Israel Hayom

רה"מ: "הלוויין האיראני - מסווה לטיל בין יבשתי"

- לילך שובל, אלי לאון ואלדד בק

"איראן משקרת שהיא רוצה לשגר לוויין לחלל, בפועל היא מנסה טיל בין יבשתי", כך אמר אתמול רה"מ נתניהו בטקס הענקת הדרגות לרמטכ"ל החדש אביב כוכבי.

איראן טענה כי הלוויין "פיאם" ששיגרה אתמול לחלל סטה ממסלולו ולא הגיע ליעדו. שר התקשורת של הר פובליקה האיסלאמית, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, אמר כי הטיל שנשא את הלוויין כשל בשלב השלישי של השי גור לחלל, לאחר שהרקטה לא הגיעה למהירות הנדרשת.

עם זאת, לגרסתה של איראן אין כרגע סימוכים נוספים, למשל אישור מארה"ב - שיכולה לזהות שיגורים של טילים לסטרטוספרה. כך או כך, טיל שמסוגל להניח לוויין במסלול סביב כדור הארץ מעיד על יכולת לייצר טילים ארוכי טווח שיכולים לפגוע באירופה, ואולי אפילו בארה"ב. שלשום פורסמו צילומי לוויין של חברת הטכנולוגיה והמידע ‪,ImageSat Internatio­nal‬ שהראו כי איראן נערכת לשיגור של שני לוויינים לחלל באמצעות טילים בליסטיים - זאת למרות אזהרה מפורשת של ארה"ב שלא לעשות זאת. בצילומי הלוויין אף נראות משאיות באתר ומשאית שנמצאת ממש סמוך לכן השיגור, שעליו כבר נמצא הטיל. עוד נחשף כי בוצעה הרכבה של מתקן שיגור נייד לטיל בליסטי באתר.

כזכור, בהסכם הגרעין נדרשו האירא נים להימנע מקידום תוכנית הטילים שלהם, שנועדה לפתח טילים בעלי ראש נפץ גרעיני, במשך שמונה שנים. לאחר שארה"ב פרשה בשנה שעברה מהסכם הגרעין, כעת על פי החשד מהווה שי גור הלוויין תירוץ מצד טהרן להמשיך בתוכנית הטילים.

 ?? צילום: רויטרס ?? שיגור הלוויין האיראני
צילום: רויטרס שיגור הלוויין האיראני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel