Israel Hayom

לוויין חשף: זה המתחם שישראל השמידה בדמשק

תמונות שפרסמה חברת ISI מראות את הנזק הכבד שנגרם לאזור ● טראמפ במסר מאיים לארדואן: אם תפגעו בכורדים - נמוטט לכם את הכלכלה

-

לילך שובל ויוני הרש

יום אחרי שראש הממשלה קיבל בשם ישראל אחריות על תקיפת "המתחם האיראני" בנמל התעופה הבינלואמי של דמשק בסוף השבוע, אתמול פורסמו צילומי הלוויין של הזירה.

בתמונות של חברת הטכנולוגיה והמידע ‪ImageSat Internatio­nal‬ מלפני ההפצצה, נראה מחסן פעיל ופתוח ובסמוך אליו משאיות. המידות של המשאיות כמו גם של המחסן עצמו, מתאימות להערכה בדבר ייעוד המחסן: אחסון טילים. בתמונת ה"אחרי" נראה שמחסן הטילים הושמד כליל.

ובאיראן ממשיכים להתריס: צילומי לוויין שפרסמה אתמול ImageSat Internatio­nal מראים כי טהרן נערכת לשיגור של שני טילים בליסטיים ואליהם לוויינים לחלל - זאת למרות אזהרה מפורשת של ארה"ב שלא לעשות זאת.

בהערכה שפרסמה חברת המודיעין נכתב כי כלי רכב הנדסיים שהגיעו למרכז החלל על שם האימאם חומייני במזרח המדינה, מראים פעילות מוגברת המעידה על שיגור קרוב של טילים בליסטיים לחלל. בצילומי הלוויין נראות משאיות באתר ומשאית שנמצאת ממש סמוך לכן השיגור, שעליו כבר נמצא הטיל. הדברים מגיעים פחות משבועיים לאחר שמזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הזהיר את איראן בחריפות לבל תבצע ניסויים בטילים בליסטיים, ובהם טילים הקשורים לשיגור לוויינים. בחודש שעבר הודו בטהרן כי הם אכן ביצעו סדרה של ניסויים בטילים בליסטיים. כמו כן, נשיא ארה"ב טראמפ ממשיך להדוף את הביקורת על כוונתו לסגת מסוריה, ובסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו שלשום טען כי "הגיע הזמן להביא את כוחותינו חזרה הביתה". טראמפ הדגיש כי אם ארגון הטרור יתאושש, ארה"ב "תתקוף שוב מהבסיסים הקרובים". הנשיא שלח מסר לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והזהיר כי אם הטורקים יפגעו בכורדים לאחר הנסיגה האמריקנית, הוא "ימוטט את טורקיה כלכלית".

 ?? צילום: ‪ImageSat Internatio­nal(ISI)‬ ?? תמונות הלוויין שנחשפו
צילום: ‪ImageSat Internatio­nal(ISI)‬ תמונות הלוויין שנחשפו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel