Israel Hayom

מעלה את הרמה, גולן

המספרים מלמדים שבגיל ,24 גולן גוט נחשב לאחד הישראלים הבכירים בליגה ● הוא משתפר באופן תמידי, מתאמן אישית אצל ליאור ליובין וכבר מכוון לאחת מקבוצות הצמרת ● לנבחרת אורוגוואי, שרצתה לאזרחו, אמר לא ● הערב ינסה להפתיע את מכבי ת"א

- יעקב מאיר

בקיץ עמדו בפני גולן גוט כמה הצעות קורצות, שכמעט שכנעו אותו לעזוב את עירוני נס ציונה. בסו פו של דבר הוא החליט להישאר בשל הרצון לשחק במפעל אירופי. גם הש דרוג הכלכלי שהציעו הכתומים עזר, והשחקן חתם לעונה אחת תמורת שכר של כ 280 אלף שקלים.

לאחר החתימה התפנה לשדרג גם את היכולות המקצועיות ונסע להתא מן במחנה אימונים מיוחד בארה"ב. עד כה כל הצדדים מרוצים. גוט (24) מע מיד העונה מספרים של ישראלי בכיר: 12.1 נק' )שישי מבין הישראלים(, 4.5 ריב' ו 2.9 אס'. הוא גם הישראלי שזורק הכי הרבה פעמים מחוץ לקשת 7) למ שחק, מקום חמישי בכל הליגה( וקולע באחוזים גבוהים .(39.3) כל זה ב 33 דק' למשחק )ראשון מבין כל הישראלים(. לשם השוואה, בעונה שעברה קיבל גוט 21.5 דק' וקלע 6.2 נק', לקח 2.2 ריב' ומסר 1.3 אס'.

חלק גדול מהשיפור נזקף לזכותו של המאמן נדב זילברשטיין, שנותן בשחקן אמון )ורישיון ירי( כמעט בלתי מוג בל. הקרדיט של זילברשטיין לשחקנו ניתן לא רק בגלל החוק הרוסי, אלא גם ביורופקאפ. ב 22.8 דקות הוא קולע 9.8 נק' וזורק 6.9 פעמים ל 3 )מקום 9 במפעל( ב 41.9 אחוזים.

ישראל לפני הכל

לפני שנתיים וחצי קיבל גוט יחד עם אביו דני החלטה לרדת לליגה הלאומית. יו"ר נס ציונה יניב מזרחי שם עליו עין וצירפו לסגל האיכותי שנבנה כדי לח זור לליגת העל. מאז גרף ההתקדמות של השחקן בעלייה מתמדת. "לגולן יש נתונים פיזיים מדהימים, הגנה וקליעה, שזה היום כרטיס הכניסה לרמות הג בוהות", אומר ליאור ליובין, שמשמש כמאמנו האישי של השחקן.

הנתונים הסטטיסטיים מגלים כי באופן עקבי גוט מעלה את הרמה בפלייאוף לעומת העונה הסדירה. ב 2016/17 הוא קלע בעונה הסדירה במדי נס ציונה בלאומית 8.5 נק' ב 21 דקות ובפלייאוף טיפס ל 9.6 ב 23 דק'. גם בעונה שעברה הוא קפץ מ 6.2 נק' ב 21.5 דק' ל 10.3 נק' ב 28.5 דק' ברבע הגמר מול מכבי ת"א. ההצלחה לא נעלמה מעיני איגוד הכ דורסל באורוגוואי, שבדק את האפש רות להוציא לשחקן דרכון מקומי בזכות מוצאו של אביו, אך בסביבת השחקן דחו את הבקשה והבהירו כי הרצון הוא להיות בורג מרכזי בנב חרת ישראל. ואכן, גוט היה שותף בשני קמפיינים של נבחרת העתודה וגם היה חלק מהסגל של הנבחרת האולימפית באוניברסיא­דה ב .2017 במוקדמות אליפות העולם הוא זומן כמה פעמים על ידי עודד קטש לנבחרת הבוגרת, אך לא הפך למשמעותי. אחרי טבילת האש האירופית, גוט רוצה למצוא קבוצת יורוקאפ כבר בקיץ הקרוב. גם אם תגיע הצעה טובה מק בוצה בליגת האלופות של פיב"א, כמו הפועל ירושלים או הפועל חולון, קשה להאמין שיסרב. הערב מחכה לו קבוצת היורוליג של מכבי ת"א. במשחק נוסף הערב: גיא גודס יע רוך את הופעת הבכורה שלו במכבי ראשל"צ, עם שני זרים, מול הפועל חו לון, שרוצה להמשיך במומנטום שהיה לה לפני הפגרה.

 ?? צילום: דני מרון ?? גוט )משמאל(. מחפש את כרטיס הכניסה לרמות הגבוהות
צילום: דני מרון גוט )משמאל(. מחפש את כרטיס הכניסה לרמות הגבוהות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel