Israel Hayom

מאבק הפנימאים: "אין מיטות אפילו בפרוזדור"

עומסים יוצאי דופן במחלקות הפנימיות ● 111 אחוזי אשפוז ומחסור של מאות מומחים ● מובילות את התפוסה: איכילוב ורמב"ם ● הרופאים: "מצב בלתי אפשרי"

- מיטל יסעור בית אור

לא עומדים בעומס: תפוסה ממוצעת של 111 אחוזי אשפוז, מחסור של יותר מ 300 רופאים מומחים וחולים רבים שמאושפזים במסדרונות - כך נראה מאבקם של הרופאים הפני מאים למען המטופלים שלהם, זה השבוע השני.

מדו"ח התפוסה היומי של משרד הבריאות עולה כי התפוסה במחל קות הפנימיות באיכילוב עמדה על ,229% ברמב"ם על ,192% בהדסה עין כרם על ,162% בהר הצופים על 157% ובביה"ח מאיר על ,128% ויותר ממחצית החולים שנזקקו להנשמה 283) חולים מתוך 569 מונשמים( לא אושפזו במחלקה לטיפול נמרץ מחו סר מקום. רובם אושפזו במחלקות הפנימיות.

"העומסים מטורפים. לאורך אר בעת השבועות האחרונים אנחנו בתפוסות של יותר מ 100 אחוז כל הזמן. אנחנו פותחים את הבקרים בלי שום מיטה פנויה, אפילו לא בפרוז דור. זה מקשה לטפל בחולים באופן ראוי, רציף, מקצועי ואנושי", אומרת ד"ר חגית יונת, מנהלת מחלקה פני מית א' בשיבא. "אנחנו עושים מא מצים כבירים והצוות מתאמץ מאוד לתת טיפול טוב ומסודר, אבל זה קשה מאוד". לדברי ד"ר יונת, גל הקור השבוע צפוי להביא איתו עוד מטו פלים ועוד עומס למחלקות.

וכך זה נראה בפועל לפי דיווחי מנהלי המחלקות: בפנימית ח' ברמב"ם אושפזו אתמול בבוקר 39 חולים, כאשר התקן במחלקה הוא עבור 36 חולים. עוד שישה מטופלים הועברו במהלך היום מהמיון, וחמישה מהמאושפזים במחלקה הם חולים מו נשמים. בפנימית א' בבילינסון למ רות שהתקן עומד על 38 מאושפזים, היו אתמול בבוקר 45 חולים, מהם ארבעה מונשמים ועוד שבעה חולים המתינו במיון.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בבילינסון: "משרד הבריאות לא מדבר איתנו. יש לנו תוכנית וביקשנו להיפגש ולהציג אותה כבר לפני יותר מחצי שנה. עד כה לא שמענו מהם דבר. השטח לא יכול להכיל עוד את המצב".

 ??  ?? עומסים גם בפרוזדור של בתי החולים
עומסים גם בפרוזדור של בתי החולים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel