Israel Hayom

מהפכן, צייר - וצמחוני: הכירו את הרמטכ"ל ה 22

- אביב כוכבי | פרופיל לילך שובל

אלוף אביב כוכבי, מהיום רא"ל, יקבל על עצמו היום את הפיקוד על צה"ל בטקס בבסיס הקריה ויהפוך לרמטכ"ל ה 22 של צה"ל. קשה לומר שמינויו הפתיע מישהו, שכן הוא סומן לתפקיד מאז היה קצין צעיר.

אלוף כוכבי מתגורר ביישוב קטן בצפון הארץ, אך את שנות ילדו תו עשה בקריית ביאליק. אמו היתה מורה לחינוך גופני ואביו בעל חנות. הוא עצמו "ילד הסנדוויץ'" בין אח ואחות. ב 1982 התנדב לחטיבת הצנחנים, ובשנת 2001 מונה למפ קד החטיבה שבה גדל ואותה הוביל במהלך מבצע חומת מגן. בתפקי דו זה, כמו בתפקידים רבים נוספים שלו, הראה יצירתיות כשאימץ את הרעיון של שבירת קירות באמצ עות פטישים כדי לעבור מבית לבית במהלך המבצע, כדי שלא להיקלע למארבים של חוליות הטרור.

בהמשך מונה למפקד אוגדת עזה ופיקד עליה בשני האירועים המש מעותיים ביותר שלה בעשור הקו דם: ההתנתקות, וחטיפתו של גלעד שליט. ועדת הבדיקה שהוקמה בנו שא חטיפת שליט לא מצאה פגם בה תנהלותו של כוכבי, וקבעה שאין לנקוט צעדים נגד שרשרת הפיקוד.

ב 2010 מונה לראש אמ"ן, ובתוך זמן קצר טלטל את המזרח התיכון ה"אביב הערבי", שאותו אף אחד לא הצליח לחזות מראש. במהלך תפקי דו כראש אמ"ן הנחיל כוכבי תפיסה חדשה, "לוחמ"מ", של הנגשת המו דיעין לכוחות הלוחמים בשטח.

במהלך כהונתו ניהל צה"ל את מבצע עמוד ענן ולאחר מכן את צוק איתן. לאחר המבצע האחרון ספג כו כבי ביקורת קשה בשל ההיערכות המודיעינית לקראתו, והוטחו בו האשמות בנוגע למחדל המנהרות.

בנובמבר 2014 מונה כוכבי לאלוף פיקוד הצפון, ובמהלך תפקידו, בין השאר, הוציא לפועל את פרויקט "שכנות טובה" לסיוע לסורים שגרים בסמוך לגבול במלחמת האזרחים. באותה תקופה, החל צה"ל לעקוב אחר פרויקט המנהרות התת קרק עיות של חיזבאללה.

כוכבי נשוי ואב לשלוש בנות. הוא בעל ארבעה תארים אקדמיים, שניים מהם מארה"ב. הוא נחשב מה פכן, קצין שובר מוסכמות, אינטלי גנטי בצורה יוצאת דופן ופילוסוף, וניחן בכושר התבטאות נדיר ובכ ריזמה כובשת. הוא חד ושנון, אוהב לצייר, ידוע באהבתו למוזיקה, ויהיה גם הרמטכ"ל הצמחוני הראשון.

 ??  ?? סומן לגדולות מגיל צעיר. כוכבי
סומן לגדולות מגיל צעיר. כוכבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel