Israel Hayom

טראמפ אישר: ראש הסגל ג'ון קלי יעזוב

קלי יסיים את תפקידו בסוף השנה ● עכשיו זה רשמי: הנשיא מינה את דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוארט למחליפתה של היילי באו"ם ● דנון: "עמדה לצד ישראל"

-

יוני הרש, כתבנו בארה"ב

בינואר הקרוב יעבור הנשיא דונלד טראמפ רשמית את נקודת החצי בכהונתו בבית הלבן, ונראה כי הוא מתכנן לא מעט שי נויים לקראת השנתיים האחרונות בקדנציה הראשונה שלו. אתמול במהלך מסיבת עיתונאים סיפק הנ שיא האמריקני דרמה נוספת כשהודיע שראש הסגל שלו, ג'ון קלי, יעזוב עד סוף השנה האזרחית.

קלי מכהן בתפקיד מאז יולי ,2017 אז עזב ראש הסגל הקודם את תפקי דו. טראמפ לא פירט מה הסיבות שהוא עוזב, אך סביר שסר חינו של קלי על רקע רצונו להצר את צעדיו של הנשיא הבלתי שגרתי. על פי חלק מהדיווחים, קלי אף קרא לנשיא "אידיוט". בתקשורת האמריקנית דווח אתמול כי קלי תושאל לאחרונה על ידי הרשויות במטרה לברר אם הנשיא טראמפ ניסה לשבש את הח קירה בעניין רוסיה, ואם ניסה לעשות זאת על ידי פיטורי החוקר המיוחד רו ברט מולר.

כמו כן, בסוף השבוע הודיע הנשיא רשמית על מינויה הצפוי של דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נוארט, לתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם במקומה של ניקי היילי הפורשת. "היא עשתה עבודה נה דרת עם מזכיר המדינה פומפאו ואח רים במחלקת המדינה", החמיא שלשום טראמפ. "היא מאוד מוכשרת ואני מאמין שכולם יכבדו אותה".

מינויה של נוארט דורש את אישור הסנאט, ויהיו כנראה לא מעט שירימו גבה מכיוון שדוברת מחלקת המדינה - עיתונאית לשעבר ב ABC ובפוקס ניוז - לא מביאה עימה לתפקיד ניסיון דיפלומטי עשיר. מי שכבר בירך על המועמדות של נוארט היה שגריר יש ראל באו"ם, דני דנון. "היא עמדה לצד מדינת ישראל בתפקידיה הקודמים, ואין לי ספק ששיתוף הפעולה בין המדינות ימשיך להתחזק גם בתקופת כהונתה", אמר דנון.

יחד עם ההודעה על נוארט, טראמפ הכריז גם על מועמדותו של ביל באר לתפקיד התובע הכללי. באר כבר עמד בראשות משרד המשפטים בימיו של הנשיא המנוח ג'ורג' בוש האב. "הוא היה הבחירה הראשונה שלי מהיום הראשון", אמר הנשיא. "הוא זוכה לכבוד מרפוב ליקנים ומדמוקרטים כאחד, ואנו מקווים שהליך המינוי יהיה מהיר". באר אמנם זוכה להערכה חוצת מפלגות, אך הליך אישור מינויו יהיה בוודאי יצרי מאוד, שכן הוא יהיה זה שיפקח על המשך חקירת מעורבות רוסיה בבחירות. אחרי נוארט ובאר, טראמפ היה צפוי להודיע לפנות בוקר גם על מינויו של הגנ רל מארק מיילי לתפקיד ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב במקומו של ג'וזף דאנפורד שצפוי לפרוש.

 ?? צילום: אי.פי ?? קלי. טראמפ לא פירט מה הסיבה לעזיבתו
צילום: אי.פי קלי. טראמפ לא פירט מה הסיבה לעזיבתו
 ??  ?? הת'ר נוארט, השגרירה החדשה באו"ם
הת'ר נוארט, השגרירה החדשה באו"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel