Israel Hayom

הורגי הנביאים וה"ֵעֶרב ַרב"

- ראובן ברקו

ארץ ישראל, הארץ המובטחת אינה שוקטת לעולם. זהו דינו של מי שגר במסדרון גיאוגרפי שבו חולפות שיירות מסחר ואינטרסים גלובליים, צבאות וגייסות צפונה ודרומה ימה וקדמה. לא ִמכרות ולא נפט יש בה, ומים במשורה; אך אבנים, טרשים ואויבים יש בה ומסביבה למכביר.

רבים שואלים מהו הסוד הכמוס בארץ כה דלה אך כה מבורכת, שניתנה כירושת נצח דווקא לבני ישראל, העם המוגדר גם בקוראן כעם הנבחר? מה הסיבה שעובדה זו גרמה לרבים לחמוד את ארץ היהודים, לפשוט לבזוז ולרצוח כדי לנכס אותה לעצמם, עד אשר הוקעו והוקאו וממנה בצו נבואה דתית עתיקה המשותפת לשלשת דתות הייחוד - והארץ חזרה לבעליה, עם ישראל?

תילים ותעלולי פרשנות ערמו כוהני הדתות האחרות לשלי לת זכותם של היהודים על ארצם. מהם שאמרו: "הרגיזו את האל, חטאו, הוגלו ונשללה לנצח הבטחת האל להם"; מהם שאמרו: "בני ישראל אינם קיימים עוד, והיהודים הם כוזרים, ערב רב וזיוף - שודדי הארץ", תוך התעלמות מהעובדה שהיהודים אחזו בעקש נות בדתם העתיקה אלפיים שנה, חרף רדיפות אונס ורצח, בלא שיקולי תועלת וכדאיות, ותוך היאחזות נואשת בהבטחה אלוהית עתיקה לחזון ייעודי.

המוסלמים השוללים את זכות היהודים, כופרים בעצם בפסוקי נביאם, מוחמד, שהתנבא כי עוד ישובו לכאן מכל קצוות הארץ; שהרי אם אין בני ישראל, על מי התנבא? האנטישמים מבין הנו צרים מעלימים את קורות ישו בירושלים בירת ישראל, ומוכנים להתכחש אפילו לדתם כדי לפגוע ב"יהודה השבויה" שניתצה אזיקיה וכוננה כאן מדינה עברית.

אכן, לא לחנם מכנה אותנו האסלאם "הורגי הנביאים". ההיס טוריה מוכיחה שיש צדק בדבריהם. לאורך דרכנו ניצבו תמיד המלעיזים מבית שחתרו תחת ההנהגה הנבחרת, מוצלחת ככל שתהיה - בין אם נבחרה בידי האל או בהחלטה דמוקרטית של העם. כאז כן עתה - לנוכח ההצלחות וההישגים בפועל, לא שי קולים ענייניים מנחים קטגורים אלה בשולי המחנה, אלא צרות עין ותאוות השלטון.

כאותם "ערב רב" שהלינו על משה במדבר, חוזים מקטרגי הש מאל בעיניים כלות בִנֵסּי הזמן החדש, ונרגנים ומלינים. אם תקפה הממשלה ב"צוק איתן" שבו חוסלו המנהרות בעזה, מבחינתם, הדם נשפך לשווא. אם לא תקפה הממשלה את חמאס לאחרונה, בשל שיקולי ביטחון מורכבים ומערכתיים, היה זה מבחינתם רפיון ידיים ואופורטוני­זם, ולא שיקולי עיתוי וסיכוני חזית הצפון.

כאשר נגלה חלק מהאיום שהביא לאיפוק בעזה )מנהרות חיז באללה(, הקשו עיתונאי העבר, שהפכו לקברניטי ההווה ומצביאי העתיד: למה קוראים לזה "מבצע"? מדוע הכריז עליו דווקא ראש הממשלה? שמא ניצל נתניהו את המבצע, הפך את שרי הקבינט, את הרמטכ"ל, את המוסד והשב"כ ל"מריונטות" רק לצרכי העל מת חקירותיו, והתכוון בעצם להעלים את הפגנת הנשים )כדבריה של ח"כית סהרורית, עיתונאית לשעבר(?

●●●

דווקא הערבים שומעים את הקולות במחננו, ואינם מאמינים למשמע אזניהם. רחמנים בני רחמנים היהודים. הם מספקים מזון ומים, חשמל, כספים ותרופות לחמאס, שכל משאלתו להאבידנו. לו עלה בידי חיזבאללה לפוצץ יהודים במנהרה או ביישובים שמעליה, היה שש לכך, שהרי זו סיבת קיומו. חידה היא. בקיצור, לו הייתה בידי הערבים עוצמת האש של היהודים, היו חלילה מחסלים אותנו עד האחרון.

הערבים צובטים את לחייהם, ממששים את עיניהם הצבות, וחובשים את אחוריהם המדממים ממכות צה"ל אך גם מתדהמה. אנו מוכיחים להם שוב ושוב כי הישראלים המצליחים והמנצחים הללו מגשימים את נבואות נביאם. עתים דומה שאיראן, חיזבא ללה וחמאס - כעמלק בזמנו - הם ניסים שזימן לנו אלוהי ישראל לאחדנו; שאלמלא כן, אנה היינו מגיעים. חנוכה שמח.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel