Israel Hayom

ספיידרמן שלא הכרתם

בסוף השבוע עלה בקולנוע בהקרנות טרום בכורה סרט האנימציה "ספיידרמן: ממד העכביש", פרויקט של הצמד פיל לורד וכריסטופר מילר ("סרט לגו") ● הפעם עומד במרכז העלילה גיבור אחר, ולא פיטר פארקר - והמבקרים עפים

- דודי כספי, לוס אנג'לס

בסוף השבוע עלה לאקרנים בהקרנות טרום בכורה "ספיידרמן: ממד העכביש", סרט אנימציה חדש העוסק בגיבור־העל האהוב של מארוול קומיקס. העלילה, אם תהיתם, נפרדת לגמרי מעלילת גרסת הלייב־אקשן שמוביל השחקן הבריטי טום הולנד.

"ספיידרמן: ממד העכביש" מתמקד במיילס מוראלס, דמות שהוצגה לראשונה בחוברת הקומיקס .2011־ב מדובר בנער ממוצא אפרו־אמריקני ופורטוריקנ­י, שמקבל כוחות־על לאחר שנעקץ על ידי עכביש מהונדס גנטית. לצד העלילה הקבועה של גיבור־על שמתוודע ליכולותיו תוך כדי שעליו לעצור נבל מרושע, הפעם הוא גם מתמודד עם גרסאות שונות של ספיידרמן המתקיימות ביקומים מקבילים לשלו. לכל הדמויות הללו מאפיינים דומים אך אופי ודרך פעולה שונים. אחת מהן היא פיטר פארקר, שרובנו מכירים, ויש עוד גרסאות מפתיעות שנוצרו לאורך השנים בחברת מארוול ובשותפותיה. בין המדבבים בסרט: לייב שרייבר, מהרשלה עלי, היילי סטיינפלד וניקולס קייג'.

לפרויקט אחראים התסריטאיםב­מאים פיל לורד וכריסטופר מילר, שחתומים על להיטים כמו "סרט לגו" ו"רחוב ג'אמפ ."21 הצמד גם עבד על סרט הספין־אוף "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", אך דרכו עם אולפני לוקאס נקטעה במהלך הצילומים - ומושכות הבמאי הועברו לידי רון האוורד, אך הסרט נחל לבסוף כישלון מסחרי בקיץ החולף. בסרט "ספיידרמן: ממד העכביש" עבודת הבימוי הוטלה על לא פחות משלושה במאים, כאשר לורד ומילר הם על תקן מפיקים, ולורד עצמו היה גם התסריטאי.

הסרט כבר קצר שבחים רבים בצפיות המוקדמות. בין היתר הוא נבחר לסרט האנימציה הטוב ביותר של השנה על ידי חבר מבקרי הקולנוע בניו יורק. הוא גם מועמד לשבעה פרסי אנני של האגודה הבינלאומית לסרטי אנימציה.

"ספיידרמן: ממד העכביש" מגיע לבתי הקולנוע ארבעה שבועות לאחר מותו של סטן לי, הקומיקסאי האגדי שיצר את ספיידרמן ומי שהיה יו"ר חברת מארוול. לי הלך לעולמו בחודש שעבר בגיל .95

"סטן לי יצר את ספיידרמן בסופו של דבר כחנון מקווינס, לא גיבור־על שנחת פה מכוכב אחר או מיליארדר יתום עם צד אפל", אמרו לורד ומילר בראיון לקידום הסרט, "הוא יצר דמות ללא שום יתרון בחברה. לכן רצינו להביא את הסיפור של מיילס, שמשקף את המציאות של העולם סביבנו כיום. הכיוון העלילתי היה לקחת את הרעיון של ספיידרמן כפי שגדלנו עליו, לבחון מה קרה כשהוא עצמו התבגר, ואז להצליב גרסאות שונות".

לדבריהם, "הרי כל אחד יכול להסתתר מאחורי המסכה של ספיידרמן. מדובר בגיבור שעוטה מסכה שמסתירה את פניו, ואתה סקרן לדעת מי מסתתר מאחוריה. ספיידרמן יכול להיות מיעוט אתני, יכול להיות מגדר שונה ממה שציפינו ואולי אפילו יצור בלתי צפוי. יש לנו הנחה קבועה לגבי הז'אנר הזה ואיך הוא אמור להיראות, אבל החוכמה היא לבוא הפוך. כל אחד יכול להיות גיבור־על".

אפשר לבנות על הופעת אורח של סטן לי, כמו שהתרגלנו בסרטי מארוול?

"לא נגלה, אבל ללא ספק רצינו לשלב אותו בצורה ייחודית יותר מבעבר, עם משקל נוסף שהתווסף לאחר מותו. הכרנו אותו בתחילת הקריירה שלנו והוא מאוד עודד אותנו. הוא היה איש מלא קסם כמו שעולה מדפי הקומיקס שהוא יצר. אנחנו כבר מתגעגעים. הוא הסנדק של הז'אנר".

 ??  ?? מתוך "ספיידרמן: ממד העכביש"
מתוך "ספיידרמן: ממד העכביש"
 ?? צילום: רויטרס ?? כריסטופר מילר (מימין) ופיל לורד
צילום: רויטרס כריסטופר מילר (מימין) ופיל לורד
 ??  ?? סטן לי ז"ל
סטן לי ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel