Israel Hayom

סוריה: ישראל תקפה; צה"ל: נ"מ שוגר לעברנו

לילה דרמטי בצפון ● דיווחים: חיל האוויר תקף יעדים איראניים בסוריה ● צה"ל אישר: מערכת ההגנה האווירית הופעלה ● עדכונים באתר וביישומון

- אריאל כהנא ודניאל סיריוטי

לילה דרמטי בזירת הצפון: שורת דיווחים מסוריה ולבנון על כך שחיל האוויר תקף יעדים, ככל הנראה איראניים, בסוריה.

על פי הדיווחים, התקיפות בוצעו נגד מספר אתרים וככל הנראה במספר גלים שונים. זמן קצר לאחר מכן, השקט הופר גם אצלנו - כאשר תושבים בשרון התלוננו על שמיעת קולות פיצוץ.

לקראת השעה 23:00 דובר צה"ל אישר כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה כלפי טיל נ"מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים.

בדיווחיה טענה הטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט מספר טילי אויב במחוז מערב דמשק סמוך לכפר קטנא. הטלוויזיה הממלכתית הסורית ציטטה גורם בממשל שמאשים את ישראל וטוען כי מדובר ב״המשך המדיניות התוקפנית של ישראל בסוריה״. בכלי תקשורת ערביים ולבנוניים דווח כי התקיפה כוונה לעבר בסיס של מיליציות פרו איראניות סמוך לכפר קטנא במערב מחוז דמשק.

"המנהרות מנוטרלות"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני־ביטחוני סיירו אתמול בגבול יש־ ראל־לבנון, באזור שבו צה"ל פועל לנטרל את מנהרות הטרור של חיזבאללה במסגרת מבצע מגן צפוני. בתוך כך, נתניהו והשרים שמעו סקירות על התקדמות המבצע ועל המצב בסוריה מפי הרמטכ"ל גדי אינזקוט, מפקד פיקוד הצפון יואל סטריק וקצינים בכירים נוספים. רה"מ נתניהו אמר בסיור כי "מפקדי צה"ל הציגו בפנינו את הפעולות שלנו ביחס לנטרול המנהרות. המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו". השר לענייני מודיעין ישראל כץ אמר לאחר הסיור כי "מדובר במבצע חיוני ביותר לביטחון תושבי הגליל ומדינת ישראל".

השר נפתלי בנט אמר כי הוא "שמח שההתעקשות שלי לפני ארבע שנים לזהות ולהשמיד את מנהרות הטרור מעזה, ממשיכה היום בהשמדת מנהרות הטרור מלבנון".

 ??  ?? נתניהו וגלנט בסיור הקבינט
נתניהו וגלנט בסיור הקבינט
 ??  ?? תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel