Israel Hayom

אושר בוועדת החוקה: קנסות מנהליים על החזקה והובלה של ביצים ועופות שלא כדין

- אריאל ויטמן

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה אתמול את תקנות הע בירות המנהליות ואת צו העבי רות המנהליות.

חוק המועצה לענף הלול והתקנות מכוחו קובעים הסד רים לשיווק תוצרת לול לרבות מכסות ייצור לחקלאים. כמו כן נקבעה בהם שורת עבירות שא כיפתן במקרה של מגדלים או קבלנים מורשים נעשית דרך הטלת קנסות על ידי ועדת קנ סות שהוקמה לפי החוק וביחס לאחרים - דרך הגשת כתבי אישום פליליים.

בשל העומסים בבתי המש פט ואופיין של העבירות אישרה הוועדה לאכוף חלק מהעבירות שבענף הלול באמצעות קנסות מנהליים, על ידי פקחי המוע צה לענף הלול ובפיקוח משרד החקלאות. סכומי הקנסות נוע דו לאיין את הכדאיות הכלכלית ונקבעו בהתאם לסכומי הקנסות המוטלים על עבירות דומות, כגון הברחת ביצים מיהודה ושומרון. הקנסות שנקבעו בין היתר הם: 1,000 שקלים לכל 100 עופות המובלים ללא תעודת משלוח או חלק מהם; ו 800 שקלים לכל 600 ביצים לא חתומות או חלק מהן שאדם יחזיק או יוביל שלא לפי התקנות.

יו"ר הישיבה ח"כ אורי מקלב )יהדות התורה( אמר כי "מדו בר על סכומים לא מבוטלים של קנסות מנהליים. חייבת להיות בהירות גדולה. מה היעד שלכם? התקנות הרי חוקקו לפני 50 שנה אז למה לא להוסיף סף מינימום של צריכה עצמית. מגדל שה ביא לבנו 2 תבניות ביצים, זה היה סף נמוך גם אז וגם היום. מגיעים אלי אנשים שעברו עם 3 תבניות של עופות בערב חג ועוכבו במחסום. אין גם התאמה בין העובדה שלגבי עבירה של הובלה של ביצים לא חתומות יש רף של צריכה עצמית של 60 בי צים, שמתחתיו אין עבירה, לבין עבירה של החזקה של ביצים לא חתומות שלגביה אין רף מינימלי כזה. אם בעבירת הובלה יש רף מינימום של צריכה עצמית, קל וחומר שצריך להיות רף כזה גם בעבירת החזקה של ביצים לצ ריכה עצמית".

 ??  ?? לול. קנסות יוטלו על עבריינים
לול. קנסות יוטלו על עבריינים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel