Israel Hayom

אישום נגד אפי נוה: יצא מהארץ שלא כחוק

פרקליט המדינה החליט להגיש כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי הדין ● בעקבות זאת, נוה פרש מהוועדה למינוי שופטים ● "נוה הסתיר במכוון את שהותו עם בת זוגו בחו"ל, בשל סכסוך גירושים"

- שלומי דיאז, יאיר אלטמן וצבי הראל עקיבא ביגמן | כן, להפריט

כתב אישום נגד יו"ר לשכת עו רכי הדין: הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד עו"ד אפי נוה ובת זוגו באשמת יציאה מישראל וכניסה אליה שלא כחוק, תוך כדי עקיפת בי קורת הדרכונים. בעקבות זאת הודיע נוה כי הוא פורש מהוועדה למינוי שו פטים, שבה היה חבר, והשעה את עצמו מפעילות עד להחלטה בעניינו.

את ההחלטה הדרמטית קיבל פרקליט המדינה, שי ניצן, לאחר שאימץ את המ לצת פרקליטות מחוז מרכז ולאחר דחיית הטיעונים שהשמיע נוה בשימוע. נוה מואשם בשלוש עבירות: יציאה מישראל שלא כחוק, כניסה לישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, ביקשו שני בני הזוג לפעול להסתרת שהותם המשותפת המתוכננת בחוץ לארץ, כדי להשיג תועלת בסכ סוך גירושים שבו מצוי נוה עם אשתו. בהודעת הפרקליטות נכתב כי "לשם כך, בתיאום מראש, החליטו השניים לפ עול יחד במרמה לצורך יציאת וכני סת הנאשמת את גבולות ישראל, מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, באופן שתשוקף רק שהיית הנאשם, כביכול ללא הנאשמת, בחוץ לארץ".

על פי כתב האישום, נוה ובת זוגו הגיעו בשתי הזדמנויות שונות, בעת יציאתם מישראל ובעת חזרתם ליש ראל, בסוף חודש ספטמבר ובתחילת חודש אוקטובר, בתכנון מראש, לעמ דות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה נוה בעמדה והונ פק עבורו אישור מעבר. על פי המיוחס בכתב האישום, בת זוגו, אשר לא הזדה תה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות האישור שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידיו, וכך שניהם עברו את שערי המעבר תוך כדי יצירת מצג כוזב ששניהם הזדהו בפני העמדה, שכביכול הנפיקה אישור עבור שניהם.

עוד צוין בכתב האישום כי בעת חזרת בני הזוג לישראל, בקרית גבול ששהתה בסמוך לשערי המעבר הבחינה בהתנה לותם, ניגשה אליהם ותשאלה אותם. במהלך התשאול היתמם נוה, הציג בפני הבקרית מצג כוזב שלפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען בכזב שכלל אינו מכיר את בת זוגו. השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר, שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.

במסגרת הליך השימוע טענו עורכי דינו של נוה לאכיפה בררנית פסולה. בפרקליטות מסרו כי לאחר בדיקה מע מיקה שהתקיימה נמצא כי בשנים האח רונות הוגשו עשרות כתבי אישום ביחס להתנהלות דומה בנתב"ג.

ממשרד בעז בן צור ושות', סנגוריו של אפי נוה, נמסר בתגובה: "קיבלנו בפליאה את ההודעה על ההחלטה לה גיש כתב אישום, לבטח בעיתוי הנוכ חי - ביום לוויית אמו של בא כוחם של מר נוה וגב' כץ, וערב פרסום בתוכנית 'עובדה' אשר צפוי לכלול התייחסות לאופן העקום להפליא שבו התנהל ההליך עד כה בפרקליטות. עיון בטיוטת כתב האישום מגלה פער בינה לבין כתב האישום שהוגש בפועל, שממנו הושמ טה אחת העבירות המרכזיות. מן הדין היה שכך יהיה גם ביחס ליתר העבירות המיוחסות. מכל מקום, בשלב זה עובר ההליך להתנהל בזירה האובייקטיב­ית של בית המשפט. שם יתברר אם הפ רקליטות תצליח לפרוע את השטרות שהיא מציגה היום - ואנו משוכנעים שלא יעלה בידה לעשות כן".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? עו"ד אפי נוה
צילום: אורן בן חקון עו"ד אפי נוה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel