Israel Hayom

כך יוכל בכר להנחיל הפסד בכורה לאיביץ'

-

מחזור אמצע השבוע מספק לנו את המשחק הכי גדול שיש לכדורגל שלנו להציע בשנים האחרונות, כשהמוליכה והקבוצה הטובה בליגה, ללא תחרות, מארחת את אלופת שלוש השנים האחרונות. הפועל ב"ש מגי עה למשחק הזה בתקופה לא פשוטה. רחוקה 14 נקודות מהמוליכה, חסרת ביטחון, פגיעה הגנתית - לא מצליחה לשמור על שער נקי כבר שבעה מש חקים )האלופה ספגה 16 שערים, רק שניים פחות מכל המספר שספגה בעונה שעברה(, ובעיקר לא מצליחה למצוא את האיזון בתוך הסגל המוכשר שלה.

מנגד, מחכה קבוצה סופר מאומנת שהכל הולך לה העונה. מכבי ת"א מציגה קבוצה ווינרית, עם הגנת ברזל )מאזן שערים ביתי - ,(1:17 מגוונת התקפית - 13 כובשים שונים מכל החוליות ובכל הדרכים, ובעיקר נשלטת אבסולו טית על ידי המאמן שלה, שכל שחקן שהוא זורק למגרש, אם זה להרכב ואם זה כחילוף, מספק את הסחורה ובגדול.

מכבי ת"א נראית נכון לעכשיו בלתי חדירה; משחק הגנה מתואם, המעב רים המהירים והאגרסיביי­ם בין התקפה להגנה שמקשים מאוד יציאות למ עברים נגדה והיעילות ההתקפית, שמאפשרת את הרתעת היריבות ומונעת מהן ללחוץ ולשלוח שחקנים רבים קדימה.

אבל, למרות כל אלו, יש נקודות חולשה שבכר ושחקניו יוכלו לנצל כדי להפתיע. מתוך שמונת השערים שמכבי ספגה העונה, ארבעה הגיעו ממצבים נייחים )שלושה מקרנות( ושניים מהגבהות מצד ימין של ההגנה. בכר צריך לנצל את הדומיננטיו­ת ההתקפית של המוליכה באגף הימני שלה, כדי לצאת משם למעברים דרך השחקנים המהירים שלו, שהר ובעיקר האסלביינק, אם יהיה כשיר. דגש מיוחד ב"ש צריכה לתת על המצבים הנייחים בהתקפה, נקודה שהיתה חזקה מאוד אצלה בעונות האליפות. כשהמשחק המסודר לא יעיל והקבוצה חסרת ביטחון, ביצוע מתואם במצב נייח יכול לשחרר לחץ.

יש חשיבות גדולה לפתיחת המשחק, ודאי מבחינת האלופה. בשלושת המ שחקים האחרוני, מכבי סיימה את המחצית הראשונה ביתרון של שני שערים, ובשניים מהמשחקים הבקיעה שער ראשון מתוכנן - הכנסת כדור של מגן ימני וסיום של כנף שמאלי. ב"ש צריכה להרגיע את המשחק בפתיחה, להאט את הקצב ולדאוג לעזרה קבועה של קשר ובלם בצד שמאל שלה, לשם מכבי מביאה את דסה/קנדיל, מיכה ואצילי, תוך כיסוי של מרכז הרחבה על ידי שני הקשרים הנוספים.

אבל עם כל הכבוד לאלופה, המשחק הזה תלוי בעיקר באינטנסיבי­ות של מכבי ת"א. המשחק היחיד שבו המוליכה נעצרה העונה היה בדרבי, שם היא התקשתה להתמודד עם עשרה שחקנים שמוקמו נמוך ועם שלישיית קישור שעמדה בעוצמות של הצהובים. יהיה מעניין לראות אם ב"ש תוכל להוריד מהאגו שלה, לבוא קטנה וקומפקטית ולהשתמש בכלים ההתקפיים שלה בר געים הנכונים. אם כן, צפוי לנו קרב צמוד. אם לא, קשה לראות איך האלו פה, שרק לפני שלושה ימים נאבקה שעתיים בקבוצת הבת, תהיה זו שתנחיל לאיביץ' הפסד בכורה בארץ הקודש.

 ??  ?? בכר. מכין הפתעות?
בכר. מכין הפתעות?
 ??  ?? איביץ'. שליטה אבסולוטית
איביץ'. שליטה אבסולוטית
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel