Israel Hayom

היסטוריה בצה"ל: מחשבים פרופיל מחדש

שינוי היסטורי בספר הפרופילים הצה"לי ● בין השינויים: מלש"בים שהחלימו ממחלת הסרטן עד חמש שנים לפני גיוסם יוכלו לשרת בקרבי, ונשאי HIV יחלו להתגייס ● צפוי להיכנס לתוקף כבר בחודש הבא

- לילך שובל

בין התיקונים הצפויים החל מינואר :2019 מלש"בים שהחלימו מסרטן יוכלו לשרת בקרבי, ונשאי HIV יוכלו להתגייס

תיקון עוול היסטורי: צה"ל יאפ שר לצעירים שהחלימו ממחלת הסרטן עד חמש שנים לפני גיוסם לה תגייס לשירות קרבי ויחל לגייס לשו רותיו נשאי ,HIV כך נודע ל"ישראל היום". שינויים אלה ואחרים צפויים להיכנס לתוקף בינואר .2019

התיקון הנוכחי של ספר הפרופילים הוא השינוי הגדול ביותר שנעשה בת חום הפרופילים בצה"ל מאז שנת .2005 פרופיל 97 הוא הפרופיל הרפואי הגבוה ביותר, ואילו פרופיל 21 ניתן למי שנמ צא בלתי כשיר לשירות צבאי, מסיבות גופניות או נפשיות. בעלי פרופיל זה יכולים לבקש להתנדב לצה"ל.

התיקון בספר הפרופילים הנוכחי מת בצע לאחר כשנתיים של עבודה אינ טנסיבית בחיל הרפואה. בצבא הסבירו ל"ישראל היום" כי מטרת השינוי היא לשבץ בצה"ל את האדם הנכון במקום הנכון, באופן שהאדם עצמו לא ייפגע ואילו התפקיד יוכל להתבצע על הצד הטוב ביותר.

השינוי המהותי ביותר נוגע לנשאי ,HIV שעד היום היו מקבלים פרופיל 21 - פטור אוטומטי משירות צבאי. עם קבלת הפרופיל המשחרר משירות, צה"ל היה מציע להם להתנדב לשירות, אך הבחירה אם להתגייס היתה בידיהם. כעת אותם נשאים יגויסו על פי חוק עם פרו פיל רפואי .45 בצבא הסבירו כי הנשאים יקבלו פרופיל שאינו קרבי, שכן עליהם ליטול תרופות באופן קבוע, ובשלב זה הצבא לא יכול להבטיח להם אספקת תרופות אם, למשל, יחצו קווי אויב במלחמה. יודגש כי מדובר בסך הכל ב 10-15 מתגייסים בשנה, ובדרך כלל, חמישה היו מתנדבים לצה"ל בכל מקרה.

שינוי משמעותי נוסף נוגע לצעירים שהיו חולים בסרטן בילדותם והחלימו חמש שנים ויותר לפני גיוסם לצבא. עד כה אותם צעירים היו מקבלים לכל היותר פרופיל .64 בעקבות השינוי, לצ עירים שהחלימו מהמחלה הקשה ייקבע פרופיל ,72 שיאפשר להם שירות בחלק מהיחידות הקרביות. הפרופיל הרפואי נקבע במועד הצו הראשון, כשהצעיר או הצעירה בני 16 וחצי בדרך כלל. בצבא הסבירו כי אם חמש השנים מזמן ההחלמה יחלפו רק כשהם בני ,18 יוכלו המתגייסים הצעירים לשנות את הפ רופיל הרפואי בתום חמש שנים מה מחלה ולבקש שינוי שיבוץ. פוטנציאל המתגייסים לקרבי בעקבות שינוי זה הוא כ 100 בשנה. בצבא הדגישו כי מתן הפרופיל הקרבי 72 לא יהיה אוטומטי, אלא יינתן לצעירים שהחלימו, בכפוף לבדיקות רפואיות.

שינוי נוסף בספר הפרופילים הוא התייחסות הצבא למשקל המלש"בים, ושינוי ההגדרות הפנימיות בהתאם להגדרות המקובלות של .BMI בצבא

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel