Israel Hayom

הליכוד חגג בלאומיאדה: "המטרה - 40 מנדטים"

שרים, ח"כים ומתמודדים במפלגה ניצלו את האווירה האוהדת באילת כדי לסמן את היעד בבחירות ● מירי רגב עקצה את היריבים הפוליטיים: "רבין ופרס מתהפכים בקבר, לבני חיה בסרט ויאיר לפיד לא מתרומם"

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי בהכנת הידיעה השתתפו רונית זילברשטיין ודן לביא

שרים וח"כים מהליכוד ניצלו בסוף השבוע את הקהל האוהד שהקיף אותם בלאומיאדה, הליכודיאדה לשעבר, לחידוד מסרים ולהצהרות בומבסטיות. שרת הת רבות מירי רגב, למשל, התייחסה לוועידה הסוערת במפלגת העבודה וטענה כי "רבין ופרס מתהפכים בקבר כשהם רואים מה קרה למפ לגת העבודה".

רגב הוסיפה כי "לבני חיה בסרט ולפיד לא מתרומם, רק הליכוד היא מפלגה עם שורשים. בלי נתניהו הימין לא בשלטון ומנסים לפגוע בנו עם הפגנות נגד היועמ"ש וכו תרות בעיתונים שקוראות להתחיל בשימוע לפני הבחירות. אין בעיה - תתחילו את התהליך לפני הבחירות ותסיימו לפני הבחירות. כשהם מזהים שהם יכולים להפיל את נתניהו, הם חוגגים. בלי 40 מנדטים יהיה לנו גוש חוסם וקושי להרכיב קואליציה. חייבים להביא לליכוד 40 מנדטים עם נבחרת איכותית".

גם השר צחי הגנבי התייחס למא בקים המשפטיים של רה"מ ואמר כי "ביום שהוא הודיע שיש לו הודעה דר מטית היו פחד ומועקה וחשבו שהוא הולך להתפטר. אמרתי לחברים שהוא לא הולך, לא להתפטר ולא לוותר. הוא הולך לתת בראש". הנגבי הוסיף: "תנו לי נושא אחד אמיתי שהאופוזיצי­ה מנסה למצוא אותנו בחולשה. אין שום נושא, זה הכל ביבי, פיסטוק חלבי, גלידה, סיגרים ואתר וואלה - שטויות על גבי שטויות. זה מעיד על החולשה שלהם ועל העוצמה שלנו".

המצטרף הטרי למפלגה, שר העלייה והקליטה יואב גלנט, הודה לקהל על האהדה שהוא מקבל לדבריו והוסיף כי "המטרה היא להגיע ל 40 מנדטים תחת ראש הממשלה נתניהו. בעשור האחרון המצב הביטחוני מצוין, ואני רואה את עצמי חלק מהצוות שיוביל עם ראש הממשלה את הממשלה הבאה מול האתגרים השונים".

השר זאב אלקין אמר כי "ינסו לפגוע בנו בבחירות האלה, אבל אני שואל אתכם - מי יישב בכיסא ראש הממשלה? יאיר לפיד? בני גנץ? הוא ייכנס לחדר עם פוטין וישתוק. מה ייצא מזה? אנחנו המפלגה הדמוק רטית האחרונה במדינת ישראל, לא כמו בשלטון צפון קוריאני שהמ נהיגות ממנה את עצמה לארבע קד נציות כמו יאיר לפיד וקובעת בעצמה את הרשימה".

ח"כ אורן חזן אמר באירוע כי "את זועבי וזחאלקה המחבלים גירשתי מה כנסת - ובכנסת הבאה אחמד טיבי הוא המטרה". הוא הזהיר כי "יש תחושה של אופוריה כאילו אנחנו בוודאות מנצ חים, וזה מסוכן".

"לא מתבשמים מהסקרים"

ח"כ אמיר אוחנה הוסיף כי "אנח נו לא מתבשמים מהסקרים, המפלגה הגדולה ביותר צריכה לעבוד קשה. אין ימין חדש, הימין החדש בליכוד זה אנחנו, חברי הכנסת הצעירים והנמר צים שחוקקו חוקים. אנחנו הימין החדש בסיעה, יחד עם הימין הישן".

ואילו ח"כ מיקי זוהר אמר כי "למ רות ההכפשות והחקירות, הציבור במ דינת ישראל הוא ציבור חכם שמבין שאין תחליף לרה"מ נתניהו ולליכוד".

ראש עיריית ירושלים היוצא ניר ברקת, שבחר שלא להיכנס למדגם, אמר כי "התקבלתי בחמימות בליכוד, יש לי ניסיון חיים ואני רוצה לשרת את המדינה. המחנה הלאומי חזק ומ תחזק, ולשמחתי אני מצליח להביא קהלים מכל רחבי המדינה. רואים בי מי שיכול להביא ערך מוסף בכל הממדים - בפיתוח הכלכלי, בחינוך וברווחה - ואני שמח להצטרף ללהקת הזאבים בליכוד".

מנגד, יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה כי תפנה למבקר המדינה ול וועדת הבחירות בנושא הלאומיאדה. לדבריה, "יש ביטוי שאומר 'להש תין מהמקפצה', אבל המקפצה של הליכוד הולכת והופכת גבוהה יותר בכל פעם. מבקר המדינה כבר קבע שהליכודיאד­ה הוא אירוע של תרו מה אסורה, אז הם הלכו ועשו אותו אירוע בדיוק, רק עם שם אחר. אנחנו לא מטומטמים".

לפיד רמז לנתניהו

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחברת החדשות כי "לא אשב בשום ממשלה שבה יש נגד ראש הממשלה כתב אישום". הוא רמז בדב ריו לכך שלא יישב בממשלת נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום.

לפיד אמר עוד כי "לא פקפקתי בזה שנתניהו הוא פטריוט ישראלי, אבל אם הוא אוהב את המדינה כמו שהוא אומר שהוא אוהב את המדינה, אם יוגש נגדו כתב אישום - הוא צריך להתפטר מתפקידו".

 ??  ??
 ?? צילום: יהודה בן יתח ??
צילום: יהודה בן יתח
 ?? צילומים: יהודה בן יתח ??
צילומים: יהודה בן יתח
 ??  ?? השרים אלקין וגלנט בלאומיאדה
השרים אלקין וגלנט בלאומיאדה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel