Israel Hayom

87 מדינות הצביעו בעד גינוי חמאס באו"ם; היילי: "טראמפ שאל על מי צריך לצעוק"

ההחלטה התקדימית לא השיגה את רוב שני השלישים - אך מדינות רבות תמכו בה רה"מ: "הישג חשוב לארה"ב ולישראל" השגרירה היילי: "הנשיא טראמפ שאל אותי 'על מי לצעוק?'"

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

אחרי שההחלטה התקדימית באו"ם לגנות את חמאס סו כלה בלילה שבין חמישי לשישי, הממשל האמריקני יצא בזעם נגד הגוף הבינלאומי על כך שהוא ממשיך להפלות לרעה את ישראל.

הצעת ההחלטה נגד חמאס, שהוצגה באופן רשמי על ידי ארה"ב, הצליחה אמנם להשיג תמיכה של 87 מדינות, לעומת 58 שהצביעו נגד ו 33 שנ מנעו, אלא שעוד קודם לכן הצליחו מתנגדי הגינוי, בהובלת כווית, לה עביר התניה שלפיה הגינוי לא יעבור אם לא יושג רוב של שני שלישים.

רה"מ נתניהו אמר כי "רוב גורף של מדינות עמדו נגד חמאס. ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס. זהו הישג חשוב מאוד לארה"ב ולישראל". גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בחר להתרכז בחצי הכוס המלאה ואמר כי "התמיכה העצומה שקיבלנו משגרירי העולם מוכיחה את השינוי שהובלנו באו"ם".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה באירוע הדלקת נרות חנוכה עם שגריר ישראל באו"ם דני דנון כי 87" מדינות אמרו שחמאס הוא בעיה, כך שחל מהפך. יום חדש הפציע באו"ם". היא סיפרה שהנשיא טראמפ שאל אותה בעקבות ההצבעה "על מי את רוצה שאצעק ואכעס? מאיזו מדינה את רוצה שנשלול כספים?", והוסיפה בחיוך כי "לא אגיד לכם מה אמר תי לו".

היילי, שצפויה לסיים את תפקידה בסוף החודש, אמרה בנאומה בעצ רת כי "על חמאס והשחקנים אחרים, כולל הג'יהאד האסלאמי, להפסיק את כל הפעולות הפרובוקטיב­יות והאלימות, כולל שימוש בעפיפונים ובבלוני תבערה מוטסים. חמאס הרג מאות ישראלים ופצע אלפים. רק בחודש שעבר נורו יותר מ 400 טי לים ביומיים. אין דבר יותר אנטישמי מלומר שטרור אינו טרור כשהוא מו פנה נגד יהודים והמדינה היהודית".

השליח המיוחד של הנשיא טרא מפ לענייני מו"מ בינלאומי, ג'ייסון גרינבלאט, יצא בזעם נגד תוצאות ההצבעה ואמר כי הן "ממש מבישות!". לדבריו, "האו"ם לא הצליח לגנות את חמאס גם אחרי שנים של טרור נגד ישראלים. מחיאות הכפיים אחרי ההצבעה אומרות הכל. חמאס פוגע בישראלים, בפלשתינים ובשלום. מתי האו"ם יאמר את האמת? שיתביישו המדינות שמגינות על מחבלים ומ סרבות לומר את האמת".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel