Israel Hayom

רופא בכיר: "אם נתניהו יגיע - לא אטפל בו"

מנהל המחלקה הנוירולוגי­ת בהלל יפה בשיחה עם עמיתיו: "צריך להעיף אותו" ● ביה"ח: "ד"ר ריבר אינו איש פוליטי"

- ירון דורון כתבנו בשרון

מנהל המחלקה הנוירולוגי­ת בביה"ח הלל יפה התבטא בצורה בעייתית וחמורה מאוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: ד"ר ירון ריבר אמר לרופאים ולאחיות במחלקה, כי אם נתניהו יפונה לבית החולים הוא יסרב לטפל בו.

בית החולים ממוקם בעיר חדרה, וביתו של נתניהו נמצא בקיסריה. במקרה חירום רפואי, אם נתניהו ישהה בביתו בקיסריה, הלל יפה הוא בית החולים הקרוב ביותר.

לפי עדויות שהגיעו ל"ישראל היום", ד"ר ריבר אמר את הד ברים לפני כמה ימים במחלקה הנוירולוגי­ת, שאותה הוא מנהל. ריבר אמר לרופאים ולאחיות במ חלקה: "צריך להעיף אותו, צריך להוריד אותו". כשנשאל על מי הוא מדבר, השיב כי הוא מדבר על ראש הממשלה נתניהו. אז גם הוסיף את ההתבטאות החמורה: "הוא גר בקי סריה, ואם הוא יגיע לכאן אני לא אטפל בו".

יודגש כי ביה"ח הלל יפה הוא בית חולים ציבורי בבעלות ממשלתית, וד"ר ריבר, כמו כל הרופאים, נשבע את שבועת הרופאים שלפיה הוא מחויב להעניק טיפול רפואי לכל אדם. נתניהו ובני משפחתו שוהים בדרך כלל במעון ראש הממשלה בירושלים, אך בסופי שבוע הם שוהים לעיתים בביתם בקיסריה. ד"ר ריבר הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיט­ת תל אביב. הוא כיהן כרופא בכיר במחלקה הנוירולוגי­ת בביה"ח בני ציון בחיפה, ושם גם ניהל את מרפאת כאבי הראש. בשנת 2009 מונה לסגן מנהל המ חלקה הנוירולוגי­ת בהלל יפה. בשנת ,2012 לאחר פרישתו של פרופ' קרסו מניהול המחלקה, מונה ריבר לתפקיד שבו הוא מחזיק עד היום.

מביה"ח הלל יפה נמסר בתגובה: "ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי. דעותיו האישיות לכאן ולכאן - אין בהן עניין או דבר למול העובדה שהוא מסור למטופליו ולעולם ייתן טיפול רפואי לכל אדם באשר הוא. כל אמירה אחרת מגוחכת והוצאה מהקשרה".

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: ערוץ עשר ?? ד"ר ירון ריבר
צילום: ערוץ עשר ד"ר ירון ריבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel