Israel Hayom

כשאבי אטינגר הגיע לתיאטרון

הסטנדאפיסט יעלה בחודש הבא על הבמה לראשונה כשחקן, במסגרת ההצגה "ברית מילה" שתעלהבתיאט­רוןהעברי "זהמאודמלחי­ץ", הוא אומר, "בטלוויזיה יש עריכה, פה הכל בלייב"

- מאיה כהן

את אבי אטינגר (49) אתם מכירים כסטנדאפיסט וכקומיקאי שמש תתף בתוכניות הומור וסאטירה כמו "משחק מכור", "מועדון לילה" ו"עד כאן!", שרצה בימים אלה בכאן .11 עכשיו אטינגר מנסה את כוחו בפעם הראשונה כשחקן תיאטרון. זה יקרה בהצגה של התיאטרון העברי בשם "ברית מילה", שתעלה בפברואר ותרוץ בכל רחבי הארץ )הצגה ראשונה בקצרין ב 6 בפברואר(.

מדובר בקומדיה שכתב אילן חצור. העלילה עוסקת בכריסטיאן, אמריקני נוצרי כבן ,50 שחולם לפרוש מעבודתו המתישה כאיש מכירות ולנוח על זרי הדפנה. הוא שומע על רב חסידי אחד, שמרוויח הון עבור לקוחותיו בזכות הש קעה במניות. אלא שהרב עובד אך ורק עם יהודים. כריסטיאן מחליט להתגייר, ואז מבין שיהיה עליו לעבור ברית מילה. את ההצגה מביים גדי צדקה, ולצידו של אטינגר משחקים גם שמוליק לוי, דורית פלד הרפז וגיל וסרמן.

"אני מגלם יועץ לענייני גיור, מעין מאכער יהודי שמגייר אנשים, ובעצם מו ציא שם רע ליהודים", מספר אטינגר. לשאלה איך הוא מרגיש לעלות לרא שונה על במה כשחקן, הוא עונה: "זה מאוד מלחיץ. גם סטנד אפ הייתי עושה מקסימום עשר דקות ואז בורח מהבמה. הייתי מופיע און אנד אוף, לא מופע יחיד של שעה, ובשנים האחרונות אני בעיקר מופיע בטלוויזיה. זה מפחיד על במה כי אני עובר טוב אחרי עריכה, ועל במה אין עריכה, זה בלייב". איך הגעת לזה? "לגדי צדקה יש כנראה משהו עם סטנ דאפיסטים. הוא גייס את ארז שלם להצגה שכבר הפכה לשוס מטורף. הוא ראה אותי בתוכנית 'עד כאן', שבה שמאלנים וימנים מתווכחים בהנחיית מיכאל הנגבי, וחשב כנראה שאני מתאים לדמות המאכער". היססת? "כן, כי אני שונא תיאטרון, אבל היה רצון להתפרנס. אני לא שחקן, אבל אני יודע ללמוד טקסטים בעל פה ומא חר שרוצים שאשחק את עצמי - אז אני עובד בעיקר על אינטונציה. אני מאמין שיהיה בסדר. יש חרדות, אבל אני מדחיק אותן. יש סביבי אנשים מנוסים ומוכשרים שיודעים שאני בלי ניסיון ועוזרים לי".

יש מצב שאתה מתחיל קריירה חדשה?

"האמת היא שאני מאוד רוצה לשחק בז'אנר האימה, להבהיל אנשים בבית )צוחק(. לגבי כל מה שקשור באימה - אני פנוי".

 ??  ?? אטינגר
אטינגר
 ??  ?? צוות ההצגה "ברית מילה"
צוות ההצגה "ברית מילה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel