Israel Hayom

"ישראל הזהירה: אם לא תעצרו - נתקוף בלבנון"

מבצע "מגן צפוני": צה"ל איתר מנהרה שנייה החוצה לשטח ישראל

- לילך שובל, דניאל סיריוטי, אריאל כהנא ויוני הרש

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": "ישראל הודיעה שתתקוף יעדי חיזבאללה אם הארגון ימשיך לייצר טילים מדויקים"

צה"ל ירה לעבר שלושה מחבלים על הגבול

ישראל שיגרה אזהרה חריפה ללבנון ולפיה היא תתקוף יעדי חיזבאללה אם המיליציה הל בנונית לא תחדול מלייצר טילים מדויקים בסיוע איראני - כך גילו מקורות ישראליים ואמריקניים לעי תון ה"וול סטריט ג'ורנל".

גורמים ישראלים סיפור לעיתון כי הם חוששים כי אמצעי הלחימה שמספקת איראן לארגון הטרור יהפכו את הטילים שבידי חיזבאללה לנשק מדויק שיכול לפגוע במטרות ספצי פיות בתוך ישראל.

לפי הדיווח אתמול, בחודשים האחרונים ביקשה ישראל מבכירים בארה"ב ובצרפת להעביר את האזהרה ישירות לממשלה הלבנונית. האזהרה, שמתפרסמת בשעה שישראל עובדת על השמדת מנהרות שחפר חיזבא ללה בגבול הצפון, דורשת דרישה מהממשל בביירות לפעול נגד צבירת אמצעי הלחימה של ארגון הטרור.

בינתיים, צה"ל איתר אתמול מנה רת טרור נוספת שחפר חיזבאללה מלבנון לשטח ישראל. בצה"ל לא פירטו אתמול באיזה אזור היא חדרה לישראל ולאיזה מרחק, אך הדגישו כי חיזבאללה חפר בה גם בימים האח רונים שקדמו למבצע "מגן צפוני". לאחר מציאת המנהרה, עדכן הצבא את ראשי הרשויות בצפון הארץ.

בצה"ל ציינו כי המנהרה החדשה שהתגלתה מולכדה באופן כזה שמי שייכנס אליה מהצד הלבנוני מסכן את חייו. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנ ליס, ציין כי "תוואי המנהרה לא היווה סיכון לאזרחים, ובוודאי גם לא מהווה סיכון עכשיו".

בצה"ל הבהירו כי הצבא ממשיך בחקר שתי המנהרות שהתגלו עד עכ שיו, ואחת מהן תהפוך לאתר ביקורים עבור שגרירים, כוחות יוניפי"ל ועוד. "יש פה מאמץ מדינתי נרחב, ודרישה שלנו ממדינות שונות שידרשו מצבא לבנון לאכוף את אחריותו בדרום לב נון", אמר תא"ל מנליס.

בד בבד, אתמול בשעות הצהריים זיהו לוחמי צה"ל שלוש דמויות שה גיעו למובלעת "רקפת" שבגזרה המ זרחית )שטח בריבונות ישראל שה גדר עוברת מדרום לו(, ככל הנראה מחבלי חיזבאללה, שניסו להתקרב למרחב העבודות הטכנולוגיו­ת ולגנוב את הטכנולוגיה שבה משתמש צה"ל במובלעת בחסות מזג האוויר. הכוח ירה לעבר הדמויות, והשלושה נמלטו מבלי שהצליחו לשים ידם על הציוד.

רה"מ בנימין נתניהו אמר אתמול כי "בשיטתיות ובנחישות אנחנו מח סלים את נשק המנהרות של חיזבא ללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה, ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה".

יצוין כי בראיון לפוקס ניוז שנערך בשבוע שבעבר, וחלקים ממנו שוד רו אתמול, התייחס נתניהו למאמ צי איראן לחמש את חיזבאללה. "הם רוצים להחביא את החתירה שלהם לנשק גרעיני...והם רוצים להשתמש בשליחים שלהם, בעיקר חיזבאללה, שיהיו בחזית נגד ישראל במטרה לה שמיד אותה", אמר נתניהו.

לדבריו, "כחלק מכך חיזבאללה בונה מנהרות טרור תחת שטחנו. אנ חנו יודעים זאת זה כמה שנים, ולפני כמה ימים הסרנו את המסכה וחשפ נו את המנהרה הראשונה. נחשוף את

השאר, ונמנע למעשה מאיראן את נשק התוקפנות הזה".

עוד קודם לכן, נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועדכן אותו בפרטי המבצע.

השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב, וש תתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך. רה"מ חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האירא נית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה.

בתוך כך, העיתון הערבי "א שארק אל אווסט" מצטט מקורות בביירות שהסבירו את שתיקתו של נסראללה. "חיזבאללה לא יכחיש ולא יאשר את חפירת המנהרות כי זה מה שיש ראל רוצה שיעשה", צוטטו המקורות הלבנוניים.

 ?? צילום: דו"צ ?? לא עוצרים. לוחמי צה"ל מאתרים מנהרות
צילום: דו"צ לא עוצרים. לוחמי צה"ל מאתרים מנהרות
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? "לא מורידים את הרגל מהגז". כוחות צה"ל על גדר הגבול
צילום: דובר צה"ל "לא מורידים את הרגל מהגז". כוחות צה"ל על גדר הגבול
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אייל מרגולין /ג יני ?? מפקד חטיבת הקומנדו נהנה ממטעמי תושבי מטולה
צילום: אייל מרגולין /ג יני מפקד חטיבת הקומנדו נהנה ממטעמי תושבי מטולה
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? נסראללה
צילום: אי.פי.אי נסראללה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel