Israel Hayom

מייסד "לינקין פארק" יופיע בארץ

- רז ישראלי

בעולם שבו כל סרט בעל יומרות אמנותיות נמשך שעתיים פלוס לכל הפחות, כמה נחמד ומרענן לפגוש בסרט אירופי אנין וגבה מצח (ועוד כזה שמצולם בשחור־לבן) שמצליח לסגור עניין תוך פחות מ־09 דקות.

"אהבה בימים קרים" ‪"Cold War"(‬ במקור), של התסריטאי־במאי פאבל פאבליקובסק­י (שסרטו הקודם, "אידה", קטף את פרס האוסקר ,)2015־ב הוא קודם כל סיפור אהבה חוצה גבולות וממוטט משטרים, שמשחק את עצמו על המסך כמו הגרסה הקומוניסטי­ת של "כוכב נולד".

באותה מידה, זוהי גם יצירה שמבקשת (ומצליחה) לומר כמה דברים מעניינים על הקשר שנרקם בין אדם למדינתו, לשפתו ולתרבותו.

העלילה האפיזודית נפתחת בווילה מתפוררת ומחוררת בכדורים בפאתי כפר פולני, בסוף שנות ה־04, ומפגישה בין ויקטור (תומאש קוט), פסנתרן ומנצח שלא אוהב להתגלח, לזוזאנה (ג'ואנה קוליג), זמרת צעירה ויפהפייה שמגיעה לאודישן בלהקת הפולקלור הייצוגית שוויקטור שותף לניהולה.

בניגוד לעצת שותפתו, ויקטור המוקסם מקבל את זוזאנה ללהקה, השניים מתאהבים באופן מיידי, ויחד כולם יוצאים לסיבוב הופעות שזוכה להצלחה גדולה ברחבי הגוש הקומוניסטי.

אלא שעד מהרה בכירי המפלגה, שעדים לכוח העצום שיש למופע, מת־ חילים להשפיע על תכניו והופכים אותו לכלי תעמולה. ויקטור מבין שהגיע הזמן לערוק למערב, ומובן שהוא רוצה שזוזאנה תצטרף אליו.

אבל המחשבה על עריקה למערב מפחידה אותה, ובלילה הגדול, בעוד ויקטור ממתין לה בעצבנות ליד נקודת המעבר בין מזרח ברלין למער־ בה, זוזאנה מבריזה לו. מובן שזוהי רק תחילת הסאגה הטרגי־רומנטית של זוג האוהבים שלנו. במהלך העשור הבא דרכיהם של השניים עוד יצטלבו כמה וכמה פעמים - פעמיים בפריז, פעם ביוגוסלביה - והם ימשיכו לחפש בייאוש מהורהר (ומתוזמר) את הדרך שבה יוכלו להיות יחד לתמיד, כמו ששניהם היו כה רוצים.

"אהבה בימים קרים" הוא סרט סוחף, מרגש ומרהיב לצפייה, שמתהדר במוזיקה נפלאה (שנעה בין שירים פולניים עממיים לג'אז פרוע) ובתצוגות משחק אפקטיביות.

סגנונו החסכוני והנקי של פאבליקובסק­י - גם בצילום וגם בכתיבה - מייצר שורה ארוכה של רגעים מדויקים שמפלחים כמו סכין, אך התמציתיות אינה פוגמת בעומק או בעוצמת התהודה של היצירה. אם כבר, להפך: היא מסייעת להדגיש את גודל הטרגדיה ואת סתמיותה.

אהבה זה כואב. אבל ממש.

ציון: 10

מייק שינודה, מייסד להקת "לינקין פארק", יגיע להופעה חד פעמית בישראל, שתתקיים ב־52 במארס בהאנגר 11 בתל אביב. מחיר כרטיס למופע: החל מ־452 שקלים במכירה מוקדמת.

ביולי 2017 מיליוני מעריצים בעולם הוכו בתדהמה כשהתברר כי סולן להקת "לינקין פארק", צ'סטר בנינגטון, התאבד. חברו ללהקה שינודה, שהוא ראפר, מפיק ורב־נגן, החליט לבטא את כאבו באלבום מיוחד לזכר בנינגטון. האלבום Post" "Traumatic יצא ,2018־ב ואת האלבום מלווה סיבוב הופעות בינלאומי, שיגיע גם לתל אביב.

 ?? צילום: אי.פי ?? מתוך "אהבה בימים קרים"
צילום: אי.פי מתוך "אהבה בימים קרים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel