Israel Hayom

מותה של טוהר במסיבת טבע: עימות אלים בבית המשפט

החורף שומר על קור רוח ● בפתח: חילוצים מנחלים ומבתים שהוצפו, סופה בחרמון, והשיא: כוננות שלג בירושלים ● בבירה ערוכים עם כ 150 מפלסות וכלים הנדסיים

- יורי ילון, דן לביא, עדי חשמונאי וגדי גולן גדי גולן

מפלסות שלג בבירה מתכוננים לסערה: עיריית ירו שלים משלימה את ההיערכות למזג אוויר סוער עם אפשרות לשלג בבירה. על פי התחזית, בימים הקרובים צפויה מערכת חורפית עם רוחות חז קות, טמפרטורה נמוכה וסיכוי לשלג, שעשוי להיערם לכמה סנטימטרים.

לקראת השלג האפשרי, עיריית ירו שלים תפעיל על פי הצורך כ 150 מפ לסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים. העי רייה הצטיידה ב 250 טונות מלח לפי זור וטיפול בשלג, ומטה החירום העי רוני משלים את היערכותו.

במידה שיירד שלג, תתבצע עבו דת פילוס בצירים הראשיים, ומומלץ לא לנהוג ברכבים פרטיים. התושבים מתבקשים להיערך מבעוד מועד לסופה - לבדוק את תקינות מערכות החימום, לפתוח תאי ניקוז, להצטייד בתאורת חירום ובמטעני גיבוי לטלפונים סלו לריים, להכין מלאי מזון ומים, ולפנות חפצים שעשויים ליפול ממקום גבוה.

באתר עיריית ירושלים יופעל במי דת הצורך "אתר שלג" בו יוכלו התו שבים להתעדכן. הודעה על קיום לי מודים תתקבל בהתאם להערכות מצב.

"לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה, השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים", אמר ראש עי ריית ירושלים, משה ליאון.

מזג האוויר הסוער ששרר אתמול הוסיף גם למפלס התחתון של אתר הח רמון עוד 15 ס"מ של שלג. היום יהיה האתר פתוח לגולשים ומבקרים, אולם מחר הוא צפוי לשוב ולהיסגר בשל הת חזית לשלג כבד על ההר.

אתמול ירדו גשמי זלעפות בכל רחבי הגליל והגולן ובמקומות מסוימים, נח לים אף עלו על גדותיהם. שבוע אחרי שחייל גדס"ר צנחנים נהרג בשיטפון בנחל חילזון, נאלצו המחלצים לשוב אל הנחל. אנשי היל"ם )היחידה לחי לוצים מיוחדים( מתחנת הכבאות כר מיאל, עמלו בשעות הבוקר בחילוץ שני ג'יפים שנלכדו בנחל הגועש.

משעות הבוקר המוקדמות עמלו כוחות המשטרה בחילוץ של אזרחים שנלכדו בבתיהם או ברכביהם בעק בות הצפות. במוקד 100 של המשטרה התקבלו פניות מתושבי טמרה, ערא בה, סכנין והיישובים הסמוכים בבקשה לעזרה וחילוץ.

בדרום, יחידת החילוץ המשטרתית עין גדי עסקה אמש בחילוץ קבוצת 25 מטיילים מנחל צאלים. ממשטרת יש ראל נמסר כי "אנו ממליצים להימנע מיציאה לטיולים באזורים בהם קיים חשש לשטפונות".

מזג אוויר סוער נרשם גם אתמול בחלקים נוספים בארץ, והיום יהיה מעונן חלקית עד בהיר. ינשבו רוחות דרום מערביות ערות לאורך החוף והט מפרטורות תישארנה ללא שינוי ניכר. במהלך שעות הערב יתחזקו הרוחות. ביום רביעי צפויים גשמים וסופות רע מים בצפון הארץ, וינשבו רוחות חזקות בדרום. ממטאו טק נמסר כי ביום חמישי יהיה מעונן חלקית.

מהומה גדולה בפתיחת משפ טם של שלושת הנאשמים בהרי גת החיילת טוהר דוד ז"ל, במסי בת טבע בדרום לפני כשנה וחצי. בני משפחתה של דוד התעמ תו עם בני משפחות הנאשמים וסנגוריהם, ובשלב מסוים גלשו העימותים המילוליים גם לקטטה.

בני המשפחה של דוד החלו צועקים ומקללים את הנאש מים ואת סנגוריהם, ואף איימו עליהם. אחד מבני המשפחה של דוד טען כלפי אביו של אחד הנאשמים: "הבן שלך הוא רוצח, הוא רצח את הילדה". האב ענה: "אתם מתנהגים כמו חיות".

על רקע המהומה, הסנגורים עו"ד משה יוחאי, רועי אטיאס וסוזי שלו, ביקשו לדחות את הדיון למועד אחר. השופט יובל ליבדרו נענה לבקשה. קודם לדיון אמר סבה של טוהר, שמואל טר בלוס: "הפקירו אותה כמו כלב".

לפני יותר מחודש הגישה פר קליטות מחוז דרום לבית המ שפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום בגין הריגתה של דוד נגד שלושה נאשמים: ליאון בגיו (32) מאשלים, שלמה פשרל (38) מבת ים, ועמרי חיון (34) מערד.

 ?? צילום ארכיון: אורי לנץ ??
צילום ארכיון: אורי לנץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel