Israel Hayom

גם תושבי יהודה ושומרון ייהנו מ"חוק הפרגולות"

אלוף פיקוד מרכז חתם על התיקון לחוק התכנון והבנייה, שמקל על קבלת אישורים להוספת סככה, מחסן או פרגולה בבתים פרטיים ● סגן השר אלי בן דהן: "צעד נוסף להשוואת החוק בין יו"ש לשאר המדינה"

- אפרת פורשר

בשורה לתושבים: תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, או בשמו העממי יותר "חוק הפרגולות" - המקל על הליכי התקנת פרגולה, מחסן או סככה - יחול גם על תושבי יהודה ושומרון.

אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, חתם אתמול על צו אלוף המחיל את החוק שיזם השר לשעבר גדעון סער ואושר לפני ארבע שנים, גם על השטחים. כך נודע ל"ישראל היום".

החוק המדובר מפשט ומפחית את הליכי הביורוקרטי­ה שהיו עד לפני ארבע שנים בתחום התכנון והב נייה בישראל. החתימה על אישורו התאפשרה הודות למאמצים שהפ עיל סגן שר הביטחון, אלי בן דהן מהבית היהודי.

תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה מאפשר, למעשה, הקלות או פטור למי שמעוניינים להוסיף בחצר ביתם סככה, מחסן או פרגולה, וכן מפשט הליכים לדיירים שמבקשים לסגור גם מרפסת בחצר ביתם. התיקון לחוק חוסר את כל ההליך הבירוקרטי שהיה עד אז מול ועדות התכנון והבנייה של המועצות והעיריות.

החוק נכנס לתוקף ב ,2014 אך לא היה תקף בשטחי יהודה ושומרון, שכן, כל חוק חדש מחייב חתימת אלוף פיקוד המרכז, כדי שיוחל גם מעבר לקו הירוק.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר לאחר החתימה על הצו: "חוק הפרגולות הוא צעד נוסף להשוואת החוק בין יהודה ושומ רון למדינת ישראל. החוק הזה הוא חלק ממהלך שהובלתי בעת כהונתי במ שרד הביטחון, להשוואת החקיקה בין יהודה ושומרון לשאר חלקי מדינת ישראל. אמשיך לפעול כך עד שתהיה הש וואה מלאה בין תושבי יהודה ושומרון לא רק בחובות, אלא גם בזכויות".

יוסי דגן, ראש המעצה האזו רית שומרון: "צר לנו שממשלת ישראל יוד עת להחיל הצעות חוק הנוגעות לחובות של תושבי יו"ש במהירות האור, אולם בכל הנו גע לזכויות תושבי יו"ש - הגלגלים מסתובבים לאט. אנחנו מודים לסגן שר הבטחון על פעילותו הנחושה בעניין, ומצפים לראות חוקים נוספים מוחלים גם הם ביו"ש".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "גם לתושבי יהודה ושומרון מגיע לקבל שירות כמו לכל אזרח במדינת ישראל". מדובר צה"ל נמסר כי "המטרה היא לייעל ולשפר את הליכי הרישוי במקום בו מדובר בבינוי פשוט".

 ?? צילום ארכיון: רויטרס ?? היישוב עפרה
צילום ארכיון: רויטרס היישוב עפרה
 ??  ?? בן דהן
בן דהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel