Israel Hayom

מתאגרף במשקל כבד

סקודה קודיאק RS הוא הגרסה הספורטיבית לרכב הפנאי בעל שבעת המושבים של החברה. הביצועים טובים, המחיר יהיה כנראה גבוה

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב", חרז

רכב הפנאי המוצלח, סקודה קודיאק, מקבל כעת גרסה ספורטיבית. גרסאות כאלו נותנות מענה למי שבוחר את המכונית שלו בסימן "יותר" - יותר כוח, יותר אבזור, יותר נוכחות. וזה בדיוק מה שעושה הקודיאק הזה. הוא מתפקד כגרסה בכירה שמ רימה את התדמית של שאר הגרסאות ונותנת מענה למי שחייב את הכי הכי.

חשוב לציין שגרסת ה RS היחידה שהיתה קיימת עד היום בהיצע של סקודה, היתה גרסת הביצועים של האוקטביה. כעת הקודיאק מעבה את ההיצע כשעוד דגמים יצטרפו בעתיד.

מה חדש?

הקודיאק המגודל מקבל כמה נגיעות שהופכות אותו מפנאי לכזה עם נגיעה ספור טיבית. זה מתחיל במנוע הטורבו דיזל. היחידה המוכרת בנפח 2.0 ל' מקבל מגדשים מדור גים, מזרקים בעלי הספק גבוה יותר, גלי איזון וניהול מנוע חדש. התוצאה - הדיזל החזק ביותר שיש בסקודה, עם 240 כ"ס ו 50.8 קג"מ.

הכוח המתואר עובר אל תיבה כפולת מצ מדים עם 7 יחסי העברה ומשם לארבעת הג לגלים. הביצועים על הנייר נאים עם תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש תוך 6.9 ש' ומהירות מרבית שעומדת על 220 קמ"ש. ה RS מוצעת בשתי גרסאות 5) או 7 מושבים( וזמן התאוצה של הגרסה הכבדה יותר עוד על 7.0 ש'. המ שקל, בין 1,880 ל 1,913 ק"ג אכן מכובד.

מעבר לכך, השינויים כוללים גם מראה חדש עם פגושים ששונו ופתחי אוורור ברו רים יותר, כנפונים עדיפים ופתחי פליטה אדירים מאחור. אלו, יחד עם חישוקים בקוטר 20 אינץ', לוקחים את העיצוב הבסיסי שלב אחד למעלה.

גם מבפנים ברור שזו גרסה שונה עם מו שבים חדשים, שילוב של עור ואלקנטרה עם תפרים אדומים. האבזור רב וכולל מערכות בטיחות מתקדמות ולוח שעונים דיגיטלי. האחרון משנה את התצוגה שלו בהתאם לב חירת הנהג וכולל גם תצוגה ששמה שעון סל"ד גדול וברור במרכז.

איך זה מרגיש?

הנגיעות הקלות מבחוץ בהחלט עושות את העבודה, וה RS נבדלת ומרשימה. תא הנו סעים איכותי ומרווח, כשהשורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים קטנים.

הנוחות שמייצרים שני המושבים הספור טיביים בינונית. הם מציעים תמיכה מצוינת אבל קשים ולא נעימים. על הכביש, למרות הצמיגים האדירים ובזכות מצב "נוחות" מו צלח במתלים, הנסיעה נעימה למדי. ה RS מצליחה לבודד היטב את תחלואי האספלט ולבודד את הרעשים מסביב.

המנוע בשרני, מציע הרבה כוח מסל"ד נמוך ומייצר שיוט מהיר ונינוח למדי. כש מבקשים יותר, מגלים תגובת דוושה מושהית ופעולה שהיא לא מספיק נמרצת למכונית עם תג .RS

הביצועים טובים מאוד, אבל יחידת ההנ עה הזו מרגישה יעילה יותר ממלהיבה. על הכביש המפותל הקודיאק זזה מהר ובטוח.

עם מצב "ספורט" למתלים ומערכת ההנ עה הוא נשאר מרוסן ומדויק ומציג תגובות שלדה טובות.

למרות אלה חסרים כאן דיוק, חיבור ומש קל בהגה כדי לייצר חוויה ספורטיבית אמי תית. הבלמים עושים עבודתם נאמנה בעצירת המאסה האדירה ממהירות גבוהה, אבל היינו שמחים לעוד קצת נשיכה בדוושה.

שורה תחתונה

בניגוד לגרסת ה RS באוקטביה, שמצלי חה להלהיב בנהיגה נמרצת ולהישאר יעילה בנהיגה יומיומית, הקודיאק RS מרגיש יעיל ושימושי מאוד, אבל לא משלהב באמת.

הוא ייתן מענה מצוין למי שרוצה עוד ביצו עים ואבזור ב SUV רב המושבים שלו ומכניס קצת פלפל לתדמית השמרנית של סקודה.

לפי מחירו מעבר לים, אנחנו משערים שמ חירו ינוע סביב 300,000 שקלים כשיגיע אלי נו בשנה הבאה. זהו מחיר גבוה, שמשקף את היכולת הכללית הגבוהה של הקודיאק ,RS אבל היינו שמחים לגלות קפיצה משמעותית יותר בביצועים וחוויה מעניינת יותר לנהג.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel