Israel Hayom

"ראש העיר החדש הפסיק את התקצוב - כי תמכתי ביריבו"

סערה במגדל העמק: בבחירות המוניציפלי­ות תמכו כמה מאנשי הגרעין במנהלם לשעבר ● המנצח ביטל את תקציב הגרעין התורני ● העירייה: "זה לא בגלל עמדתם בבחירות"

- עדי חשמונאי

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, הפסיק את תקצוב פעילותו החברתית של הגרעין התורני בעיר - וזאת למרות הקריטריוני­ם שקבע משרד הפנים לתקצוב פעילות של גופים ציבוריים על ידי רשויות מקומיות.

ההחלטה "לסגור את הברז" התקבלה עוד לפני תום שנת התקציב - ימים ספורים בלבד אחרי הבחירות המוניציפלי­ות, שבהן התמודד המנהל הקודם של הגרעין, שוקי כץ, על מקום במועצה ברשימתו של יקי בן חיים, יריבו של ברדה.

"העירייה תמכה תקציבית בפעילות החברתית של הגרעין בארבע־חמש השנים האחרונות, וב־8102 הוא תוקצב ב־07 אלף שקלים. אבל איך שהתחברתי ליקי, ראש העירייה לא נתן לממש אפילו את יתרת התקציב שכבר אושר", טוען כץ. לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים העוסק בתמיכת הרשויות המקומיות במוסדות ציבור, על הרשות לתקצב גופים על פי תבחינים מוגדרים. "התבחינים נקבעים על ידי ועדה מקצועית ומובאים לאישור מליאת מועצת העיר", נכתב בין היתר בחוזר, "זו תאשר אותם רק אחרי שקיבלה חוות דעת מהיועץ המשפטי של הרשות כי התבחינים נקבעו בהתאם לחוק - לרבות שמירה על עקרון השוויון".

החוזר מתייחס גם לתנאים שבגינם אפשר להפסיק את הזרמת כספי התמיכה, אולם הגרעין התורני לא קיבל התרעה מראש כי תקציבו יופסק בגלל אי עמידה בקריטריוני­ם. יתרה מזאת, לא ניתנה לאנשי הגרעין הזכות המוקנית לו, לפי החוזר, להגיש לוועדה המקצועית בקשה לעיון נוסף על הממצאים שהובילו להליכים נגדו. זמן קצר לפני הפסקת התקצוב, העלה ברדה פוסטים ברשתות החברתיות ובהם שיתף כתבה מהמקומון "עובדה" שבה, תחת הכותרת "תפרק את הגרעין התורני", נכתב, בין היתר: "בסביבתו של ראש העיר ברדה ציינו כי הגרעין ירק לבאר שממנה הוא שותה, תוך שמרבית חברי הגרעין פועלים במרץ רב נגדו בבחירות".

"הטענה משוללת כל יסוד"

מעיריית מגדל העמק נמסר: "ראש העיר, יחד עם ותיקי הציונות הדתית בעיר, הקימו את הגרעין התורני לפני שבע שנים וליוו אותו עד לאחרונה למ־ רות שמראש סוכם כי יקבל ליווי רק בשלוש השנים הראשונות להקמתו. בשנה האחרונה הגיעו פניות ממייסדי הגרעין הוותיקים שהתלוננו שחבריו החדשים הדירו אותם מפעילות ומניהול משותף. לטענתם, חברי הגרעין החדשים כבר לא מגיעים לאירועים שהם והרשות המקומית מארגנים, אלא מקיימים טקסים חלופיים בניגוד מוחלט למסוכם. ראש העיר החליט להפסיק את ההתקשרות עם הגרעין ואיחל לחבריו הצלחה בדרכם העצמאית. הטענה שלפיה הפסקת ההתקשרות איתם נובעת מעמדתם בבחירות היא משוללת כל יסוד".

 ?? צילום: אסלן אבגנה/ ג'יני ?? שוקי כץ, מנהל הגרעין התורני
צילום: אסלן אבגנה/ ג'יני שוקי כץ, מנהל הגרעין התורני
 ?? צילום: גיל אליהו/ ג'יני ?? אלי ברדה
צילום: גיל אליהו/ ג'יני אלי ברדה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel