Israel Hayom

שנת האקזיטים הגדולה

מנור סולומון עובר לשחטאר דונייצק תמורת 6 מ' יורו, והאוקראיני­ם מקווים להשביחו ולמכור אותו במחיר הגבוה פי 5 לפחות ● הכל תלוי ביכולת של הקשר בן ה 19 להתאקלם בביתו החדש ● וכאן בארץ, בית"ר ירושלים מוכנה להשקיע 1.5 מ' יורו באילון אלמוג האלמוני, עם מחשבות על רוו

- שי ארצי ההעברות היקרות ביותר מליגת העל*

מנור סולומון ניפץ ביום שישי את שיא דמי ההעברה ששילמה קבוצה אירופית לקבוצה ישראלית, כאשר חתם בשחטאר דונייצק, תמורת 6 מיליון יורו. קודם לכן החזיק בשיא טל בן חיים, על מכירתו לספרטה פראג תמורת 2.9 מיליון יורו. במונחים של הכדורגל הישראלי מדובר בעסקת עתק אבל, כידוע, בכדורגל העולמי התמונה שונה לחלוטין.

עוד לפני שנמשיך לעסוק בהעברתו של סולומון, הבהרה קטנה: שיא ההעב רות של הכדורגל הישראלי שייך לערן זהבי, שאותו מכרה מכבי ת"א לגוואנגז'ו תמורת 8 מיליון דולר 7.2) מיליון יורו(, אבל סולומון נמכר לקבוצה אירופית. כמו כן, יש עוד הרבה העברות ענקיות של שחקנים ישראלים כגון אייל בר קוביץ', עומר דמארי, מואנס דאבור, טל בן חיים הבלם, חיים רביבו וכמובן יוסי בניון, אבל כל אותן העברות בו צעו כאשר אותם שחקנים שיחקו בזמנו באירופה ולא בליגה שלנו.

סולומון, בן ה ,19 מחזיק בשתי הופ עות במדי נבחרת ישראל. במכבי פ"ת הוא כבש העונה שני שערי ליגה, ובסך הכך מאז עלה לבוגרים בנובמבר 2016 יש לו שמונה שערי ליגה. אלה לא מספרים שבדרך כלל קורצים לקבו צות באירופה, אבל במקרה הספציפי של הקשר, היכולות הבולטות שלו הן לא מספרים, אלא דריבל ברמה הג בוהה ביותר באירופה, שליטה בכדור וכוח מתפרץ.

סוכן השחקנים שלומי בן עזרא, שעם גלעד קצב מייצג את סולומון, אמר בנו גע להעברתו של הקשר לאוקראינה: "מנור עבר ב 6 מיליון וזה סכום שמשקף את הפוטנציאל הנהדר הטמון בו. שח טאר זה מקום מצוין בשבילו להתחלה, ואני מאמין שמשם יהיה אפשר לעשות את קפיצת המדרגה ולעבור למועדונים גדולים יותר. עבדנו במשך תקופה על העסקה, ורצו אותו גם ספרטק מוסקבה, גנט, ססואולו וגנואה, אבל לשחטאר היתה את ההצעה הגבוהה ביותר".

שחטאר דונייצק ידועה כקבוצה שמוכרת שחקנים לקבוצות הבכירות באירופה. לכן אנשי מקצוע רבים לא הופתעו מכך שהקבוצה האוקראינית שילמה 6 מיליון עבור סולומון, כפי שמסביר ל"ישראל היום" סוכן שחקנים אחר שמתעסק בקבוצות מאירופה: "קבו צה כמו שחטאר יכולה להרשות לעצמה להשקיע את הסכום הזה. הם, כמדיניות, מוכרים שחקנים בלי סוף למנצ'סטר סיטי, לצ'לסי ולקבוצות ברמות האלה. אם השחקן מצליח, הם ימכרו אותו ב 30 או 40 מיליון. אם הוא סביר, הם יכו לים למכור אותו אחר כך ב 10 מיליון, ובמקרה הכי גרוע ימכרו אותו לקבוצה בליגה שלנו ב 3 מיליון".

אותו הסוכן מוסיף: "במחירים שיש היום, 5-6 מיליון זה סטנדרט בעולם, אבל בשבילנו זה הרבה כי לא באים לפה בכלל לראות שחקנים. אם מנור סולומון היה משחק בפורטוגל ולא בישראל, הוא היה נמכר ב 30 או ב 40 מיליון יורו. חוץ משחטאר ודינמו קייב הליגה באוקראינה חלשה, אבל מכיוון שהקבוצות האלה קבוע באירופה, באים לראות אותן. מנור יכול להצליח שם ואז להימכר".

הכספים ממכירתו של סולומון יסייעו מן הסתם באופן משמעותי מבחינה כל כלית למכבי פ"ת, לפחות לעונות הק רובות, והיא תשקיע אותם הן בקבוצה הבוגרת והן במחלקות הנוער.

אלמוג מזהב

עסקת ענק שמתבשלת וגוררת המון ביקורות, בניגוד לעסקת סולומון, היא רכישתו הצפויה של אילון אלמוג על ידי בית"ר ירושלים. בימים האחרונים משה חוגג מנהל מו"מ מול מכבי ת"א, קבוצ תו של השחקן המושאל העונה לבית"ר ת"א/רמלה, על רכישת 50 אחוזים מה זכויות עבורו תמורת 1.5 מיליון יורו. אתם לא טועים, 1.5 מיליון יורו על 50 אחוזים מזכויות שחקן שלעולם לא שיחק בליגת העל וכבש 7 שערים עד כה בעו נת בכורה בלאומית. הפערים כרגע בין הצדדים קשורים לאחוזי מכירה עתידית של השחקן ובנוגע לעמלות לסוכנים.

על פניו מדובר בסכומים חסרי פרו פורציה משום שלדוגמה, רק בשבוע שעבר ירדן שועה, מלך השערים של ליגת העל, עבר למכבי חיפה בעסקה של 1.25 מיליון יורו תמורת 60 אחוזים מזכויות השחקן. בבית"ר ירושלים מוד עים לסיכון הקיים בעסקה, אבל סבורים שרק ירוויחו מרכישת השחקן שסומן כפוטנציאל אדיר מגיל צעיר.

"אין בארץ שחקן כישרוני כמו אילון אלמוג", אומר גורם בבית"ר, "כולם מת להבים מירדן שועה, אבל אם תסתכ לו על הנתונים שלו ושל אילון, אתם תראו שבנוער, בנערים, בנבחרות הוא כבש תמיד יותר. לא סתם פיטר בוס העלה אותו לבוגרים בגיל 17 ונתן לו לשחק בגביע הטוטו. אילון אלמוג הוא הדבר הבא".

האם החלוץ הצעיר יהיה האקזיט הראשון של משה חוגג בעולם הכדו רגל? נחכה ונראה. ממכבי ת"א לגוואנגז'ו -7.2 מיליון יורו ממכבי פ"ת לשחטאר דונייצק - 6 מיליון יורו ממכבי ת"א לספרטה פראג - 2.9 מיליון יורו מהפועל ת"א לקייזרסלאו­טרן - 2.55 מיליון יורו

 ?? צילום: אלן שיבר ?? סולומון. סימן שאלה שעשוי להיות שווה עשרות מיליונים
צילום: אלן שיבר סולומון. סימן שאלה שעשוי להיות שווה עשרות מיליונים
 ??  ?? אלמוג. טוב יותר מירדן שועה?
אלמוג. טוב יותר מירדן שועה?
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel