Israel Hayom

עם הפנים קדימה

אחרי שפתחו פער של 14 נקודות מהפועל ב"ש, במכבי ת"א התפנו לאיתור כישרונות צעירים ● על תקן היועץ: ג'ון פארק, שעשה בעבר את העבודה עבור סלטיק

- שי ארצי

לעומת זאת, גם אצל לוזון וגם אצל ניר קלינגר (אף שאצלו ניכר שיפור) ההגנה היתה ונותרה החוליה החלשה. לכן, כמעט מדי שבוע הרביעייה או החמישייה האחורית של בית"ר מתחלפת. במשחק האחרון קלינגר נתן את המפתחות לאור זהבי ולעוז ראלי, שכנראה ימשיכו ב־11, והוא ינסה לאלתר עד לינואר, אז ינסה להנחית בלם זר איכותי.

ומה הפועל היתה רוצה להחליף עם בית"ר? את החלק ההתקפי, כמובן. שלושה שערים בלבד סיפקו העונה שחקני ההתקפה של הפועל - 2 דמא־ רי ואחד עגייב. המגן עידן כהן הוסיף אחד משלו, ולשני השערים הנוספים של הקבוצה אחראי הכובש המצטיין של האדומים בשנים האחרונות - עצמי.

נכון, החלוצים מהבירה לא ממש מוצאים את הרשת - תשאלו את יאקוב סילבסטר או אנתוני וארן, שצפוי לפתוח היום, אבל חבריהם לחוליה הקדמית עושים את העבודה עבורם. עידן ורד ואור אינברום, שצפויים לפתוח, עם 3 כיבושים כל אחד; ומאור בוזגלו, יעקב בריהון ואפילו ארון אולנארה המושעה הרשיתו פעם אחת כל אחד. "אם היתה לנו התקפה שמבקיעה מהמצבים שאנחנו מגיעים אליהם, יכול להיות שהיינו נלחמים היום על מקום 2 או ,"3 טוענים בהפועל.

סביר להניח ששתי הקבוצות יערכו כמה וכמה שינויים בחלון העברות בינואר, וזו לא תהיה הפתעה אם שחקן כלשהו מבית"ר ימצא את עצמו בהפועל או להפך, אבל הערב שני הצדדים חייבים 3 נקודות. "ניצחון הערב יכול להפוך את העונה שלנו", טען אחד השחקנים הירושלמים באמירה שמשקפת בדיוק גם את המצב של החבורה מת"א. 1האליפות, מכבי ת"א דוהרת לעבר

אבל גם חושבת על העתיד. ג'ון פארק, שהיה בעברו אחראי איתור כישרונות עבור סלטיק ומתחילת העונה משמש סוג של יועץ עבור הצהובים בענייני רכש וסקאוטינג, שוהה בימים האחרונים בישראל.

הסקוטי צפה יחד עם ברק יצחקי ובן מנספורד בניצחון על בני יהודה בשבת, במשחק של מכבי פ"ת נגד הפועל ת"א, וייתכן שיצפה במשחק נוסף. מטרת הביקור היא שפארק יחווה את דעתו על כמה שחקנים צעירים מקבוצות אחרות, שנחשבים לפוטנציאל להגיע לקריית שלום. על רקע הפער המבטיח של 14 הנקודות מהפועל ב"ש, הבהיר שחקן במכבי בשיחה עם "ישראל היום" כי "אין מה לדאוג משאננות או נפילת מתח, זה לא יקרה לנו. אפילו אם נהיה הקבוצה הכי טובה בעולם, איביץ' יחזיק אותנו הכי קצר שיש".

אמנם ההפרש מבני יהודה ומהפועל חדרה קטן יותר, אבל עדיין מדובר בפער גדול וביריבות שבעצמן מצהירות שאינן נאבקות על התואר. "עם כל הכבוד לבני יהודה ולחדרה, הן לא יכולות לרוץ איתנו עד הסוף", הודו בקריית שלום, "האיום היחיד שהיה עלינו הוא מהפועל ב"ש".

ובמכבי לא מפספסים את ההזדמנות לעקוץ את הנמסיס מהעונות האחרונות והאלופה המכהנת, שכרגע לא ממש מהווה פקטור במרוץ האליפות. "אחרי שאנחנו זכינו בטרבל, שזו היתה האליפות השלישית ברציפות, לא התרסקנו כמו ב"ש העונה", אמרו במכבי והוסיפו: "בעונה שאיבדנו את האליפות אחרי השלוש הרצופות היינו בליגת האלופות, החלפנו מאמן וע־ דיין נלחמנו עד השנייה האחרונה. ולולא ארבעת המשחקים שערן זהבי לא הבקיע בהם ולא ניצחנו, אולי גם היינו אלופים פעם רביעית ברציפות". אם כבר עסקנו בהשוואות מוקדמות בין העונה של מכבי פוסט שלוש האליפויות לבין זו של ב"ש שטרם הסתיימה, הקבוצה של ברק בכר השקיעה השנה ברכישות שחקנים דוגמת נייג'ל האסלביינק ודיא סבע, וחיזוק נוסף בדמותם של חן עזרא, עדן בן בסט, אריק סאבו ועוד כאלה שהספיקו להגיע וכבר לעזוב, אבל עד כה היא נכשלת. לעומתה, מכבי של עונת 2015/16 נשארה בתמונה עד לישורת האחרונה בהחלט, למרות שלא עשתה רענון בסגל ושהרכש היחיד שלה היה השוער פרדראג ראיקוביץ' (וגם זה רק אחרי שהקבוצה העפילה לשלב הבתים בליגת האלופות).

אגב, באותה עונה מדוברת אחרי 13 מחזורים, הצהובים איישו את המקום הראשון בטבלה עם 29 נקודות, וב"ש היתה שנייה עם מאזן נקודות זהה ויחס שערים פחות טוב. אם יש משהו שמשמח מאוד את הצהובים זו הדומיננטיו­ת המוחלטת של הקבוצה על הליגה, דווקא בעונה עם סנקציות מאופ"א בעקבות העבירות על חוקי הפייר פליי, עם תקציב נמוך בכ־03 אחוזים ביחס לשנים עברו ועם לא מעט צעירים שחזרו מהשאלות כמו יונתן כהן, שכיכב בניצחון על בני יהודה.

נכון, לא כל השחקנים שחזרו העונה מהשאלה מרוצים, דוגמת מתן חוזז, שעשוי לצאת להשאלה נוספת בינואר. גם רוסלן ברסקי חזר לעניינים רק בשל הפציעות של אייל גולסה ודן גלזר, אבל זה לא גורע מהגאווה הצהובה. "הדבר הכי גדול שלנו העונה זה שבכל משחק לפחות 5-4 שחקני בית משחקים ופותחים בהרכב", אומרים במכבי.

 ?? צילום: דני מרון ?? הצהובים בפוזה אופיינית. גם ניצחון הערב לא יעלה את בית"ר אל מעל הקו האדום
צילום: דני מרון הצהובים בפוזה אופיינית. גם ניצחון הערב לא יעלה את בית"ר אל מעל הקו האדום
 ??  ?? שחקני מכבי ת"א חוגגים בשבת. "האיום היחיד שהיה עלינו הוא מב"ש"
שחקני מכבי ת"א חוגגים בשבת. "האיום היחיד שהיה עלינו הוא מב"ש"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel