Israel Hayom

"חסימת יישומוני התרעת צבע אדום - שערורייה"

תושבים בדרום מאשימים: לא שמענו את אזעקת צבע אדום - כי צה"ל מפנה רק ליישומון של פיקוד העורף ● "אנחנו בפאניקה" ● צה"ל: "כל תקלה תטופל"

- ניקי גוטמן

אזעקת צבע אדום נשמעה אתמול במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, אך היישו מונים המיועדים להתרעה דממו, ומי שלא שמעו את האזעקה דרך הכריזה לא ידעו על קיומה.

תושבי הדרום חשים מאוימים, לאחר שפיקוד העורף חסם את יישו מוני "צבע אדום". כעת הם תלויים ביישומון של פיקוד העורף, שאינו יעיל, לטענתם. התושבים אמרו ל"ישראל היום" כי הם לא מקבלים את הטענה שמסר פיקוד העורף, לפיה "תושבים רבים התלוננו על התר עות שווא".

"היישומון של פיקוד העורף מג ביל אותך לאזורים מסוימים. אם אני עובד בספיר וגר בכפר עזה, אני לא יכול להכניס את כל האזורים, ובנו סף, היישומון לא עובד בצורה תקינה. אתמול לא הייתה התרעה ביישומון של פיקוד העורף. היישומונים שה תריעו על צבע אדום עבדו מצוין. מדובר בשערורייה", אמר איתי לביא, המתגורר בקיבוץ רוחמה.

לביא הוסיף כי מדובר בסכנה לחיי אדם. "אנחנו נוסעים בכל מרחב הד רום, והסכנה המוחשית היא לאדם שנמצא בכביש. ביישוב אני מוגן, אבל כשאני נמצא בכביש - אני צריך לעצור בצד, ולהישכב בתע לה, וזה המקום המסוכן ביותר. אם אין לי אפשרות לשמוע את האז עקה בטלפון כשאני בנסיעה, אני נמצא ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. אנחנו חוששים שיש פה איזושהי הוראה מלמעלה, מהדרג המדיני. יש מגמה שהחלה לפני כעשרה חודשים, כשהחלו השריפות מבלוני התבערה, לגמד ולהחליש את הדברים".

"כל תקלה תטופל"

גם רויטל פולד, תושבת נתיב הע שרה, מצרה על ההחלטה: "אני חו שבת שיישומון צבע אדום נתן את ההתרעות הכי מדויקות. מבחינת שקיפות, לא היה סינון כדי לתעתע, שתיווצר תמונה אחרת. אני מניחה שההחלטה לחסום את האפליקציה נובעת מחוסר שקיפות".

מריאנה בניאגוייב משדרות הסבי רה שהתושבים חשים מופקרים. "כל כך התייאשנו, שאין לנו כבר מה להגיד. אני גרה בקומה האחרונה ואני בקושי שומעת את האז עקה. היישומון עבד טוב. הם חסמו אותו כדי שאנ שים לא ייכנסו לפאניקה, ועכשיו אנחנו עוד יותר בפאניקה".

מדובר צה״ל נמסר: "גורמים ויזמים פרטיים מפיצים ביישומים שונים את ההתרעות המפורסמות באתר הפיקודי.

לאחרונה, בשל תלונות אזרחים על התרעות שגויות והתרעות שווא במערכות הפרטיות, ומאחר שגם במצב תקין ההתרעות מתקבלות בא פליקציות בעיכוב, הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר. ניתן לקבל את ההתרעות דרך אפ ליקציית פיקוד העורף בזמן אמת, שמבוססת על נתוני מיקום ומער כת GPS ומאפשרת בחירת שלושה אזורי התעניינות נוספים. כל תקלה תיבדק ותטופל".

 ??  ?? אחד מהיישומוני­ם לאחר החסימה
אחד מהיישומוני­ם לאחר החסימה
 ??  ?? התושבים חוששים
התושבים חוששים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel