Israel Hayom

"אבא נהרג - אבל לפחות נועה בחיים"

אריה להב, בן 80 וממייסדי ניר עוז, נהרג בתאונת דרכים סמוך לעין השלושה ● נכדתו בת ה־01 נפצעה בינוני ● הבת ניצן, שאביה נהרג ובתה מאושפזת: "היה אדם מדהים"

- ניקי גוטמן

עצב כבד נפל אתמול על קיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, כשאחד ממייסדי הקיבוץ, אריה להב בן ה־08, נהרג בתאונת דרכים. איתו ברכב היתה נכדתו נועה בת ה־01, שנפצעה באורח בינוני.

התאונה התרחשה סמוך לקיבוץ עין השלושה. הנהג ברכב האחר, גבר בשנות השלושים לחייו, נפצע באורח בינוני. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה, והמשך החקירה הועבר לבוחני תאונות דרכים ממרחב הנגב. חובשת בכירה במד"א, איילת רם, סיפרה: "מדובר בתאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב פרטיים. אחד מהם היה בשולי הכביש ובתוכו שני נוסעים. הנהג היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב־מערכתית. ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים, ובתוך זמן קצר נקבע מותו".

"קשה לקלוט"

אריה להב הוא מוותיקי וממייסדי קיבוץ ניר עוז. לאריה חמישה ילדים, ששניים מהם מתגוררים במועצה האזורית אשכול, ו־381 נכדים. אריה, שאהב לבלות עם נכדיו שציפו לבלות איתו בחופשת החנוכה, היה בדרכו עם נועה, נכדתו בת 1800־ה שלא גרה באזור והגיעה לבקרו, לאסוף את נכדו יואב, בן דודה של נועה, ולבלות איתם בקיבוץ. ניצן, בתו של אריה ואמה של נועה, סיפרה על אביה בדמעות: "הוא היה סבא טוב, הוא היה עושה הכל בשבילנו ובשביל הילדים שלנו וכולם אוהבים אותו. בגלל זה נועה ביקשה לנסוע איתו ורצתה לבלות איתו. הנכדים אהבו לבלות איתו והוא אהב לבלות איתם. הוא היה משחק איתם, הם מאוד אהבו אותו".

ניצן סיפרה על הרגעים שבהם נודע לה על התאונה, ועדיין מתקשה לעכל את הבשורה המרה: "התקשרו אלינו בבוקר להודיע לנו על התאונה ורצו שנדע שנועה בדרך לבית החולים. אמרו לי שאבא שלי נהרג, ובאופן טבעי חשבתי על נועה כאמא, לא ידעתי מה המצב שלה, ממש דאגתי, אז בכלל עדיין קשה לי לקלוט את המוות שלו. אני שמחה שנועה בחיים. אבא היה אדם מדהים".

ממועצה אזורית אשכול נמסר: "המועצה המומה וכואבת את מותו של אריה להב, מוותיקי המועצה, ומשתתפת בצער העמוק של המשפחה ושל קהילת ניר עוז. צוותי המקצוע מלווים את היישוב ואת המשפחה ומסייעים ככל שנדרש". הלווייתו של אריה להב תיערך היום בשעה 185:0000 בבית העלמין בניר עוז.

 ?? צילום: דוברות מד"א ?? זירת התאונה שבה נהרג אריה ונכדתו נועה נפצעה
צילום: דוברות מד"א זירת התאונה שבה נהרג אריה ונכדתו נועה נפצעה
 ??  ?? אריה להב
אריה להב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel