Israel Hayom

אנרגיה סוחפת שאינה דועכת

קרקס מיומנה לילדים, בית החייל בתל אביב

-

גם מי שלא מכיר את להקת מיומנה, יבין דקות ספורות מתחילת המופע שמ דובר בחוויה מסוג אחר. נאמבר התופים המפורסם של הלהקה פותח את מופע הקרקס לילדים, אחרי כדקה של סדרת פעלולי תאורה מרשימים. זהו לא קרקס קלאסי, אלא חוויה בידורית מודרנית, מע שירה ואיכותית. האיכות באה לידי בי טוי במסגרת הסיפורית, הבלתי מתחנפת. חרף ההכרזה על קרקס, לא תמצאו כאן אריות, פילים או סלפסטיק. את המופע, אשר עלה לראשונה בקיץ האחרון, מובילות שתי דמויות, מעין ליצנים ממושקפים, גבר ואישה, אשר נתקלים בשלל סיטואציות קומיות. כמו יתר רקדני הלהקה, גם הם רו קדים, שרים, מנגנים ומתעופפים, מפגינים טווח רחב של כישרונות במשך שעה ורבע.

15 הרקדנים והרקדניות שעל הבמה מביאים איתם אנרגיה גבוהה וסוחפת, שאינה דועכת בנאמברים הבאים. כדו רי פינג פונג, אקרובטיקה שכוללת מגדל אנושי, ריקוד על טרפז, קפיצות על מקפ צה, חישוק ענק, ג'אגלינג עם אלות ופע לולים הם לב המופע. מוזיקה קצבית מל ווה אותו לאורכו, מסמבה ברזילאית ועד להיטים בעברית. מעניין לגלות מה עומר אדם יחשוב על גרסת מיומנה ל"שני משו געים" שלו - אחד משיאי המופע, ושיר שהקהל זיהה בקלות וליווה בשירה ובמ חיאות כפיים.

הקהל עצמו נוטל חלק פעיל בקרקס. הרקדנים מבקשים שיתוף פעולה בשירה, במחוות שונות ובתיפוף על גוף. לא צריך להיבהל, לא קמים מהמושבים. "מיומנה" עושה שימוש קומי אדיר באייקונים שכו לנו מכירים כדי למשוך את תשומת לב הקהל ולהניע אותו לפעולה. מעבר לק טעים האינטראקטי­ביים, קטע אחד כולל מתנדבים מהקהל )ילדים. הורים, שבו בצד!( והניסיון הרב של חברי הלהקה ניכר גם בפעילות המשותפת עם בני הגילים הצעירים.

השימוש החכם בטכנולוגיה, הוויר טואזיות של הרקדנים והתיאום בין חברי הלהקה מביאים לתוצאה יוצאת מן הכלל, שונה מהנוף הכללי של מופעי הילדים. תגובות הקהל נעו בין צחוק לבין התפ עלות, ובמבחן הסמארטפוני­ם "מיומנה" מנצחת בגדול: קשה להתיק עין מהבמה, מלבד צילום להנצחת המופע.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel