Israel Hayom

"מתנכלים לי כי התרעתי על סכנת חיים למטופלים"

אח שעובד בביה"ח הפסיכיאטרי "מזור" בעכו: התרעתי על מתן תרופות שגוי והעלמת ראיות - והודחתי מתפקידי ● ביה"ח: "כל הטענות נבדקו" ● היום ידון בית הדין לעבודה בחיפה בנושא

- רן רזניק

אח במחלקה סגורה לגברים בבית החולים הפסיכיאטרי הממשלתי "מזור" בעכו טוען כי בהנהלת בית החולים מנסים בשבועות האחרונים לפגוע בו.

זאת, לטענתו, משום שהוא מתריע זה כמה חודשים על כשלים בטיפול בחולים, שחלקם מסכנים את חייהם.

האח, בילי רייכמן, הגיש בקשה דחופה ויוצאת דופן לצו מניעה לבית הדין לעבודה בחיפה נגד פגיעה בו בבית החולים, הכוללת הפסקת עבודתו כאח אחראי משמרת והעברתו לעבודה בהשגחה, בגלל טענות של ההנהלה על כשלים מתמשכים באיכות עבודתו. בבקשה דורש רייכמן להכיר בו כחושף עבירות מינהל תקין בבית החולים הפסיכיאטרי. הבקשה תידון הבוקר לפני השופט נוהאד חסן. רייכמן עובד כשש שנים בבית החולים ומאז אפריל 2018 עובד כאח בכיר, "מסור ומוערך" במחלקה שבה מאושפזים מטופלי נפש גברים. על פי הבקשה שהגיש לבית הדין, בסמוך לתחילת עבודתו במחלקה הוא פנה לממונים עליו והתריע בפניהם על "אי סדרים מהותיים, מינהל לא תקין והתעלמות מבעיות בריאותיות של מטופלים המסכנות את חייהם". הבקשה לבית הדין הוגשה על ידי עו"ד ארנית זוננברג.

על פי הבקשה, עוד באפריל 2018 האח רייכמן "הפנה את האחראים למחלקה ללכלוך הקיצוני המסכן חיים, ולכך כי אין במחלקה אזור אחד הפנוי מעשן סיגריות". לפי הבקשה, בהמשך הוא אף דיווח על תרופות שהיו אמורות להינתן למטופלים, אך הן נשארו בעגלת הת־ רופות והצוות הסיעודי חתם כאילו ניתנו לחולים. לפי הבקשה, רייכמן התריע עוד כי המחשב במחלקה אינו תקין וכי הדבר פוגע בתיעוד מתן התרופות. לפי הבקשה, מייד לאחר מכן זומן רייכמן לשיחת נזיפה אצל הממונים עליו.

לפי הבקשה, ב־9 ביולי 2018 עבר ליד חדרה של מנהלת המחלקה. לדברי רייכמן, הוא הבחין כי בחדר היה "גוש גדול של גראס, ומשהתברר כי הוא עד לקיומו של החומר נאמר לו כי 'יש להעלים ראיות...' ובתיק הרפואי של המטופל נכתב כי נמצאו אצלו 'צמחים שנקטפו בגינה'".

במקרה אחר היה רייכמן עד למקרה שבו "מטופל לא טופל כראוי בהיותו חולה סוכרתי ובאופן המסכן חיים. בבדיקה שביצע רייכמן התברר כי בדמו של המטופל היתה רמת סוכר מסוכנת, שאינה תואמת את הדיווחים המופיעים במחשב". בעקבות זאת פנה למנהלת בית החולים פרופ' אילנה קרמר וכתב לה על "שורה של מחדלים קשים. גם בעקבות מכתבו לא נעשה דבר".

לבקשה לבית הדין צורף גם עותק של האי־מייל שכתבה ב־52 בנובמבר, פרופ' קרמר ליועצת המשפטית של בית החולים, בעקבות פנייתו של רייכמן, ובו כתבה כי "ברור שבילי בונה תיק על התנכלות ומציעה פגישה לתיאום ההתנהלות". עו"ד זוננברג כותבת בבקשה כי אי־מייל זה חושף "הליך מסוכן של בידוי ראיות".

מבית החולים מזור נמסר: "ההנהלה בדקה את כל טענותיו. הפרטים יובאו בפני בית הדין לעבודה".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? האח בילי רייכמן
צילום: מישל דוט קום האח בילי רייכמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel