Israel Hayom

פני התינוקהמוש­יעבעל

אחרי טראומת מוריניו, אולה גונאר סולשיאר מנסה להחזיר את השמחה למנצ'סטר יונייטד עם "אנרגיות והתלהבות" ● הסיפתח בקארדיף היה מצוין (ניצחון ,)1:5 אבל הערב, לראשונה באולד טראפורד, הוא ירצה לראות המשכיות מול האדרספילד ● עוד היום: הבוקסינג דיי יוצא לדרך

- דור הופמן

כשאולה גונאר סולשיאר יעלה הערב לאולד טראפורד, בפעם הראשונה כמנג'ר מנצ'סטר יונייטד, במשחקה מול האדרספילד, הוא יזכה לגילויי אהבה שכמותם לא חווה אפילו ב־11 שנותיו כשחקן במועדון. אוהדי הקבוצה זוכרים חסד נעורים לחלוץ הנורבגי ול־19 השערים שכבש, לאינספור הפעמים שבהן קם מהספסל והציל את הקבוצה, לגול ההוא בגמר של ,1999 ולחיוך המבויש שהוליד את הכינוי הטוב בהיסטוריה: "הרוצח בעל פני התינוק".

אבל לאהבה הנוכחית שורשים אחש רים. סולשיאר הוא כמובן דמות נערצת בתיאטרון החלומות בזכות הזיכרונות שהשאיר, אך החל מהשבוע שעבר הוא נערץ בגלל הזיכרונות שעליו להעלים. זה מינוי שמטרתו לשבור את הכלים, לעשות מהפך, לתת לאוהדים את כל מה שלא היה להם. במילים אחרות, סוש לשיאר פה כי הוא הכי לא ז'וזה מוריניו. הפורטוגלי לא היה מרוצה משום דבר שמנצ'סטר הציעה לו, ואילו הנורבגי לא יכול להיות יותר מרוצה מזה שהוא כאן. בעוד מוריניו היה עסוק בעיקר בהאדרת שמו ומורשתו, סולשיאר מרגיש כמו מישהו שהצלחת הקבוצה נמצאת אצלו בעדיפות ראשונה. אם אצל המיוחד הכל היה מיוחד, אצל מחליפו הכל בינתיים מאוד פשוט.

"הוא ביקש שנהיה יותר התקפיים, יותר מסוכנים, ושנרוץ יותר", גילה נמש ניה מאטיץ' את תוכנית המשחק של הנורבגי לפני הש5:1 על קארדיף במשש חקו הראשון בתפקיד. מרקוס רשפורד

חשף שסולשיאר ביקש "להיות חיוביים יותר", וג'סי לינגארד סיפר שדרש מהם "אנרגיות והתלהבות". קשה לחשוב על הוראות בסיסיות יותר מאלה, אבל זאת המטרה הראשונית של המנג'ר החדש: להחזיר לקבוצה את חדוות החיים ולדאוג שהיא תשחק לפי המסורת של המועדון הזה, התקפי ושמח. רק אחר כך, כשהק רקע תהיה מוכנה, הוא ישלוף את מש נתו כמנג'ר.

המילה הנכונה

הבייבי פייס מסתירים את העובדה שסולשיאר כבר בן 45 ומאמן יותר מע שור. המעבר אל מחוץ לקווים התבצע מייד אחרי שפרש. "הייתי 30 שניות בלי עבודה", סיפר, ומהרגע שהתמנה למאמן קבוצת המילואים של יונייטד ב 2008 החל ללמוד ביסודיות את רזי המקצוע, משקיף ומשנן את כל מעלליו של המנטור - סר אלכס פרגוסון. "הוא הראה לי איך להתמודד עם בני אדם", סיפר סולשיאר, שלקח את כל הטיפים האנושיים והמקצועיים שקיבל מהס קוטי וקיבץ אותם במחברת אחת. אחד מהם היה לחזור לנורבגיה ב ,2011 ול קחת את תפקיד מאמן מולדה. ההתחלה היתה קשה, הניצחונות לא הגיעו, ואחרי תבוסה 0:5 מול הוגסונד, הוכיח המנג'ר הצעיר שהוא אכן למד. בשיא המשבר, בנאום פרגי טיפוסי, אמר לשחקניו כך: "את כל מה שיש עליכם עכשיו - כסף, משכנתא, ירושה - אני מוכן להמר על זה שאתם זוכים באליפות". מולדה כמובן סיימה את העונה עם התואר, וגם שמרה עליו בעונה הבאה.

מעבר ליכולת להיכנס לנפש הש חקנים, לסולשיאר יש גם רעיון ברור כיצד הוא רוצה שהם ישחקו. במולדה, וכך גם בקארדיף שם הצליח פחות, סגנון המשחק של הנורבגי היה התקפי, מהיר וחסר פחד. הוא לא היסס לשלב שחק נים צעירים, ותמיד ידע איך לדבר עם שחקניו על מנת שהמסר יעבור. הרושם הוא שהנורבגי מבין את העסק. אחד המ שפטים הראשונים שאמר אחרי ההצגה מול קארדיף היתה ש"כדורגל הוא קל כשיש לך שחקנים טובים".

היתה זאת זריקת ביטחון מתבקשת, במיוחד עבור כוכבים מתוסכלים כמו פול פוגבה. לא במקרה הקשר הצרפתי היה מעורב בשלושה מהשערים ב ,1:5 תוצאה שיונייטד לא השיגה בליגה מאז משחקו האחרון של פרגוסון. אז נכון, זאת רק קארדיף ורק משחק אחד, אבל עם תחושות קשה להתווכח. סולשיאר החזיר ליונייטד את החיוך, והרבה יותר קל להצליח כשנהנים מהעבודה - ותראו איזה שינוי מקודמו: סולשיאר אשכרה שמח לעשות אותה.

מנצ'סטר סיטי תתאושש?

הליגה האנגלית חוזרת היום עם הבו קסינג דיי המסורתי, כש 6 המוליכות יקחו חלק באקשן. המוליכה ליברפול תנסה להמשיך את המומנטום כשתארח את ניוקאסל, קבוצה שלא ניצחה בא נפילד מאז .1994 למרות המאזן החד צדדי, יורגן קלופ אמר שקבוצתו תיד רש לסבלנות מול ההגנה של ניוקאסל.

מנצ'סטר סיטי תנסה להתאושש מההפסד לקריסטל פאלאס כשתתארח אצל לסטר סיטי, כשדוד סילבה בספק; מאוריסיו פוצ'טינו צפוי לאפשר מנוחה לדלה עלי כשטוטנהאם הלוהטת תארח את בורנמות' בוומבלי; ואחרי הפסד ללסטר, צ'לסי תנסה לחזור למסלול הניצחונות בחוץ מול ווטפורד.

במחשבה על המפגש מול ליברפול בשבת, אונאי אמרי צפוי לערוך רו טציות בהרכב ארסנל, שתפגוש את ברייטון. שאר המשחקים: פולהאם – וולבס, ברנלי – אברטון, קריסטל פא לאס – קארדיף.

 ?? צילום: רויטרס ?? סולשיאר חוגג עם פוגבה. הנורבגי מבין את נפש השחקנים
צילום: רויטרס סולשיאר חוגג עם פוגבה. הנורבגי מבין את נפש השחקנים
 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? עם פרגוסון, כשחקן. מנטור
צילום: רויטרס עם פרגוסון, כשחקן. מנטור
 ??  ?? סאנה מול קריסטל פאלאס
סאנה מול קריסטל פאלאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel