Israel Hayom

מחר: "בלש אמיתי" חוזרת

הסדרה המדוברת של HBO חוזרת מחר • מהרשלה עלי וסטיבן דורף מגלמים את צוות הבלשים הפעם • דורף: "יהיה קשה למצוא תפקיד שיתעלה על זה"

- דודי כספי, לוס אנג'לס

מחר תעלה בב,yes בבHOT ובב סלקום TV עונה חדשה, שליב שית במספר, של הסדרה האנתולוגית עטורת השבחים של ,HBO "בלש אמיתי", שלוש וחצי שנים לאחר שהב סתיים שידורה של העונה הקודמת.

"בלש אמיתי" עלתה ברשת הכבב לים HBO לפני חמש שנים. בעונה הראשונה כיכבו וודי הרלסון ומת'יו מקונוהיי, שגם נמנו עם מפיקי הסב דרה. העלילה המסתורית והאפלה סבבה סביב חקירת רצח, והסדרה הפכה במהירות לחביבת המבקרים וזכתה בחמישה פרסי אמי.

העונה השנייה של הסדרה עלתה בקיץ ,2015 ובה קו עלילה חדש לחב לוטין ושחקנים אחרים. את העונה הובילו קולין פארל, וינס ווהן ורייצ'ל מק'אדמס, אלא שעונה זו התקבלה בביקורות צוננות, והמשך הסדרה הוטל בספק.

בסופו של דבר הוחלט לעבוד על עונה שלישית, והערב אפשר יהיה להתרשם מהתוצאה. עונה זו מתמקב דת בהיעדרות מסתורית של שני ילב דים מאזור הרי האוזרק, החולשים על המדינות מיזורי, אוקלהומה וארקנסו, והעלילה נפרשת על פני שלוש תקוב פות זמן שונות. את החקירה מוביל חוקר משטרה בשם וויין הייז, שאותו מגלם זוכה האוסקר מהרשלה עלי ("אור ירח", "בית הקלפים"), שמתחיל לחקור את הפרשייה .1980בב עשור לאחר מכן התיק נפתח מחדש לאחר שמידע מזעזע מגיע לידי הרשויות. 25 שנה לאחר מכן, ,2015בב כשהייז כבר מתקרב לגיל זיקנה, הוא חוזר שוב לאותו מקרה לא מפוענח שרודף אותו.

מי שמלווה את הייז בתחילת החב קירה הוא שותפו, החוקר רולנד ווסט, שאותו מגלם סטיבן דורף. דורף בן הב54 החל את דרכו כשחקן בנערוב תו, והופיע בסדרות כמו "על טעם ועל ריח", "נשואים פלוס" ו"רוזאן". במהלך שנות הב09 נודע דורף כאחד הגברים ההוללים והפרועים של הוליווד. הוא העצים את תדמית הילד הרע כשהופיע בקליפים של אירוסב מית' ובריטני ספירס, ושיחק בסרטים "בלייד", "Backbeat" ו"אויבי הציב בור" לצד ג'וני דפ. בשנים האחרוב נות זכה לשבחים על תפקידו בסרטה העצמאי של הבמאית סופיה קופולה, "אי שם", וגם כיכב בסרטו של ערן ריקליס, "להישאר בחיים", .2012במ

בראיון לקידום העונה החדשה מספר דורף כי "פנו אלי מבHBO והציעו לי את התפקיד. שלחו לי רק שתי סצינות ואהבתי אותן, אבל רציתי את כל התב סריט. זה היה מסע מגניב. בכל פעם שקראתי עוד חלק בתסריט ולמדתי להכיר את הדמויות - כך התבררה העלילה כמעולה יותר ויותר".

לדבריו, כבר כשהיוצר ניק פיזולטו שלח לו אימייל עם פרטים על הדב מות, הוא הבין שמדובר בחומר איכוב תי. "הרגשתי שהסדרה תצליח להתב בלט לטובה בתוך כל ההיצע האדיר של סדרות כיום. החוויה התעצמה כששיחקתי לצד מהרשלה. אמנם יש לנו גישה שונה למשחק, אבל היינו שם זה בשביל זה, וברגעים כאלה אתה מגיע לשיא יצירתי. כל הבוב לשיט ההוליוודי נעלם ואתה שם רק בשביל העבודה. גם בעוד עשר שנים אם אביט לו בעיניים - אדע לקרוא אותו, כי חלקנו המון במהלך הציב לומים. בסרט הדבר הזה עובר מהר. מסדרה אתה יוצא רווי ניסיון חיים".

דורף, שפועל בתחום הטלוויזיה כבר יותר משלושה עשורים, שמח שבשב נים האחרונות המדיום הטלוויזיונ­י זוכה להכרה ולהערכה. "כשהתחלתי לשחק, אמרו לי 'רק אל תעשה טלב וויזיה'. היה ברור שהחוויה הקולנועית יותר מוערכת, אבל היום כולנו צופים בתוכן בכל דרך אפשרית. ואז נוצר מצב שאתה מחפש במה לצפות בנטב פליקס, ויש לך סרט איכותי ברמה של אוסקר, בצמוד לאופציה לסרט פעולה זול משנות השמונים. יש הרבה אוצרות חבויים בטלוויזיה. אף תסריט קולנועי לא השתווה להצעה של 'בלש אמיתי' עבורי. האתגר הקשה באמת יהיה איך להתעלות על הסדרה הזאת בתפקיד הבא. זה המרדף התמידי שלי כשחקן".

 ??  ?? סטיבן דורף ומהרשלה עלי בעונה השלישית של "בלש אמיתי"
סטיבן דורף ומהרשלה עלי בעונה השלישית של "בלש אמיתי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel