Israel Hayom

באר יעקב בראש הביקוש: ננעלה ההרשמה להגרלת מחיר למשתכן

- זאב קליין

בסוף השבוע ננעלה ההרשמה להגרלה הגדולה השביעית של מחיר למשתכן. להגרלה נרשמו 19,263 זכאי מחיר למשתכן, לפרויקטים ב־32 יישובים.

מדובר בהגרלה השביעית תחת שר האוצר משה כחלון, והראשונה תחת שרת הבינוי והשיכון הנכנסת יפעת שאשא ביטון.

מתוך נתוני ההרשמה, אפשר לראות 1,591־ש מהנרשמים הם מסדרה א', 7,467 משקי בית נרשמו בקרב זכאי סדרה ב' 10,196־ו מהנרשמים הם זכאי סדרה ג'. היישוב המבוקש ביותר הוא באר יעקב, עם 5,177 נרשמים. אחריו בסדר הבא - רעננה, ירושלים, בית שמש ונתניה.

9,311 נרשמים נרשמו ליישוב אחד בלבד, 4,746 נרשמו לשני יישובים 5,174־ו נרשמו לשלושה יישובים. בימים הקרובים יחלו להתבצע ההגרלות ותוצאותיהן יתפרסמו בסוף החודש.

3,155 הזוכים החדשים יצטרפו ליותר מ־06 אלף זוכים ב־67 יישובים ברחבי הארץ שכבר זכו בדירה במחיר הוגן באמצעות מחיר למשתכן.

קרוב ל־22 אלף כבר עם היתר מלא לבנייה, ורובם הגדול בשלבי בנייה שונים.

שר האוצר משה כחלון אמר: "שוק הדיור עבר מהפכה בארבע השנים האחרונות, כשמחירי הדירות ירדו במאות אלפי שקלים לזוגות הצעירים במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, שאליו מוקצות רוב קרקעות המדינה. אינטרסנטים וספקולנטים רבים רוצים לעצור את המהפכה הזו. לא עצרנו ארבע שנים, לא נעצור בחודשים הקרובים ולא נעצור בשנים הקרובות. נמשיך לעבוד למען 3,155 הזוגות שיקבלו בקרוב את הודעת הזכייה, למען למעלה מ־06 אלף זוגות צעירים שכבר זכו וביתם החדש נבנה, ולמען מאות אלפי זוגות צעירים בעתיד שכבר לא יצטרכו להכיר את התקופות בהן לא היה להם סיכוי לרכוש דירה במחיר הוגן״.

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה: "זהו שלב נוסף במהפכה החברתיתכלכ­לית שאנו מובילים באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. עוד 3,155 זוגות צעירים יקבלו בקרוב את הבשורה על זכייתם, וכך יוכלו להרשות לעצמם דירה חדשה במחיר הוגן ושפוי. זה יהיה רגע מאושר עבורם ואני מאחלת להם בהצלחה. כשרת הבינוי והשיכון, אדאג שכל אחד מהזוגות הללו יקבל את הטיפול והליווי הטובים ביותר משלב הזכייה ועד קבלת המפתחות".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel