שהתחזקו בשעות אחר הצהריים. כמו כן, שלג קל החל לרדת בפסגת החרמון ובאתר התחילו להיערך לשלג הראשון שהיה צפוי לרדת במהלך הלילה.

שיאנית המשקעים היתה ראשון לציון, שבה נרשמו, נכון למועד סגי רת הגיליון, 80 מ"מ. אחריה יבנה עם 79 מ"מ, רעננה עם 77 מ"מ, זכרון יעקב עם 55 מ"מ, תל אביב עם 52 מ"מ, אש קלון עם 42 מ"מ, בית שמש עם 41 מ"מ, גדרה עם 40 מ"מ, חיפה עם 25 מ"מ, רמת הגולן עם 11 מ"מ, אילת עם 4 מ"מ וערד עם 3 מ"מ.

מדובר במערכת החורפית המשמעו תית ביותר שחווינו עד עתה, וממעבדת הברקים של חברת החשמל נמסר כי משעות הבוקר נרשמו יותר מ 250 בר קים - כולם באזור תל אביב.

באתר החרמון הוכשרו חתולי השלג והמפלסות, ו 30 טונות מלח הוכנו לשי מוש לצורך פיזורן על צירי התנועה להמסת השלגים. כבר אתמול בשעות הצהריים החמות יחסית צנחו הטמפר טורות ל 3 מעלות צלזיוס בלבד, גשם החל לרדת וערפל כבד שרר לאורך כל היום באתר. מיקי ענבר מאתר החרמון ציינה אמש: "אנחנו מאוד מקווים שה שלג הראשון לעונה יגיע אלינו".

המערכת החורפית גרמה לכמה נז קים, ובכלל זה הצפות, עומסים וחילוץ דרמטי של ילדים ברחובות. בתל אביב נפצע אדם בן 65 באורח אנוש לאחר שמעד ונפל מגג מוסך ברחוב תוצרת הארץ. חקירה העלתה כי האיש עלה לגג לנסות לשחרר סתימה שנוצרה עקב הגשמים הרבים ובמהלך שהייתו על הגג, שעשוי אסבסט, הגג נשבר והוא נפל מגובה כמה מטרים.

"שרנו לילדים"

ברחובות חולצו כ 50 ילדים מגן שהוצף והמים בו הגיעו לכמעט מטר

 ?? צילום: ??????? ?? כיתובבבבב כיתובבבבב
צילום: ??????? כיתובבבבב כיתובבבבב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel