Israel Hayom

המרוץ לאוסקר: "רומא" מתחזק

סרטו של אלפונסו קוארון גרף ארבעה פרסים בטקס פרסי המבקרים שלשום בלילה בלוס אנג'לס ● גלן קלוז וליידי גאגא חלקו את פרס השחקנית הראשית

- דודי כספי, לוס אנג'לס

המרוץ לאוסקר מתחמם: שלשום בלילה הגיעה עונת הפרסים בהוליווד לתחנה נוספת - טקס פרסי המבקרים שהתקיים בלוס אנג'לס. הזוכה הגדול בטקס היה "רומא" של הבמאי המקסיקני אלפונסו קוארון.

"רומא" דובר הספרדית, שמתרחש במקסיקו, הוא סרט אהוד במיוחד בקרב מבקרי הקולנוע. בטקס הוא זכה בארבעה פרסים, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבימוי, פרס הצילום ופרס הסרט הזר. הסרט "המועדפת", שהוביל עם 14 מועמדויות, הסתפק בשתי זכיות: עבור אוליביה קולמן הבריטית בקטגוריית השחקנית הקומית, ועבור אנסמבל השחקנים הטוב.

קולמן, שגרפה את פרס גלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית ראשית בקומדיה לפני שבועיים, לא קטפה הפעם את פרס השחקנית הראשית. בקטגוריה זו נרשם תיקו בין שתיים מהמועמדות: ליידי גאגא על "כוכב נולד" וגלן קלוז על "האישה". שתיהן יחד קיבלו את הפרס, ונראה כי שתיהן יתחרו ראש בראש לאורך עונת הטקסים עד לאוסקר. גאגא גם זכתה בפרס השיר המ־ קורי, "Shallow" מתוך "כוכב נולד".

בשאר קטגוריות המשחק נרשמו זכיות שחזרו על עצמן מטקס גלובוס הזהב: כריסטיאן בייל זכה בפרס השחקן הראשי על "סגן הנשיא", מהרשלה עלי זכה בפרס שחקן המשנה על "הספר הירוק" ורג'ינה קינג זכתב בפרס שחקנית המשנה על "סיפורו של רחוב ביל". השלושה מחזקים את מעמדם לקראת ההכרזה על המועמדויות לאוסקר בעוד שבוע.

בטקס פרסי המבקרים חולקו גם פר־ סים בתחום הטלוויזיה, שם בלטו "גברת מייזל המופלאה" ו"האמריקאים" שזכו בשלושה פרסים כל אחת. "גברת מייזל המופלאה" גרפה את פרס הסדרה הקומית ו"האמריקאים" גרפה את פרס סדרת הדרמה. "הרצח של ורסצ'ה" זכתה בקטגוריית המיני־סדרה הטובה, ודארן כריס זכה בפרס השחקן הראשי במיני־סדרה. בקטגוריית שחקנית ראשית במיני־סדרה נרשם שוב תיקו בין איימי אדמס על "חפצים חדים" לפטרישיה ארקט על "הבריחה מדאנמורה".

 ?? צילום: רויטרס ?? אלפונסו קוארון
צילום: רויטרס אלפונסו קוארון
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ליידי גאגא וגלן קלוז
צילום: אי.אף.פי ליידי גאגא וגלן קלוז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel