Israel Hayom

דרישה לעונש מאסר כבד למייקל כהן

התובעים בניו יורק ביקשו לגזור עד 63 חודשים

-

יוני הרש, כתבנו בארה"ב

למרות שיתוף הפעולה שלו עם הרשויות, התביעה בניו יורק ביקשה ביום שישי האחרון להטיל על מייקל כהן, עורך דינו האישי לשעבר של הנשיא טראמפ, עונש מאסר כבד. בשימוע על גזר הדין, ביקשו התובעים לגזור על כהן מאסר של בין 51 ל 63 חודשים, וכן קנס גבוה וחילוט נכסים בסך 500 אלף דולר. "כהן ניסה להשפיע על הבחירות במחשכים", כתבו התובעים.

"הוא האפיל על תהליך שהקונג רס ניסה בדקדקנות לשמור שקוף. גזר הדין צריך לשקף את החומרה של ההפרה הבוטה שביצע כהן בחוקי הבחירות".

במסמכים שהוגשו לבית המשפט במ שפט הפדרלי המתנהל נגד כהן, חשפו לראשונה אנשיו של התובע המיוחד רוברט מולר את גרסתם, ולפיה לפני הבחירות ב 2016 ביקש דונלד טראמפ מפרקליטו האישי לשלם "דמי שתיקה" לשתי נשים שניהלו עימו רומן. מדובר, לכאורה, בהפרה בוטה של חוקי הקמ פיין הפדרליים. המסמכים שהגיש מולר לבית המשפט כוללים גם התייחסות למנכ"ל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מאנפורט. לפי התובע המיוחד, מא נפורט שיקר לחוקרי ה FBI בחמישה נושאים מרכזיים, ובכלל זה בדבר קשריו עם אנשי הממשל, והכל אחרי שהסכים לשתף פעולה עם הרשויות. בנוסף, החו קר המיוחד לענייני הקשרים בין טראמפ לרוסיה, רוברט מולר, מסר בסוף השבוע לבית המשפט כי אחרי שטראמפ הכריז על מועמדותו לנשיאות, פנה גורם רוסי לעורך דינו כהן והציע שיתוף פעולה עם מטה הבחירות של טראמפ באופן שייצור "סינרגיה ברמה ממשלתית". לדברי מולר,"האיש אמר לכהן שיהיה לשיתוף הפעולה הזה השפעה פנומנ לית הן ברמה הפוליטית והן ברמה הע סקית,". כהן לא הגיב להצעה, וגם לא ברור עד כמה היא נועדה להטות על הבחירות עצמן. טראמפ הבטיח כי יוציא "דו"ח נגד משמעותי" לדו"ח הצפוי של מולר. הנשיא עצמו הגיב, כהרגלו, לה תפתחויות בטוויטר, ושב ואמר כי מדובר ב"ציד מכשפות" וכי "לא היתה קנוניה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel