Israel Hayom

ארה"ב מציגה: ועידה בינ"ל נגד התוקפנות האיראנית

- פולין תארח, ישראל תשתתף - וגם מדינות ערב אריאל כהנא ויוני הרש, ארה"ב

ארה"ב תכנס בחודש הבא ועידה בינ"ל גדולה, שתעסוק בתוק פנות האיראנית במזרח התיכון. הכי נוס נועד, בין השאר, לאותת למדי נות האזור ולקהילה הבינ"ל כי חרף הוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה, ארה"ב לא נוטשת את בעלות בריתה.

לוועידה הוזמנו עשרות מדינות והיא תתקיים בפולין ב 13 בפב רואר, ובשלב זה עדיין לא ברור מה יהיה דרג המשתתפים בה. מי שמו ביל את הכינוס הוא מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו.

"נביא יחד עשרות מדינות מכל העולם", הבטיח פומפאו בראיון לפו קס ניוז, "המדינות יבואו יחד כדי להתמקד ביציבות, בשלום, בחירות ובביטחון של האזור. זה כולל גם אלמנט חשוב במיוחד של לוודא כי לאיראן אין השפעה כמערערת את היציבות הזו".

גורמים אמריקנים הדגישו כי "הוועידה תעסוק בסוגיות קריטיות כגון הפצת טרור ופיתוח טילים, סחר ימי וארגוני חסות העוסקים בטרור".

אף שהוועידה עוסקת בענייני המזרח התיכון, האמריקנים החליטו לקיים אותה בפולין וזאת כמסר הן לרוסיה והן לאיחוד האירופי.

ישראל לא השיבה בשלב מוק דם זה אם תשתתף באירוע ובאיזה דרג. בין השאר, בירושלים מצפים לראות איזו נציגות תגיע מטעם מדינות ערב. ההערכה היא שאם נו כחות של נציג ישראלי לא תמנע ממדינות ערב להצטרף לכינוס, יש ראל תשלח דוברים מטעמה. בירו שלים לא פסלו אמש תרחיש מוצלח במיוחד, שבו רה"מ בנימין נתניהו ישתתף בוועידה לצד מנהיגי מדי נות ערב הסוניות, אך הדגישו כי מדובר בשלב מוקדם מאוד וכי אין לדעת כיצד יתפתחו הדברים. לדברי גורם בכיר המעורה בפרטים, ייתכן גם שמדינות העולם ישלחו נציגים בדרך נמוך.

בהתייחס להוצאת צבא ארה"ב מסוריה, הדגיש פומפיאו כי "העוב דה שכמה אלפי לובשי מדים נסוגים היא שינוי טקטי בלבד".

לדבריו, "זה לא משנה באופן מהותי את היכולת שלנו להמשיך לבצע את הפעולות הצבאיות שאנ חנו צריכים לבצע. בשאיפה, כל מגף איראני על הקרקע הוא מטרה".

 ??  ?? פומפאו בביקור באבו דאבי
פומפאו בביקור באבו דאבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel