Israel Hayom

חלבונים להמונים

טרנד המזון המועשר בחלבון צובר תאוצה הוא החל במוצרי החלב ועבר לתחומים אחרים 60% מהאוכלוסיי­ה עושים פעילות גופנית וזה מסייע להכפלת המכירות הערכה: עד סוף השנה הצרכנים יוציאו שיא של 177 מיליון שקלים על החלב המועשר בלבד והפוטנציאל לעתיד? רחוק ממימוש

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

מוצרי החלב המועשרים בחלבון הפכו ללהיט האחרון בתחום המזון. הטרנד, שהגיע לישראל לפני כשלוש שנים בעקבות הצלחתו בחו"ל, צובר תאוצה ומתרחב לתחומי מזון נוספים.

הראשונה היתה חברת שטראוס, שהשיקה את מוצרי היוגורט "דנונה פרו" המועשרים בחלבון, ובהמשך השיקה מוצרים נוספים דוגמת חלב מומ עשר בחלבון.

תנובה השיקה בתחילת השנה מוצרי חלב מומ עשרים בחלבון תחת המותג GO הכוללים, בין היתר, יוגורט עם פרי, משקאות יוגורט ויוגורט עם גרנולה. המשותף לכולם הוא שהם מכילים 20 גרם חלבון כל אחד, ולאחרונה גם היא השיקה חלב מועשר בחלבון. עדות נוספת להתחזקות הטרנד היא העובדה שמעבר למכירתו לצרכן, הוא משווק גם ברשתות בתי הקפה ארומה ואילנ'ס כתחליף לחלב בקפה, בתוספת תשלום.

גם מחלבת טרה לא נותרה מאחור והשיקה מומ צרים חדשים בתחום, ובהם משקאות בננה ומוקה מועשרים בחלבון ללא תוספת סוכר.

ההשקות של מוצרי החלב העשירים בחלבון באו לידי ביטוי במכירות, שהוכפלו זו השנה השנייה ברציפות. לאחר 20169מבש מכירות מוצרי החלב העשירים בחלבון הסתכמו במ73 מיליון שקלים, בשנה שעברה הן יותר מהוכפלו והגיעו למ967 מימ ליון שקלים.

ההערכה היא כי עד סוף השנה הנוכחית יוציאו הצרכנים הישראלים 177 מיליון שקלים על מומ צרי חלב עשירים בחלבון, כמעט פי חמישה ממה שהוציאו רק לפני שנתיים. אפשר לראות את הממ גמה גם בתחומי מזון נוספים, דוגמת מוצרים מן הצומח המועשרים בחלבון.

בניית שרירים

בד בבד, חברות מזון נוספות המציעות מומ צרים עם חלבון המצוי במוצר באופן טבעי, הבינו את הצורך ואת המודעות של הצרכנים לחשיבותו של החלבון ולכן הן מדגישות על גבי המוצרים את כמות החלבון בהם. רשת ניצת הדובדבן מדווחת על עלייה של 21% בצריכת קטמ ניות 2018מב לעומת ,2017 זאת בעקבות המודעות לצריכת חלבון.

צחי כנען, דיאטן קליני ומומחה להרזיה, למטמ בוליזם ולתזונת ספורט, התייחס לחשיבות החלבון בתזונה היומיומית. "התפקיד העיקרי של החלבון הוא בניית שריר, אנזימים ומעבירנים שונים בדם", הסביר כנען והוסיף כי "יש לו הרבה מאוד תפקידים חשובים ובלעדיו אין חיים. יש לנו מקור לחלבון במזון דוגמת מוצרי חלב, עופות, בשר, בקר, דגים, קטניות ודגנים מלאים. חלבון מוצע גם בביצים ובקטניות דוגמת שעועית, אפונה וגרגירי חומוס, ובדגנים מלאים דוגמת לחם מלא ואורז מלא".

מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס, אריאלה שיפנבאור וייס, שיתפה כי את ההשראה ליוגורט העשיר בחלבון קיבלו מהשוק האמריקני. לדבריה, "הקטגוריה של היוגורטים העשירים בחלבון שילשה את השוק בארה"ב .2007מב צ'ובאני היתה החבמ

רה הראשונה שנכנסה לשוק האמריקני עם יוגורט עשיר בחלבון, ודנונה נכמ נסה שנתיים לאחר מכן עם המותג אויקוס. שתי השחקניות האלה שילשו את השוק ובתוך עשור היוגורט העשיר בחלבון תפס 690% משוק היוגומ רטים הרגילים".

שיפנבאור וייס הוסיפה כי 690%" מהאוכלוסיי­ה הישראלית עושים פעילות גופנית באופן קבוע, 4%0%מו מודעים לחשיבות של צריכת חלבון. אבל רק חצי מהם אוכלים חלבון, כי זה כרוך בבישול ואין פתרונות מתוקים. לכן השקנו את יוגורט דנונה פרו בתחילת 20169 ומיצבנו אותו בתחום הספורט והפעילות הגופנית".

"צמיחה של עשרות אחוזים"

היריבה העסקית, תנובה, השיקה מגוון מוצרים משלה בתחום. כך למשל מציעה החברה את מותג ,GO שהורחב ממשקאות חלב בטעמים וכולל היום גם משקאות יוגורט בטעמי פירות עם 20 גרם חלבון. כמו כן, מציעה תנובה יוגורטים מועשרים בחלבון עם מכסה המכיל גרנולה מועשרת בחלבון ושבבי אגוזי לוז או שברי שוקולד. כל גביע מכיל

עם הגרנולה 20 גרם חלבון.

לילך שולומון כהן, מנהלת השיווק בחטיבת החלב של תנובה, הסבירה שהצרכנים בישראל צורכים "לא מעט מוצרים המכילים כמות גדולה של חלבון, דוגמת גבינה לבנה, קוטג' וגבינות צהובות. המוצרים העשירים בחלבון הם טרנד חדש יחסית בעולם, שנולד בעקבות התנהגות הצרכנים. יש יותר ויותר אנשים שעושים פעילות גופנית, רוכבים על אופניים ומתאמנים בחדרי כושר. זה משפיע על הצריכה של החלבון. ככל שהעצימות של הספורט היא גבוהה יותר, יש צורך בכמות גדולה יותר של חלבון וצריך לצבור אותה לאורך היום".

שולומון כהן הוסיפה כי הפוטנציאל של מוצרים אלה "עוד רחוק ממימוש וכי מכירות הקטגוריה צפויות עוד לשלש את עצמן בשנים הקרובות. המודעות הגוברת לתזונה נכונה ומאוזנת, לצד הגידול במספר העוסקים בפעילות גופנית, מובימ לה צרכנים רבים לבחור במוצרי החלב העשירים בחלבון. בזמן שמכירות שוק החלב כולו צומחות במ%%4 בערך, מכירות המוצרים המועשרים בחלבון צומחות בעשרות אחוזים. גם הקמעונאים מזהים את הפוטנציאל ואת הביקוש הגובר. אם קודם היה צריך להתאמץ כדי למצוא את המוצרים על המדף, היום בסופרמרקטי­ם מקדישים למוצרי החלבון מדפים שלמים. אנחנו מעריכים שקטגוריית מוצרי החלב המועשרים בחלבון תסיים את השנה עם מכירות של כמ081 מיליון שקלים".

קטגוריה "סוערת"

כאמור, המחלבה השלישית, טרה, השיקה לאמ חרונה משקאות בננה ומוקה ללא תוספת סוכר המועשרים במ%03 יותר חלבון. המשקאות החדשים הם דלי לקטוז, ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים. משקאות המוקה והבננה החדשים של טרה מכילים 55 קלוריות למ001 מ"ל, 4%.3 גרם חלמ בון, 1695 מ"ג סידן ומ%2 שומן 100מל( מ"ל). משמ קאות המוקה והבננה החדשים משווקים בבקבוקים בגודל ליטר.

דמוי בשר - אקסטרה חלבון

קטגוריית מוצרי החלב המציעה תוספת חלבון היא "סוערת" ומתחדשת כעת לעיתים קרובות. גם תחומי מזון נוספים השיקו מוצרים מועשרים בחמ לבון או מדגישים את כמות החלבון שהם מציעים.

טבעול השיקה מוצרים המועשרים בחלבון דוגמת נתחי סויה דמויי עוף עם 17.2 גרם חלבון למנה במשקל 80 גרם, המבורגר צמחוני המכיל 18 גרם ליחידה במשקל 90 גרם, כדורי "בשר" צמחוניים המכילים 17.2 גרם חלבון למנה במשקל 80 גרם, ו"בשר" טחון צמחוני המכיל 169 גרם חלבון למנה במשקל 80 גרם.

חברת יחיעם השיקה סדרת נקניקיות עוף עשימ רה בחלבון ללא חומרים משמרים. הסדרה תכלול אריזת נקניקיות עוף ונקניקיות חריפות שישווקו באריזות ואקום של 4%00 גרם. הנקניקיות החדשות ללא גלוטן, ללא סוכרים וללא תוספת מונוסומ דיום גלוטמט ומכילות 12% חלבון. ואילו חברת יכין השיקה לאחרונה את סדרת "הקטניה הטובה", שהיא סדרה של 7 קטניות מבושלות דלות בנתמ רן, חלקן מתובלות או ברוטב, שהן מקור לחלבון וסיבים תזונתיים.

כל המוצרים מכילים בין 8%-5% חלבון טבעי מהצומח. הסדרה כוללת שעועית לבנה ברוטב עגמ בניות, פול מצרי, שעועית שחורה במים, שעועית מנומרת, חומוס שלם, תורמוס ושעועית צ'ילי בטעם מקסיקני חריף.

חברות המזון השונות ערות ל"התעוררות הסמ פורטיבית" בישראל וכל שנותר לנו הוא ליהנות מהתפריט העשיר שהן מציעות ולהיות קשובים לכל ההשקות החדשות. פעילות ספורטיבית נעימ מה ובתיאבון.

 ??  ?? משקה חלב תנובה מועשר
משקה חלב תנובה מועשר
 ?? צילום: שיק דיזיין ?? פרוגורט תות
צילום: שיק דיזיין פרוגורט תות
 ?? צילום: אריה ויסמין ?? נקניקיות חריפות
צילום: אריה ויסמין נקניקיות חריפות
 ??  ?? משקה חלב בטעם עוגיות
משקה חלב בטעם עוגיות
 ??  ?? פרו פאוץ' בטעם וניל
פרו פאוץ' בטעם וניל
 ?? צילום: סטודיו שטראוס ?? פרו טופ גרנולה
צילום: סטודיו שטראוס פרו טופ גרנולה
 ??  ?? משקה יוגורט עם בננה ואפרסק
משקה יוגורט עם בננה ואפרסק
 ??  ?? יוגורט 60 קלוריות, ללא שומן
יוגורט 60 קלוריות, ללא שומן
 ??  ?? משקה חלב בטעם וניל
משקה חלב בטעם וניל
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? חטיף אול אין בטעם קרמל מלוח
חטיף אול אין בטעם קרמל מלוח
 ??  ??
 ??  ?? דגני שופרסל בתוספת חלבון
דגני שופרסל בתוספת חלבון
 ?? צילום: שיק דיזיין ?? דנונה 0% שומן
צילום: שיק דיזיין דנונה 0% שומן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel