Israel Hayom

שלטון העם מול שלטון החוק

- אורי הייטנר

אלמלא מוראה של מלכות איש את אחיו חיים בלעו. אין מוראה של מלכות, באין אמון במלכות. כשרה"מ מסית את עם ישראל נגד מוסדות מדינתו ומקעקע את האמון של אזרחי ישראל במוסדות הממלכתיים - משטרת ישראל, המערכת המשפטית, שלטון החוק בישראל, הוא חותר תחת אושיות החברה, כמי שמוכן להשאיר אחריו אדמה חרוכה.

חקירות נתניהו הניבו חשדות כבדים מאוד, שצריכים להדיר שינה מעיני כל אזרח ישראלי. חזקת החפות עומדת לו, כמובן. אך חשוב לקבוע - גם אם יתברר שאכן החשדות נגדו נכונים, הם יתגמדו בנזקם למדינת ישראל, לעומת מסע השיסוי נגד שלטון החוק וגו רמי האכיפה בישראל. וגם אם החשדות יופרכו, לא יהיה בכך כדי להמעיט בחומרת השתלחותו בשלטון החוק. נתניהו עושה זאת, כי הוא יכול לעשות זאת; כיוון שפולחן האישיות שהוא מנהיג לאורך שנים הביא לכך, שהמונים מאמינים לכל מילה היוצאת מפיו, ולכל האשמה מופרכת שהוא ישמיע; מאמינים ומפיצים אותה. זאת סכנה ממשית לחברה הישראלית.

"אזרחי ישראל! כאזרח המדינה וכרה"מ, יש לי כבוד והערכה למשטרת ישראל, האמונה על שמירת החוק ועל שלטון החוק בי שראל. גם בשעתי הקשה, הכבוד והערכה שלי למשטרה מלאים. אין לי ספק במקצועיותה ובטוהר כוונותיה. אני סבור שהמשטרה שגתה בהמלצותיה כלפיי. אני מאמין בחפותי ואני משוכנע שיהיה בידי להוכיח אותה בפני הפרקליטות".

לו הייתה לנתניהו תחושת אחריות לאומית, היה נואם את הנאום הזה, בהיוודע סיכום החקירה. כך נוהג מנהיג לאומי, ממלכתי. נת ניהו נוהג אחרת. מדוע? חוששני, שמטרתו היא, שאם יוגש נגדו כתב אישום או אם יורשע בדין, העם ייצא לרחובות, כדי להגן על "של טון העם" מפני "מדינת העומק". נתניהו נושא את שם ה"משילות" לשווא, ומוביל לאנרכיה.

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה עתיר הישגים בתחומים רבים )ובימים אלה הוא ראוי לשבח וברכה על פעולת צה"ל נגד מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון(, אך די במסע הנקם שהוא מוביל נגד החוק בישראל, ובשיסוי ההמונים נגד מערכת החוק והמשפט, כדי להטיל ספק בהיותו ראוי להנהגת המדינה.

והתייחסות קצרה לצעדו של המפכ"ל היוצא, רוני אלשיך. הח לטתו לפרסם את סיכום החקירה המשותפת של המשטרה ורשות ניירות ערך בתיק 4000 טרם פרישתו, מעידה על מנהיגותו, אח ריותו, אישיותו ואומץ לבו. הוא הרי ידע איזה גל של הסתה יביא על עצמו. אך הוא לקח אחריות מלאה ולא גלגל אותה הלאה. הוא בחר שלא להעמיד את מחליפו )הזמני והקבוע( בפני מסע לחצים ברוטלי, ובחר לחסוך ממנו את מסע ההסתה והביוש שהיו מנת חלקו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel