Israel Hayom

איראן על הכוונת

דיווחים: "תקיפה רחבה של ישראל בסוריה" ● רגע אחרי שמטוס איראני פרק מטען בשדה"ת בדמשק - הטילים שוגרו ● בד בבד, איזנקוט חשף בראיון: "תקפנו אלפי מטרות בלי לקבל אחריות"

- דניאל סיריוטי, אריאל כהנא ויוני הרש, ארה"ב

תקיפה יוצאת דופן בסוריה: הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי ביום שישי סמוך לחצות יירטו מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה ניסיון תקיפה של ישראל סמוך לנמל התעופה הבינלאומי בד משק. לפי הדיווחים של המטכ"ל הסורי בדמשק: "מערך ההגנה האווירי הצליח ליירט את מרבית הטילים ששוגרו והם הושמדו".

בכלי תקשורת הערביים וכן במרכז הסורי לזכויות אדם בלונדון, המתבסס על עדי ראייה באזור התקיפה, דיווחו כי יעדי התקיפה היו מחסני טילים ואמל"ח של איראן וחיזבאללה בפא תי שדה התעופה בדמשק. בדיווחים נמסר כי "כדור אש גדול נראה מאזור המחסנים שהושמדו".

כמו כן, צילומי לוויין שפורס מו בבלוג הביטחוני "אינטלי טיימס" מצביעים על כך שהתקיפה בוצעה שעות ספורות לאחר שמטוס איראני פרק מטען במתחם. לפי הצילומים, מטוס מטען איראני מדגם 747 של חברת בואינג פרק ציוד בשדה התעו פה הגדול בסוריה שעות ספורות לפני התקיפה, ושב חזרה לאיראן דרך שטחה האווירי של עיראק.

עוד חושפים צילומי הלוויין כי לפ חות מטוס אחד מדגם הרקולס, מטוס תובלה צבאי השייך לחיל האוויר האיראני, נפגע בתקיפה. ייתכן כי המטוסים נפגעו מרסיסים שמקורם בתקיפת מחסן המטענים הסמוך. המ תחם כבר ידע בעבר תקיפות לסיכול משלוחי טילים מאיראן.

בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי צבא לבנון מכחיש דיווחים על מתיחות בגבול בעקבות עבודות צה"ל להנחת מחיצות בטון באזור. בהודעה נמסר כי "המצב בגבול יציב ואין שחר לדיווחים בדבר מתיחות". כלי תקשורת בלבנון ציטטו גורמים בכירים בממשלת לבנון ובמערכת הביטחון הלבנונית שאישרו כי ביירות פועלת ליישב את חילוקי הדעות עם ישראל באמצעים דיפלומטיים.

 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? תומכי חיזבאללה בסמוך לכוח יוניפי"ל בדרום לבנון
צילום: רויטרס תומכי חיזבאללה בסמוך לכוח יוניפי"ל בדרום לבנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel