Israel Hayom

היפוך מגמה בבורסה בת"א: עליות של כ 2% במדדים המובילים

המסחר התנהל במנותק מארה"ב, שהיתה בחופשת חג המולד, ובהשפעת הבחירות ● הבנקים הובילו בעליות של כ ,3.5% מחזור המסחר עמד על 1.5 מיליארד ש'

- ערן בר טל

יום מסחר סוער ורב תהפוכות עבר אתמול על הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

יום המסחר נפתח בירידות שהעמיקו עד צניחה של 2.5% במדדים המובי לים ונסגר בעליות כשמדד ת"א 35 ננעל בעליות של 2.1% ומדד ת"א 90 בעלייה של .1.3% מדד הבנקים זינק ב 3.4% אחרי שנפל ביותר מ 2.7% במהלך המסחר. מניות הבנקים שס פגו ירידות בימים הקודמים זינקו בכ .3.5% הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי עלו בין 3.3% ל .3.6% מניית מגדל המשיכה לרדת וסגרה אתמול בירידה של ,1.92% בהמשך להתפט רות הדרמטית של יו"ר החברה, עודד שריג, שהביע במכתב התפטרותו אי אמון בחברה, שבה מבוטחים 2.5 מי ליון מבוטחים.

אתמול לא התקיים מסחר בארה"ב ובאירופה, כך שהמסחר לא התנהל בצל השווקים בעולם, אלא לאחר יום של התאמה לירידות ובצל ההתארג נות לבחירות באפריל הקרוב.

"השוק מתומחר נכון"

אנליסטים מעריכים שהשוק בתל אביב מתומחר נכון והנפילות שלשום מיוחסות להשפעות בעולם בלבד. חלק מהפעילים בשוק הסבירו את הירידות גם בכך שהכנסת פוזרה, אך יום המ סחר אתמול חיזק את ההשערה שב חירות הן דווקא גורם חיובי לשוק. בחמש מערכות הבחירות בעשור שבין ,1999-2009 החודשים שלאחר הב חירות היו חיוביים בתל אביב, יותר מאשר בחודשים שלפני הבחירות.

מחזור המסחר אתמול היה 1.5 מי ליארד שקלים, נמוך יותר מיום המס חר שלשום, שבו נרשמו נפילות במר בית המניות ואיגרות החוב. מחר, ביום שאחרי חג המולד, הבורסות בארה"ב יחזרו לפעילות בשעות מסחר מקוצ רות. חלק מהבורסות באירופה ימשיכו בחופשת חג המולד ולא יתקיים בהן מסחר. כך גם בהונג קונג, דרום אפ ריקה ועוד כמה בורסות שימשיכו את חופשת החג.

חלק מהפעילים בשוק הסבירו את הירידות גם בכך שהכנסת פוזרה, אך יום המסחר אתמול חיזק את ההשערה שבחירות הן דווקא גורם חיובי לשוק

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel