Israel Hayom

טראמפ: "פתחו בחקירה נגדי בלי סיבה והוכחה"

הנשיא האמריקני הודף את הטענה כי הוא סוכן של רוסיה ● ה"ניו יורק טיימס" חשף: ה FBI חקר אם הנשיא פועל מטעם מוסקבה ומאיים על הביטחון הלאומי

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב אילן גטניו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב אמש בסדרה של ציוצים זועמים נגד ראש ה FBI לשעבר ג'יימס קומי, לאחר שה"ניו יורק טיימס" חשף כי בימים שא חרי פיטוריו פתחה הבולשת בח קירה שבדקה אם הנשיא הטרי משמש סוכן של רוסיה.

הנשיא עצמו זעם על הפרסום. "וואו, כרגע למדתי מה'ניו יורק טיימס' הכושל שהבכירים המושח תים לשעבר ב ,FBI שכמעט כולם פוטרו או נאלצו לעזוב את הסוכנות בגלל סיבות רעות מאוד, פתחו בח קירה עלי בלי סיבה ובלי הוכחה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא הוסיף מתקפה חריפה נגד ג'יימס קומי, שאותו כינה "שפל".

"דבר מצחיק על ג'יימס קומי הוא שכולם רצו שיפוטר, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד", הטיח טראמפ, "ה FBI היה בתוהו ובוהו גמור בגלל הנהגתו הכושלת והאופן שבו הוא טיפל בבלאגן קלינטון )החקירה סביב השימוש של מזכירת המדינה לשעבר בשרת אי מייל פרטי, י"ה(. הפיטו רים של קומי היו יום גדול לאמריקה. הוא היה שוטר מושחת, שזוכה להגנה מלאה מצד חברו הטוב ביותר רוברט מולר ו 13 הדמוקרטים הזועמים". בארה"ב ובעולם כולו ממתינים בי מים אלו בדריכות לפרסום תוצאות החקירה של החוקר המיוחד רוברט מולר, שזה יותר משנה וחצי חוקר את סין שחררה בסוף השבוע סרטון באורך של כארבע דקות החושף את הנחיתה של החללית צ'אנג יי על הצד הנסתר של הירח. נחיתה על הצד הנסתר של הירח קשה יותר לביצוע מאשר נחיתה בצד הפונה לכדור הארץ, כי גוף הירח חוסם את התקשורת עם החללית במהלך הנחיתה. הקשר עם החללית נוצר באמצעות קה קיאו, לוויין תקשורת סיני ששוגר בחודש מאי האחרון ונמצא במסלול הקפה סביב הירח. עכשיו, לאחר הנחיתה, משמש הלוויין להעברת פקודות לחללית ולרכב הירח בעל ששת הגלגלים שהגיח ממנה, ולשיגור תוצאות הפעילות המדעית של מכשור הבדיקה שעליהם. הסרטון בשחור לבן מתחיל בנוף הירח על רקע החלל השחור, ולאחר כדקה המצלמה מתמקדת באתר הנחיתה ונראים עשרות מכתשים קטנים על הקרקע של מכתש פון קארמן. החללית מאיטה את מהירות הנחיתה, כנראה במהלך בדיקת השטח, ואז ממשיכה לכיוון הקרקע. אפשר לראות את האבק המיתמר בגלל הדחף של מנועי החללית, ואז הכל נפסק. על החללית יש שמונה מכשירים מדעיים, שנועדו לבחון את הרכב הקרקע ולשפוך אור על ההיסטוריה של הירח מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב 2016 ואת שיתוף הפעולה לכאורה בין מוסקבה לבין קמפיין טראמפ. אלא שכעת מתברר כי ימים לפני שמולר פתח באופן רשמי את חקירתו החלו בכירים בתוך ה FBI בחקירת "ביון נגדי", שמטרתה היתה לקבוע אם הנשיא עובד מטעם מוסקבה נגד אינטרסים אמריקניים.

לפי בכירים לשעבר במערכת אכיפת החוק, החוקרים ביקשו לק בוע, בין השאר, אם טראמפ משתף פעולה עם רוסיה ביודעין או שמא הוא נתון להשפעתה שלא במתכוון. לחקירה היה גם היבט פלילי, שבמ רכזו השאלה אם פיטוריו של ראש ה FBI ג'יימס קומי הם שיבוש הליכי חקירה. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי ב FBI עלה החשד בעניין הקשרים בין טראמפ לרוסיה כבר במהלך הק מפיין, אלא שרק פיטוריו של קומי - והתבטאויות של הנשיא שקשרו בין הפיטורים לחקירה סביב מעור בות מוסקבה בבחירות - הובילו את הבולשת לבדוק אם ייתכן שטראמפ פועל מטעם הרוסים.

חקירת ה FBI נמשכה ימים בו דדים, עד מינויו של מולר לתובע המיוחד. מאותו הרגע החקירה עברה לשולחנו של מולר. בעיתון ציינו כי לא ברור אם מולר בחר להמשיך לב דוק את היבט "הביון הנגדי". בכירים אחרים ששוחחו עם העיתון העלו ספק אם ההחלטה ב FBI לפתוח את החקירה נגד טראמפ לא היתה חרי גה מסמכות.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? טראמפ בישיבה בבית הלבן במהלך הסופ"ש האחרון
צילום: אי.פי.אי טראמפ בישיבה בבית הלבן במהלך הסופ"ש האחרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel