Israel Hayom

"מאתגר את הממשלה להרים את הטור הישראלי"

סילבן אדמס מבעלי סייקלינג אקדמי קיווה שההצלחה של הג'ירו בארץ תעודד את הצמרת המדינית לתמוך בתחרות הבינלאומית, אלא שהסיכוי שהמרוץ יתקיים ב 2019 קלוש ● יוזמה חדשה: מרוץ בכיכר רבין

- אלי שטרן ספרד

"את הבאת הביג סטארט של הג'ירו בישראל אנחנו הובלנו, אבל אין לי כוונה לקחת על עצמי את הניהול הבלעדי של הטור הישראלי. כמובן שנשמח להיות פרטנרים, אבל אני מאתגר את הממשלה להתעורר ולהרים את המרוץ הזה, כיוון שהזמן הולך ואוזל". את הדברים הללו אמר בסוף השבוע סילבן אדמס, מבעלי קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית, שנמצא יחד עם שאר הרוכבים במחנה אימון לקראת העונה בעיר בנידורם במחוז אליקנטה בספרד.

לאחר הצלחת שלושת הקטעים הרא שונים של הג'ירו ד'איטליה שנערכו בארץ, באקדמי היו בטוחים שמשרדי הספורט, התיירות והכלכלה יתנפלו על האפשרות לארח את הטור הישראלי, שכבר מופיע באופן רשמי בלוח התח רויות הבינלאומיו­ת ואמור לזכות בח שיפה תקשורתית עולמית נרחבת, אבל כעת נראה שהסיכויים שהמרוץ אכן ית קיים כבר ב 2019 קלושים.

אדמס נשמע מאוכזב מחוסר העניין של הצמרת המדינית באירוח מרוץ שע שוי להפוך למסורת. "הג'ירו הוכיח שה קהל הישראלי צמא לראות יותר תח רויות אופניים", הוא הסביר, "מרווח הזמן לארגון הטור הישראלי עדיין אפשרי, אבל הוא הולך ונסגר. יש קבוצות בכי רות, שכבר בדקו מולנו את ארגון הגעתן למרוץ, אבל אין לי תשובות לתת להן".

אפשרות נוספת שעלתה היא ארגון מרוץ נגד השעון שייערך במהלך שנת 2019 בכיכר רבין בת"א, בדומה לקטע הפתיחה של הג'ירו בירושלים. אם זה אכן ייצא לפועל, האירוע כנראה ימשוך קבוצות פחות בכירות, ויהווה תחליף צנוע מאוד לעומת מרוץ בן ארבעה ימים שהיה אמור לעבור ברוב חלקי הארץ.

למרות שהטור הישראלי ככל הנ ראה יידחה לשנת ,2020 בהנהלת אקדמי הביעו אתמול אופטימיות בנוגע להש תתפות נוספת בג'ירו, שייפתח ב 11 במאי 2019 בבולוניה. מטרת האקדמי העונה תהיה לנסות להשיג את ההזמנה לתחרות היוקרתית "על הכביש" בעז רת ניצחונות וצבירת ניקוד, אבל ייתכן שבעקבות הרצינות והיכולת שהוכיחו בג'ירו הקודם, הקבוצה תקבל את אחד הכרטיסים החופשיים הבודדים.

במקביל למחנה האימונים בספרד, שיינעל לקראת סוף השבוע הקרוב, בא קדמי מתכננים לערוך מחנה מקוצר גם בישראל, ככל הנראה בחודש ינואר במ שאבי שדה בדרום, במטרה לחשוף יותר את הקבוצה לקהל הישראלי. "אנחנו יודעים שהנראות שלנו בארץ היא עניין חשוב ולא מזלזלים בכך", אמרו בקבוצה.

סגל הרוכבים באקדמי ישבור השנה שיא ויעמוד על 30 - מהגדולים ביותר מבין קבוצות דרג הפרו קונטיננטל. במ חנה נמצאים קרוב ל 80 אנשים כולל רוכבים, טכנאים, מנג'רים מקצועיים.

בנוסף, אקדמי הוציאה לפועל שי תוף פעולה עם הקבוצה הצרפתית Cote ,d’Armuor שהפכה לקבוצה בת שלה. המטרה המקצועית היא קידום רוכבים בקבוצה חצי מקצוענית באירופה שמ שתתפת בכמה תחרויות במהלך העונה.

בנוסף ואולי בעיקר, מטרת שיתוף הפעולה עם הקבוצה הצרפתית נועדה לנסות ולאפשר לאקדמי דריסת רגל בצרפת בדרך, אולי, להשתתפות היסטו רית בטור דה פראנס. בקבוצה לא בונים על כך כבר העונה, אבל החתמת רוכ בים צרפתים ושיתוף פעולה עם קבוצת ‪Cote d’Armuor‬ נועדו גם למטרה זו.

 ??  ?? סילבן )מימין( עם רוכבי הקבוצה בספרד. "הקהל הישראלי צמא לתחרויות"
סילבן )מימין( עם רוכבי הקבוצה בספרד. "הקהל הישראלי צמא לתחרויות"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel